جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
فدراسیون گلف+ انتخاب

۱۷ کاندیدا برای کسب ریاست گلف!

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب: 437629
با مرور تاریخ؛ پس از گذشت ۲۰ سال از تاسیس این فدراسیون، می توان این حضور را نخستین بازدید رسمی یک مقام ارشد بین المللی از گلف کشور دانست که پیش از آن نیز رئیس فدراسیون جهانی وودبال در ایران حضور یافته بود.
به گزارش جهان به نقل از فردا، نکته بسیار حائز اهمیت در این بین حضور رئیس کنفدراسیون گلف آسیا-اقیانوسیه برای نخستین بار در تهران بود که نشان دهنده توجه جامعه بین المللی گلف به این ورزش در ایران است و فی الواقع با مرور تاریخ؛ پس از گذشت ۲۰ سال از تاسیس این فدراسیون، می توان این حضور را نخستین بازدید رسمی یک مقام ارشد بین المللی از گلف کشور دانست که پیش از آن نیز رئیس فدراسیون جهانی وودبال در ایران حضور یافته بود.

رئیس فدراسیون گلف روز یکشنبه با برگزاری مجمع انتخاباتی مشخص خواهد شد. اعضاء مجمع فدراسیون گلف، پس از شش ماه اداره توسط سرپرست منصوب وزارت ورزش و جوانان، گرد هم خواهند آمد تا در خصوص آینده این ورزش تصمیم گیری کرده و از میان این ۱۷ نفر نامزد یک نفر را برای هدایت چهارساله آینده فدراسیون انتخاب نمایند.

سعیدی، از مدیران با سابقه وزارت ورزش، رئیس سابق فدراسیون گلف و نامزد احراز پست ریاست فدراسیون برای این دوره که سابقه طولانی در مدیریت ورزش چند استان، مدیریت ستادی در وزارت ورزش و ریاست مرکز توسعه و تحول اداری سازمان تربیت بدنی را در کارنامه خود دارد، در این خصوص به خبرنگار «فردا» گفت: تکلیف فدراسیون پس از شش ماه مشخص خواهد شد و اعضاء مجمع نیز با هوشمندی، همکاری و همدلی یکپارچه بهترین گزینه را برای فدراسیون بر می گزینند. نکته قابل توجه در این خصوص آنست که این نخستین باری است که مجمع انتخاباتی گلف کشور با حضور ۱۷ کاندیدا برگزار می شود و این نشان دهنده خروج گلف از سکوت و رکود و شناخته شدن این رشته برای جامعه ورزش کشور است.

سعیدی، با اشاره به پتانسیل این رشته در سطوح بین المللی و داخلی عنوان کرد: گلف چهارسال پیش در قعر رنکینگ جهانی قرار داشت و امروز بیش از ۲۲ پله در جدول رده بندی تیمهای دنیا رشد کرده است که این مهم برای حیات و بالندگی این ورزش بسیار حائز اهمیت و ارزش می باشد. فدراسیون گلف طی چهارسال اخیر توانسته است در رنکینگ آسیایی نیز ۶ پله صعود نماید که مرهون سختکوشی، تلاش و پشتکار نیروی جوان ایرانی در تیمهای ملی گلف کشور بوده است و امیدوارم این روند رو به رشد همواره ادامه یابد. خالی از لطف نیست که بدانیم تیمهایی پس از ایران در رده بندی جهانی و آسیایی قرارگرفته اند که هرکدام بطور میانگین بیش از ۵ زمین استاندارد گلف را دارا هستند و کشور ما با تنها بضاعت خود، یک زمین ۱۳ حفره ای نیمه استاندارد و تنها با اتکاء به استعداد و توان فنی بالای ملی پوشان شایسته و جوان این صعود را بدست آورده است".

