پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ارتقاء رتبه‌جهانی دانشگاه علوم‌پزشکی‌تهران

يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 437792
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از ارتقا رتبه جهانی این دانشگاه خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی جعفریان طی حضور در خبرگزاری تسنیم به مناسبت روز خبرنگار از کسب رتبه ۳۶۴ جهانی این دانشگاه در نظام رتبه‌بندی وبومتریک خبر داد و اظهار کرد: در آخرین نسخه رتبه‌بندی وب‌سنجی دانشگاه‌های جهان در جولای ۲۰۱۵، دانشگاه علوم پزشکی تهران در میان ۳۳۱ موسسه آموزش عالی داخلی به رتبه نخست کشوری و در میان بیش از ۱۲ هزار موسسه آموزش عالی به رتبه جهانی ۳۶۴ دست‌ یافت.

به گزارش تسنیم، رتبه‌بندی وبومتریک شاخصی است برای رتبه‌بندی وب سایت‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی دنیا که بیش از ۱۲ هزار موسسه آموزش عالی را ارزیابی می‌کند. نتایج وبومتریک به‌صورت دوره‌ای و هر ۶ ماه یک‌بار و در اواخر جولای و ژانویه هرسال اعلام می‌شود. دانشگاه علوم پزشکی تهران در گزارش قبلی وبومتریک در رتبه ۳۸۵ قرار داشت که در این دوره با ۲۲ پله صعود به رتبه جهانی ۳۶۴ و رتبه نخست کشوری در میان دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت رسیده است.


به گزارش تسنیم، پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه تهران در رتبه دوم کشوری و رتبه ۴۲۷ جهانی، دانشگاه فردوسی مشهد در رتبه سوم کشوری و رتبه ۵۹۵ جهانی، دانشگاه صنعتی شریف رتبه چهارم کشوری و رتبه ۶۶۵ جهانی و دانشگاه تربیت مدرس رتبه پنجم کشوری و رتبه ۶۹۵ جهانی قرار دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *