جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۶
محسنی اژه‌ای در نشست خبری:

ضرر جامعه پزشکی بواسطه برخی اظهارنظرها در جریان قتل پزشک اردبیلی/امید به‌اجرای سریعترحکم هاشمی

واکنش به خبر بازداشت سردار احمدی مقدم و فرزندش
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 436751
حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای از تعیین زمان نخستین جلسه محاکمه بابک زنجانی خبر داد و گفت: یازدهم مهرماه به عنوان اولین جلسه دادگاه بابک زنجانی تعیین شده است که علنی بودن یا نبودن آن بستگی به نظر دادگاه دارد.
ضرر جامعه پزشکی بواسطه برخی اظهارنظرها در جریان قتل پزشک اردبیلی/امید به‌اجرای سریعترحکم هاشمی
به گزارش جهان به نقل از میزان، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژیه در هشتاد و دومین نشست خبری خود ضمن تشکر از خبرنگاران که مطالب نشست را منتشر می‌کنند، گفت: دقت کنید که مسائل همانطور که گفته می‌شود، منعکس گردد.

وی ادامه داد: در برخی حوادث گاهی یک شتاب زدگی در خبر رسانی موجب مشکلاتی برای مردم و افراد خاص می‌شود بنابراین نباید در مورد حوادث و اتفاقات، شتاب زده و سریع اظهار نظر شود تا مقامات مسئول موضوع را بررسی و سپس اطلاع رسانی کنند.

یازدهم مهرماه، اولین جلسه دادگاه بابک زنجانی

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به پرونده بابک زنجانی گفت: اولین جلسه دادگاه بابک زنجانی در تاریخ یازدهم مهرماه تعیین شده است که علنی بودن یا نبودن آن بستگی به نظر دادگاه دارد.

سخنگوی دستگاه قضا در ارتباط با دادگاه بابک زنجانی بیان کرد: وکلای وی آمده اند و پرونده را مطالعه می کنند و همچنین وکلای طرف شاکی هم پرونده را مورد مطالعه قرار می دهند و قاضی هم از آنها خواسته که وقت بگذارند و پرونده را مطالعه کنند تا دادگاه در تاریخ مقرر برگزار شود.

۱۳ مرداد جلسه رسیدگی به پرونده تعرض به یکی از نمایندگان مجلس

معاون اول دستگاه قضا در ارتباط با پرونده تعرضی که در شیراز به یکی از نمایندگان مجلس شده بود گفت: در این رابطه پرونده ای تشکیل شده و فردا ۱۳ مرداد ماه دادگاه رسیدگی به این پرونده برگزار می شود.

در جریان قتل پزشک متخصص اردبیلی برخی اظهارنظرها موجب ضرر به جامعه پزشکی و مقتول شد

وی تصریح کرد: در موردی که چندی پیش در اردبیل اتفاق افتاد و یک پزشک متخصص با ضربات چاقو کشته شد قبل از اینکه این موضوع مورد بررسی قرار گیرد برخی افراد در جامعه پزشکی و خارج از آن اظهار نظرهایی کردند که بعدا مشخص شد یک مسئله شخصی منجر به قتل شده و این قتل مطلقا ربطی به بیمار و پزشک نداشته است؛ اما این گونه اظهار نظرها موجب شد که هم جامعه پزشکی و هم مقتول متضرر شوند.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: این جریان موجب تاثر شد و از طرفی مشخص شد که مسئله آن گونه که گفته شده نبوده است و بدلیل دامن زدن به این موضوع مسائلی بیان شد که شاید نباید بازگو می شد.

شش ادعای خلاف‌واقع درباره حادثه بیمارستان ممسنی

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه گفت: اتفاق دیگری در ممسنی پیش آمد و در آنجا پزشکی با رادیو ایران مصاحبه ای کرد که وقتی من مطالب آن را با واسطه شنیدم گفتم اشتباه شده و بعید می دانم پزشکی که مسئول است و در نظام پزشکی نیز فعالیت دارد چنین حرفی بزند اما نوار صحبتهای وی تهیه شد که طی آن خبرنگاری از این پزشک اصل ماجرا را پرسیده است و وی توضیحاتی در رابطه با آن داده است.

سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: خبرنگاری از آن پزشک پرسید که نظر شما در مورد این اتفاق چه بوده و اصل ماجرا چیست که وی اینگونه جواب داده است (اصل ماجرا که در ممسنی اتفاق افتاد این است که یک پزشک خانم مشغول ویزیت بیماری بوده و یک قاضی به وی امر می کند که مریض او را ویزیت کند که پزشک خانم پاسخ می دهد که من مشغول هستم و مریضی اینجا است که وضعیتش اورژانسی است و پس از این پاسخ مورد غضب قاضی قرار می گیرد و با ماموری به این خانم حمله می شود و به وی شلاق می زنند و بعد بازداشتش می کنند).

وی تصریح کرد: گفتن این مسائل برای جامعه پزشکی زیبنده نیست و برای گوینده این حرفها مشکل حقوقی وقانونی ایجاد می شود چرا که شش مورد از صحبتهایی که در این مصاحبه بیان شده خلاف واقع است و حتی نسبتی با واقعیت ندارد بنابراین نباید بر اساس شنیدها صحبت کرد.

