چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

گزارشی از مناظره انتخاباتی جمهوری‌خواهان

جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب: 437442
مناظره جمهوری‌خواهان پیش از برگزاری از سوی بدبین‌ها به یک سیرک تشبیه می‌شد و خوش‌بین‌ها آن را جدی می‌دانستند اما در عمل، هم شبیه سیرک بود و هم جدی.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نشریه انگلیسی اکونومیست در گزارشی از مناظره انتخاباتی ۱۰ کاندیدای جمهوری‌خواه که روز گذشته در یک استادیوم ورزشی در شهر کلولند ایالت اوهایو برگزار شد، نوشت که در آستانه برگزاری این مناظره، افراد بدبین آن را شبیه به یک سیرک می‌دانستند ولی خوش‌بین‌ها آن را صحنه رد و بدل شدن نظرات جدی بین افرادی باهوش و بالغ تلقی می‌کردند که نظراتی مشخص و محافظه‌کارانه در خصوص نحوه اداره آمریکا دارند، اما کمتر کسی فکر می‌کرد که هر دو مورد در این مناظره محقق شود.

بر اساس این گزارش، اولین سوال این بود که آیا همه کاندیداها قول می‌دهند که از نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ حمایت کنند؟ «برت بایر»، مجری شبکه فاکس نیوز آن‌گاه که با پاسخ «دونالد ترامپ» مواجه شد که تاکید داشت ممکن است به عنوان کاندیدای مستقل وارد انتخابات آینده بشود به وی تذکر داد که او در مناظره جمهوری‌خواهان شرکت کرده است! وی افزود که این اقدام ترامپ می‌تواند به نفع دموکرات‌ها تمام شود و دوباره کلینتونی دیگر بر آمریکا حاکم گردد. اصرار ترامپ بر موضعش با مخالفت شدید حضار در سالن مواجه شد.

ترامپ در ادامه در خصوص نظرات وحشتناکش در خصوص زن‌ها مورد سوال قرار گرفت که از آنها به عنوان خوک‌های چاق، سگ، افراد کثیف یا حیوانات تهوع‌آور یاد کرده بود. وی در خصوص نظراتش در مورد سقط جنین و نظام سلامت تحت حمایت دولت هم مورد سوال واقع شد.

فرد دیگری از ترامپ که وسط همه کاندیداها ایستاده بود خواست تا برای حرفش مبنی بر اینکه دولت مکزیک تعمدا جنایتکاران را به آمریکا می‌فرستد، دلیل بیاورد. وی در این خصوص مدعی شد که نیروهای بازرسی این مطلب را به وی گفته‌اند و تصریح کرد این کار به خاطر آن انجام می‌شود که سران آمریکا و سیاست‌مدارانش احمق‌اند.

هرکس که تصور می‌کرد فاکس‌نیوز با کاندیداها به سادگی برخورد می‌کند اشتباه می‌کرد. بقیه حضار در مناظره نیز با سوالاتی مواجه شدند که در زمینه نقاط ضعف آنها بود. جب بوش با سوالاتی در خصوص اظهاراتش در مورد ورود مهاجران به آمریکا مواجه شد و همچنان بر موضع خود باقی ماند. «جان کاسیچ»، فرماندار اوهایو با این سوال مواجه شد که چرا با بودجه عمومی برای فقرا نظام سلامت ایجاد کرده است و مارکو روبیو، سناتور تازه‌کار اهل فلوریدا نیز در خصوص تجربه کمش مورد چالش قرار گرفت اما پاسخ هوشمندانه‌ای داد: «اگر انتخابات مبتنی بر سوابق باشد، هیلاری کلینتون به هر حال پیروز می‌شود.»

بنابر این گزارش، «اسکات واکر»، فرماندار ویسکانسین نیز که به خاطر پیروزی بر اتحادیه‌های عمومی در ایالتش به شهرت رسیده، از معدود کسانی بود که با سوالی از جانب چپ‌ها مواجه شد. وی در پاسخ به این سوال که آیا با سقط جنین حتی در شرایطی که جان مادر به خطر افتاده مخالف است، تصریح کرد که راه‌های دیگری وجود دارد که هم از آن مادر و هم از بچه به دنیا نیامده‌اش حفاظت کند.

اکونومیست ضمن تقدیر از عملکرد رسانه‌ای فاکس‌نیوز در این مناظره از جب بوش، برادر رئیس‌جمهور سابق آمریکا و فرزند رئیس‌جمهور اسبق این کشور به عنوان کسی یاد می‌کند که بیشترین چیزها را برای از دست دادن داشت. بوش در این مناظره هیچ جمله احمقانه‌ای نگفت و به اصطلاح گاف نداد اما بسیار محتاط، بی‌صبر و غیرجذاب بود.

این گزارش از عملکرد واکر و کاسیج در این مناظره به خوبی یاد کرده و تدکروز را سرد و خشک و جنگنده خوانده است.

مناظره بعدی جمهوری‌خواهان در ماه سپتامبر و کتابخانه ریگان در کالیفرنیا برگزار خواهد شد. نامزد اصلی جمهوری خواهان باید در ماه فوریه آینده انتخاب شود. دونالد ترامپ فعلا در بین جمهوری‌خواهان پیشتاز است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *