پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

جعل خبر به نقل ازتسنیم درشبکه‌ اجتماعی

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب: 437204
برخی کاربران شبکه های اجتماعی خبری جعلی را به نقل از تسنیم در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده منتشر کرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، از صبح امروز در شبکه‌های اجتماعی موبایلی خبری به صورت گسترده توسط کاربران داخلی و خارجی در حال بازنشر است، با این محتوا که خبرگزاری تسنیم از ترور سعید جلیلی در تهران توسط ۲ فرد مسلح خبر داد.

در این خبر آمده بود: در حمله شبانه دو فرد مسلح به خودرو دکتر جلیلی، خودرو ایشان دچار سانحه گردید اما خوشبختانه به ایشان آسیبی نرسید.

در این خبر که هیچ لینکی یا تصویری از اصل آن خبر در خبرگزاری تسنیم همراه نداشت، تنها به استناد شماره خبر ۵۹۲۳۱ در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد.


خبری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است

اما چنین خبری به هیچ وجه در خبرگزاری تسنیم منتشر نشده بود و این موضوع، آنجا آشکارتر می‌شود که با مراجعه به شماره خبر ارائه شده توسط این افراد، هر کاربری به راحتی متوجه می‌شود که این خبر دروغ است.

شماره خبر مورد نظر اگر در خبرگزاری تسنیم جستجو شود، خبری با این عنوان ظاهر می‌شود که "نژادفلاح: از نظر من مایلی‌کهن سرمربی پرسپولیس است" و این خبر در تاریخ ۲۸/اردیبهشت/۱۳۹۲ در گروه ورزشی خبرگزاری تسنیم منتشر شده است.


خبر مورد ادعا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *