چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۳
مخالفت مرد شماره ۳ دموکرات‌ها با «برجام»

ضربه مهلک یک دموکرات به اوباما

جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب: 437448
سناتور «چاک شومر» مرد شماره ۳ دموکرات ها در سنای آمریکا با اعلام مخالفت خود با توافق هسته ای ۱۴ جولای با ایران، راه خود را از «باراک اوباما» رئیس جمهور هم حزبی خود جدا نمود.
به گزارش جهان ، مهر به نقل از اسلیت نوشت: بر اساس بیانیه ای که پایگاه «نیویورک دموکرات» اوخر وقت دیروز برای سایت تحلیلی «مدیوم» ارسال کرد، سناتور چاک شومر دموکرات و نماینده ایالت نیویورک مخالفت خود را با توافق هسته ای ۱۴ جولای (۲۳ تیر ماه) کشورهای ۱+۵ با ایران موسوم به «برجام» اعلام کرده است.
 
شومر در بیانیه خود تصریح کرد که مخالفتش با برجام بر این اساس است که اگر کسی فکر کند که ایران پس از برقراری روابط با غرب و کاهش انزوای اقتصادی و سیاسی، مواضع افراطی خود را تعدیل خواهد نمود، آنگاه باید توافق هسته ای را مورد تأیید قرار دهد.
 
وی در ادامه مدعی شد: احتمال کمی دارد که ایران از راهکارهایی برای عبور از نظام بازرسی ها و تحریم ها عبور نکرده و برای تبدیل خود به قدرت هسته ای پس از ۱۰ سال تلاش نکند. همچنین، ایران از منابع آزاد شده اش به احتمال زیاد برای ماجراجویی های مداخله جویانه در منطقه استفاده خواهد نمود.
 
گزاش ها حاکی است، در صورتیکه پس از فرجه آگوست رأی منفی به توافق هسته ای داده شود، این سناتور دموکرات قصد دارد مواضع مخالف خود را با برجام حتی در رقابت های انتخاباتی آمریکا نیز حفظ کند.
 
اقدام سناتور چاک شومر که یک یهودی از ایالت نیویورک است،‌ ضربه محکمی به دولت باراک اوباما محسوب می شود؛ زیرا وی از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی بوده و نمایندگی ایالتی را بر عهده دارد که جمعیت قابل توجهی از یهودیان آمریکا را در خود جای داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صادق زیبا کلامشون

اونها هم مهاجمین گل بخودی زن کم ندارن

بعد از خدا امیدم به کنگره است
محمد
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
Canada
لااقل در مدت کوتاخی تقیه کنید و مرگ بر آمریکا نگویید