کاندیدای ریاست فدراسیون گلف با تاکید بر لزوم توجه به هیئت های گلف استانی و تلاش برای رشد داخلی ورزش گلف افزود: "با تاسیس هیئت های جدید استانی تلاش کردیم تا گلف در اقصی نقاط کشور نمایندگی و تحرک لازم را داشته باشد؛ بیش از دو برابر نسبت به گذشته در زمینه تزریق لوازم و تجهیزات تخصصی گلف به استانها رشد داشته ایم و در رشته تازه تاسیس وودبال نیز پیشرفت های شایان توجهی در مسابقات بین المللی و توسعه داخلی این ورزش شاهد بوده ایم که کسب یک کرسی بین المللی و برگزاری کارگاه بین المللی وودبال در تهران از مصادیق بارز آن می باشد. همینطور در ورزش گلف با دعوت از مربی طراز اول بین المللی طی یک هفته، مربیان و ورزشکاران ایرانی به لحاظ فنی به روز رسانی شدند و دیدارهایی نیز با مسئولین محترم وزارت ورزش در این خصوص نیز صورت پذیرفت.

نکته بسیار حائز اهمیت در این بین حضور رئیس کنفدراسیون گلف آسیا-اقیانوسیه برای نخستین بار در تهران بود که نشان دهنده توجه جامعه بین المللی گلف به این ورزش در ایران است و فی الواقع با مرور تاریخ؛ پس از گذشت ۲۰ سال از تاسیس این فدراسیون، می توان این حضور را نخستین بازدید رسمی یک مقام ارشد بین المللی از گلف کشور دانست که پیش از آن نیز رئیس فدراسیون جهانی وودبال در ایران حضور یافته بود.

گفتنی است، فدراسیون گلف کشور طی چهارسال اخیر پرشتاب ترین جهش را در ورزش گلف رقم زده است، چیزی که به گواه آمار بخوبی نشان دهنده خروج گلف از رکود و ناشناختگی است. رشد ۲۲ پله ای در رنکینگ جهانی از سال ۲۰۱۰ پس از ۳ دوره متوالی غیبت در مسابقات جهانی از سال ۲۰۰۲ به بعد، راه اندازی سوپرلیگ گلف کشور با ۸ تیم برای نخستین بار، کسب دو کرسی بین المللی در مینی گلف و وودبال در حالی که سابقا ایران هیچگونه فعالیت بین المللی در این زمینه نداشته است، بازدید مقامات رسمی گلف و وودبال دنیا از امکانات گلف و وودبال کشور برای نخستین بار ، کسب مقام پنجمی در مسابقات بین المللی وودبال و توفیض مسئولیت توسعه وودبال در خاورمیانه به کشور ایران و خودکفایی در تولید لوازم رشته وودبال با اخذ تاییدیه بین المللی ، ورود گلف بعنوان واحد درسی اختیاری رشته تربیت بدنی در ۴ دانشگاه دولتی کشور، رشد ۳۱۸ درصدی بودجه طی چهارسال اخیر نسبت به گذشته، ۲۵ اعزام بین المللی به مسابقات جهانی، آسیایی و رویدادهای معتبر بین المللی از جمله فعالیت های این فدراسیون بوده است.

عمده فعالیت های ذکر شده و موارد دیگر که حاکی از توان مدیریتی و تیم متفکر فدراسیون گلف در چهارسال اخیر بوده است؛ اذهان را برای انتخاب ریاست جدید به تامل وا می دارد چراکه گلف کشور هم اکنون فضایی برای آزمون و خطای جدید نخواهد بود و مسیر رو به رشد آن می بایست با استمرار رشد مثبت همواره ادامه یابد.

کیکاوس سعیدی، با اشاره به برخی از حاشیه سازی ها و بعضا انتقادات مغرضانه طی شش ماه گذشته و در آستانه انتخابات، این موارد را ناشی از عدم آگاهی لازم و فقدان آمار صحیح دانست و افزود: ماهیت انتخابات رقابت است اما از جنس رقابت سالم و سازنده طوری که فضا را برای تعامل ایجاد نماید و نه برای تخریب و تفرقه. متاسفانه بعضا انتقادات و حواشی ناسالم در پیرامون این انتخابات رخ داد تا جو مجمع را تحت تاثیر قرار دهد اما با درایت وزرات ورزش و هوشیاری اعضاء مجمع این فضا برای کسی مهیا نخواهد شد ضمن اینکه جامعه گلف کشور تغییر را بخوبی و بطور ملموس احساس کرده است و همه تلاشها بایستی در راستای همدلی و با تکیه بر برنامه محوری، خردورزی و مدیریت صحیح منابع معطوف گردد تا انتخاباتی سالم و بی حاشیه برگزار گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *