کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روند صعودی اجاره مسکن کنترل می شود

18 مرداد 1394 ساعت 0:50

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با بیان اینکه افزایش تقاضا در بازار اجاره ، نرخ ها را افزایش می دهد ، گفت : ‌تا پایان شهریور در بازار اجاره بها ثبات برقرار و روند افزایش نرخ اجاره مهار می شود.


به گزارش جهان، حسام عقبایی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما ، با اشاره به کاهش تقاضا در تیرماه به دلیل همزمانی ماه رمضان با این ماه گفت : ‌میانگین نرخ تورم مسکن ۱۰ درصد است که البته این نرخ در برخی از مناطق کمتر از ۱۰ درصد و در برخی از مناطق به ۲۰ درصد هم رسیده است.

وی اظهار داشت : یکی از عوامل موثر در نرخ گذاری بازار مسکن میزان عرضه و تقاضاست که تا پایان شهریور با کاهش تقاضا در این بازار نرخ اجاره هم کاهش می یابد و در حال حاضر هم بازار در دست کنترل است.

عقبایی گفت: ‌از مهم ترین حوزه هایی در این بازار تاثیر گذار هستند حوزه بانکداری است که نیاز به مدیریت جدی دارد و دولت هر چه سریعتر باید نسبت به ورود هلدینگ های ساختمانی متعلق به بانک ها به بازار مسکن ورود کند و ساز و کاری ایجاد شود که بانک ها از انبوه سازان حمایت کنند.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت:‌ از دیگر راهکارهای تاثیرگذار تشویق به تولید است و دولت همزمان با اینکه طرف تقاضا را تقویت می کند باید مشوق هایی را هم برای طرف عرضه و انبوه سازان تعریف کند و تسهیلاتی را در اختیار تولید قرار دهد.


کد مطلب: 437649

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/437649/روند-صعودی-اجاره-مسکن-کنترل-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com