پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

دانشگاه اصفهان همچنان در بلاتکلیفی

يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 437804
باگذشت نزدیک به یک سال از قول مساعدت رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، مبنی بر پیگیری و تعیین تکلیف ریاست دانشگاه اصفهان متأسفانه هنوز حرکت روبه جلویی در راستای حل این مشکل از نهادهای مسئول شاهد نیستیم.
به گزارش جهان به نقل از نکته آنلاین، در حالی‌ که در تاریخ اوایل آذرماه سال گذشته حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس پس از جریانات تعیین وزیر علوم و حواشی مکرر آن با قاطعیت اعلام کرده بود که تعیین تکلیف ریاست دانشگاه اصفهان باید اولویت اول وزیر باشد اما این دانشگاه همچنان در بلا تکلیفی است.

انگار آنچه به‌جایی نرسد فریاد است، نزدیک ۲ سال از بلاتکلیفی دانشگاه اصفهان و اداره غیرقانونی آن توسط سرپرست می‌گذرد و نامه‌ها و درخواست‌ها ومتاسفانه انگار صداها و فریادها و درخواست‌های دلسوزان فرهنگی اصفهان و دانشجویان و تشکل‌ها و برخی نمایندگان مردم به‌جایی نمی‌رسد و دانشگاه اصفهان به‌عنوان دانشگاه مادر کشور در بهت بی‌سرانجامی مانده است.

سؤال اساسی اینجاست که چنانچه فردی صلاحیت فردی و تعهد مدیریتی جهت احراز یک عنوان را دارد چرا نباید همان ابتدا به‌عنوان مدیر قطعی تعیین شود و اگر هم به‌عنوان سرپرست است چنانچه صلاحیت دارد چرا نباید سریعاً حکم ریاست بگیرد؟

اینکه ماه‌هاست دانشگاه‌هایی مثل اصفهان در بهت بی‌سرانجامی و بلاتکلیفی مدیریتی هستند، اصلاً و ابداً قابل‌اغماض و توجیه نیست؟ اگر سرپرستان این دانشگاه‌ها احراز صلاحیت شدند پس چرا بیش از ۲ سال است حکم قطعی مدیریت نگرفتند و اگر صلاحیت ایشان محرز نیست، دلیل ماندن آن‌ها مگر خیانت به‌حق نخبگی و دامن زدن به مشکلات دانشگاه‌ها و تکرار بی‌قانونی و هرج‌ومرج شمرده نمی‌شود؟

یا اینکه در اصفهان و دیگر شهرها کمبود مدیر متعهد و متخصص داریم که باید ماه‌ها این کلاف سردرگم بی‌فرجام و پرحاشیه دل دوستداران فرهنگ و دانش این سرزمین را به درد آورد؟

احساس می‌شود که متأسفانه افرادی در بدنه اصلاح‌طلب دولت سعی دارند با وقت‌کشی و ابقای سرپرستان اصلاح‌طلب خودی، کاری کنند تا ایشان در زمان دو انتخابات پیش رو هم بر سرکار باشند و بتوانند دانشگاه‌های مهمی همچون دانشگاه اصفهان را چونان باشگاهی سیاسی برای برآورده شدن آرزوها و رؤیاهای انتخاباتی خود در دست داشته باشند و از پتانسیل فوق‌العاده این مکان‌ها سو استفاده سیاسی برای برگزاری جلسات و میتینگ‌های لازم و بازی با افکار و احساسات جماعت پاک دانشجو بهره ببرند.

در این میان در کورانی که دانشگاه اصفهان از بی مدیریتی و غیر قانونی ریاست کردن سرپرست ۲ ساله رنج می‌برد، گاه‌وبیگاه شاهد حرکاتی امیدبخش هستیم که متأسفانه پیگیری نمی‌شود.

درحالی‌که در تاریخ اوایل آذرماه سال گذشته حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس پس از جریانات تعیین وزیر علوم و حواشی مکرر آن با قاطعیت اعلام کرده بود که تعیین تکلیف ریاست دانشگاه اصفهان باید اولویت اول وزیر باشد و ضمن تأکید بربند دو ماده چهار، آیین‌نامه و دستورالعمل دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی، خواستار رسیدگی به اتفاقات خلاف قانون در دانشگاه اصفهان و اداره آن توسط سرپرست شده بود.

سالک قبلاً بابیان اینکه بارها تعیین تکلیف سرپرست دانشگاه اصفهان توسط نمایندگان مردم و اعضای شورای انقلاب فرهنگی مطرح‌شده و جزء دغدغه‌های این قشر است، افزوده بود: مسلماً پس از تعیین تکلیف وزیر نخستین دغدغه ما و شورا تعیین تکلیف ریاست دانشگاهی چون اصفهان است.

امروز بسیار عجیب است که چرا پس از یک سال از گذشت تعیین تکلیف وزیر علوم هنوز هم شورا سراغ مشخص شدن بلاتکلیفی و بی‌سرانجامی و بی‌قانونی در دانشگاه اصفهان نرفته است و در اینجا یک سؤال اساسی بسیاری از دوستداران فرهنگی کشور و دلسوزان اصفهان بی‌جواب مانده که چرا پس از گذشت یک سال هنوز شاهد اقدام شایسته‌ای از سوی شورا و شخص آقای سالک نیستیم؟

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس قطعاً جناب سالک به‌عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس می‌دانند که قطعاً این انتظار به‌جای مردم اصفهان و بی‌جواب ماندن قولی که ایشان داده وجهه خوبی در انظار عمومی آن‌هم در برهه انتخابات نخواهد داشت و از طرفی ایشان که به‌عنوان نماینده اصولگرا و همیشه ایستاده اصفهان مطرح است قطعاً به‌خوبی رسوخ جریان اصلاح‌طلب برای گرفتن سنگرهای پیش دفاع انتخابات را بهتر از ما درک می‌کنند.

در این برهه از زمان مردم انقلابی و شهیدپرور اصفهان و اصحاب فرهنگ و دانش این قطب عظیم علمی کشور، هم از کمیسیون فرهنگی مجلس و شخص آقای سالک و هم از وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی و نیز از جناب استاندار محترم اصفهان خواستارند را تا سریعاً به این خواسته که مطالبه عمومی مهم مردمی بوده و نزدیک ۲ سال گرد خورده رسیدگی کنند و دانشگاه را از بلاتکلیفی و مردم و اصحاب علم را از بی‌قانونی رها کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *