پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

خبر سازمان ملل از افزایش قربانیان یمنی

پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب: 437320
سازمان ملل از افزایش قربانیان تجاوز سعودی به یمن به هزار و ۹۱۶ کشته و ۴ هزار و ۱۸۶ زخمی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، خبرگزاری رسمی یمن "سبأ"، به نقل از "سیسیل بویلی" سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو اعلام کرد که در هفته های گذشته، یمن، شاهد دو حمله ویرانگر بود که به ویژه مناطق مسکونی را هدف قرار داد.

وی تاکید کرد: دراین حمله، مجتمع های پناهگاه کارگران ایستگاه المخا در"تعز" هدف قرار گرفت که بر اثر آن ۷۳ غیرنظامی از جمله ۱۱ کودک کشته و۹۳ نفر زخمی شدند.

به گفتۀ بویلی، شاهدان بومی تاکید کردند که در این حمله، دستکم ۹ موشک به مجتمع های مسکونی المخا شلیک شد.

بویلی همچنین افزود که در حملات خمپاره ای هواداران رئیس جمهوری فراری یمن عبدربه هادی، ۱۴ منزل مسکونی خسارت دید.

سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل، در پایان با تاکید برضرورت خودداری از هرگونه خشونت علیه غیرنظامیان ، از حملاتی که تاسیسات مدنی و زیرساخت های شهری از جمله بیمارستان ها، مدارس و مساجد را هدف قرار می دهند، ابراز نگرانی کرد و تفاوت قائل شدن میان اهداف نظامی و غیرنظامی را خواستار شد.

آمار تازه سازمان ملل درشرایطی منتشر شده است که سوم مرداد ماه امسال ائتلاف مدنی یمن اعلام کرد در حملات گسترده عربستان سعودی و کشورهای هم پیمان آن به یمن طی چهار ماه گذشته، ۴ هزارو۲۰۰ نفر شهید و ۱۰ هزارو ۹۰۰ نفر نیز مجروح شده اند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان از ششم فروردین ماه امسال حملات هوایی گسترده علیه یمن را آغاز کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *