کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«عفت مرعشی» دلیل عدم اجرای حکم مهدی هاشمی

14 مرداد 1394 ساعت 0:02

با گذشت بیش از یک ماه و نیم از تایید محکومیت مهدی هاشمی تاکنون اجرای حکم وی به تعویق افتاده است.


گروه سیاست جهان نیوز ـ شنیده های خبرنگاران حاکی از آن است که علت تاخیر در اجرای حکم، بیماری دیسک کمر عفت مرعشی، مادر مهدی هاشمی است که برای عمل جراحی به کشور سوییس سفر کرده است و ظاهرا قرار است پس از بازگشت وی، این حکم اجرایی شود.

به گزارش جهان، پیش از این محسنی اژه ای در کنفرانس خبری سخنگوی دستگاه قضا گفته بود: پرونده مهدی هاشمی پس از آن که در دادگاه تجدید نظر قطعی شد به شعبه بدوی بازگشت تا مراحل اجرای حکم انجام شود.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این سؤال که شنیده شده درخواست هایی مبنی بر توافق برای عدم اجرای حکم صورت گرفته است نیز گفته است: اگر کسی درباره پرونده ای اطلاعاتی دارد و می خواهد اطلاعاتش را بدهد ربطی به اجرای محکومیتش ندارد و در خصوص این پرونده تاکنون توافقات این چنینی نشده و قرار نیست حکم این محکوم اجرا نشود.

وی روز پنجشنبه ۲۱ خرداد ماه در جمع خبرنگاران گفته بود: حکم قطعی صادر شده برای پرونده مهدی هاشمی ۱۰ سال حبس بوده و این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر تایید شده است.

وی در ادامه افزود: سه جرم اختلاس، ارتشا و مسائل امنیتی مهدی هاشمی توسط دادگاه تجدید نظر با رعایت قانون ۱۳۴ قانون اساسی تائید شد؛ البته وی اتهامات دیگری در کیفرخواست داشت که برخی از آن در دادگاه بدوی ادغام شد.


کد مطلب: 437006

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/437006/عفت-مرعشی-دلیل-عدم-اجرای-حکم-مهدی-هاشمی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com