پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

واکنش ظریف به ادعای غرب درباره پارچین

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 437620
وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مراسم روز خبرنگار ادعاهای مطرح‌شده درباره تأسیسات نظامی پارچین را رد کرد و هدف این خبرسازی‌ها را "برهم زدن فضای تفاهم" دانست.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وزیر امور خارجه در واکنش به ادعای یکی از رسانه‌های آمریکایی درمورد پارچین گفت: این رسانه‌ها هدفی جز بر هم زدن فضای تفاهم ندارند.

محمد جواد ظریف امروز (شنبه) در حاشیه مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که در تالار وحدت برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درمورد ادعای یکی از رسانه‌های آمریکایی مبنی بر انجام اقداماتی از سوی ایران در اطراف پارچین بیان کرد: این اظهارات نشان دهنده این است که همه ادعاهایی که علیه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه شده واهی است. ما اعلام کرده‌ایم که یک کار جاده سازی در آن محل انجام شده است.

وی تصریح کرد: مسایل ان شاء الله برای افکار عمومی دنیا کاملاً روشن خواهد شد، در گذشته هم این دروغ‌ها را پخش کردند، آنها هدفی جز بر هم زدن فضای تفاهم ندارند.

طی روزهای اخیر برخی از رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که ایران پاک‌سازی‌هایی را در سایت نظامی پارچین نزدیک تهران، انجام داده است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد منطقه نظامی پارچین منطقه گسترده و وسیعی است که مشتمل بر بخشهای مختلف نظامی، صنعتی، اداری و مسکونی است و لذا انجام عملیات ساخت و ساز در آن امری طبیعی و جاری است. از سوی دیگر در یک هفته گذشته به‌دلیل نشست جاده مقابل سد ماملو، که در جوار پارچین بوده ولی ارتباطی با آن مجموعه ندارد، اقدامات مهندسی گسترده‌ای به‌منظور ترمیم جاده صورت گرفته که مستلزم تردد ماشین آلات سنگین راهسازی بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیاح
Iran, Islamic Republic of
با جاده سازی هم کار دارند !!?
جل الخالق یعنی مستعمره شدیم خبر نداریم !
کاش رییس جمهور هم از خودش ۰۰۰۰