جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

ابتکار: عهدبسته‌ام ازخبرنگاران‌شکایت نکنم!

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 437514
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از باز پس گیری تمام شکایات این سازمان در دولت قبل از خبرنگاران، خبر داد و گفت: من عهد بسته ام که علیه هیچ خبرنگاری شکایت نکنم.
به گزارش جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست «روزنامه نگاران؛ نیازهای حرفه ای، مسائل اجتماعی» که به همت انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و با حمایت ورزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز جمعه در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش در تهران برگزار شد در سخنانی گفت: من آن اوایل که تازه وارد سازمان حفاظت محیط زیست شده بودم، مطلع شدم که این سازمان در دولت قبل علیه خبرنگاران شکایت‌های زیادی کرده و چندین خبرنگار را به دادگاه برده بود. من همان روز گفتم که ما همه شکایت ها را پس خواهیم گرفت و پس گرفتیم.

وی همچنین گفت: ما در سازمان حفاظت محیط زیست عهد و پیمان بسته ایم که علیه هیچ خبرنگاری شکایت نکنیم و با اینکه کار سختی است اما تلاش می کنیم که اینگونه شود اما متاسفانه بعضا بعضی از دوستان مرزهای اخلاقی و همه قوانین را در می نوردند و از هیچ اتهامی کوتاهی نداشته باشند اما تلاش ما این است که با همین رویکرد ادامه دهیم چون فکر می کنیم جریان آزاد اطلاعات از فضای امنیتی بهتر است آن هم در موضوعی مثل محیط زیست که نیاز شدید به گردش آزاد اطلاعات دارد.

ابتکار افزود: نظارت بر سیاست های دولت و بنگاه ها و گروه هایی که محیط زیست و طبیعت و حقوق عامه مردم را فدای منافع خودشان کرده است بسیار مهم است و در اینجا هم انتقال اطلاعات بسیار موثر خواهد بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شورای اطلاع رسانی در سازمان حفاظت محیط زیست و ارتباط تنگاتنگ با خبرنگاران را جزو برنامه های اصلی خودش در این سازمان عنوان کرد و از رسانه ها دعوت کرد تا در موضوع محیط زیست با دقت و جدیت بیشتری و نگاهی کارشناسانه و با نقد منصفانه ورود پیدا کنند تا آگاهی مردم ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه ما در این زمینه لطمات زیادی دیده ایم گفت: در کنار اطلاع رسانی ما نقش مهمی برای ایجاد یک جریان مثبت اجتماعی قائل هستیم و من فکر می کنم که محیط زیست موضوعی است که می تواند نشاط زیادی ایجاد کند. ما هم به عنوان سازمان حفاظت محیط زیست و هم به صورت فردی تلاش می کنیم در شبکه های اجتماعی مختلف حضور داشته باشیم تا بتوانیم یک جریان مثبت اجتماعی را به وجود بیاوریم و به بهبود شرایط محیط زیست کشورمان کمک کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک بار عهد بستم و نشکستم... صد بار عهد بستی و بشکستی
چون حرفی برای گفتن نداری !!!!
امیرسعیدابوزهرا
الهی فدای تو....

خدایا این مسئولین عارف مسلک را ازمانگیر ،حتی اگر خبرنگار پته ی واردکنندگان بنزین راروی آب بیاندازند ، شکایت مکایت نمی کنند.