تخفیف در مجازات ۲۰ نفر از محکومین ضد امنیتی

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه هشتاد و دومین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به تخفیف در حکم ۲۰نفر از محکومین ضد امنیتی گفت: در روز عید فطر در کنار آزادی برخی از متهمان که مورد عفو قرار گرفتند تخفیف در مجازات ۲۰ نفر از محکومین ضد امنیتی اجرا شد که از این تعداد ۱۶ نفر آزاد شدند و ۴نفر در مجازاتشان تخفیف صورت گرفت.

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه در خصوص حادثه‌های اخیر در بندرعباس

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه در خصوص حادثه های اخیر در بندرعباس توضیح داد: در روزهای هشتم و نهم مرداد ماه دو آتش سوزی صورت گرفت که یکی در مجتمع ستاره جنوب و دیگری در هتل هرمز که بر اساس تحقیقات انجام شده حادثه رخ داده در مجتمع ستاره جنوب عمدی نبوده است اما آتش سوزی در هتل هرمز طبق گفته ی تحقیقات عمدی رخ داده است.

وی ادامه داد: متأسفانه در این حادثه افرادی فوت شدند و بنا به تحقیقات انجام شده و بررسی های اولیه دو نفر در همان روزهای اول بازداشت شدند و فرد دیگری هم که متواری بود دستگیر شد.

صدور کیفرخواست و قرار مجرمیت برای متهمین پرونده سیگار مالبرو

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به یکی از پرونده های قدیمی که در نشست خبری مطرح شده بود توضیح داد: پرونده مربوط به سیگار مارلبرو بارها در نشست خبری مطرح شده بود و متهمین در این پرونده تحت تعقیب قرار گرفتند. کیفر خواست نیز در این پرونده صادر شده و برای هفت نفر قرار مجرمیت صادر شد و پرونده به دادگاه ارسال شده است و قرار است تعیین وقت برای این پرونده صورت بگیرد.

صدور کیفرخواست برای سه نفر در رابطه با پرونده میلیارد نفتی

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه در پاسخ به این سوال که گفته می شود حسابهای میلیاردر نفتی در خارج از کشور خالی از وجه بوده و پولها به حساب افراد دیگری واریز شده است، قوه قضائیه در این خصوص چه اقداماتی انجام داده است، گفت: متأسفانه بنا به نقل قول بازپرس صداقت لازم در متهم نبود و وی همیشه مدعی بود وجوه در دو بانک در خارج از کشور وجود دارد ولی متأسفانه این مسئله صحت نداشت.

وی با اشاره به اعزام هیئتی از ایران برای رسیدگی به گفته های میلیاردر نفتی به خارج از کشور اظهار داشت: هیئتی از بانک مرکزی و وزارت اطلاعات به خارج از کشور رفته و دو بانکی که متهم مدعی بود به دلیل تحریم نمی تواند پولهایش را از بانک پس بگیرد بررسی کردند، اما متأسفانه وجهی به نام وی دربانک وجود نداشت . از بانک مرکزی و وزارت اطلاعات برای ردیابی اموال وی درخواست رسیدگی صادر شده بود.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست بخش عمده ای از بدهی وی کجاست، افزود، دستگاه قضا از طریق وزارت اطلاعات دنبال این وجوه بود. اخیراَ هم خود متهم نامه ای به برخی از مسئولین و نمایندگان نوشته است که در آن به عدم خلافی خود اشاره کرده است. وی اعلام کرده است که اگر الان هم خودم باشم پولها را برمی گردانم ولی متأسفانه تا الان این اتفاق نیافتاده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه خطاب به متهم و همراهانش گفت: در این راستا یا خود متهم یا نمایندگان و یا بستگانش اگر می دانند پولها کجاست و در جایی وجود دارد اعلام کنند، چرا که به نفع خودشان است، چرا که اگر در ابتدا هم اعلام می کردند قطعاَ در سیر پرونده تأثیرگذار بود.

وی در پاسخ به این سوال که در این پرونده چه تعداد افراد دیگر محاکمه می شوند، توضیح داد: برای سه نفر کیفرخواست صادر شده است، البته برای افراد دیگر نیز پرونده همچنان مفتوح است و تعیین وقت دادگاه می شود.

تفکیک مجرمان مواد مخدر از سایر زندانیان ضروری است

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال خبرنگار میزان مبنی بر مهم ترین اقدامات انجام شده در راستای کاهش جمعیت کیفری از سوی دستگاه قضا چه بوده است، گفت: در این خصوص قطعا بسیاری از برنامه ها بدون کمک دولت و مجلس امکان پذیر نیست. با توجه به اینکه بیش از ۴۴ درصد جرائم زندانیان مربوط به مواد مخدر است تفکیک اردوگاه این مجرمان ضروری است و از مشکلات فعلی دستگاه قضا ساخته نشدن این اردوگاهها و عدم تفکیک مجرمین مواد مخدر از سایرین است.

وی با اشاره به ضرورت کمک دولت در راستای تکمیل اردوگاه مربوط به جرائم مواد مخدر افزود: به محدودیت و مشکلات بودجه ای دولت آگاه هستیم دولت به هر میزان که در توانش است قوه قضائیه را در تکمیل این اردوگاهها یاری کند در دولتهای دهم و یازدهم نیز کمکهایی شد با این حال تجهیز اردوگاهها امری ضروری است، بنابراین قوه قضائیه به کمک دولت اردوگاهی را ایجاد کند تا بخش قابل توجهی از مجرمین به آنجا منتقل شوند.

وی استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس را یکی دیگر از اقدامات قوه قضائیه در این خصوص دانست و افزود: در قانون جدید آیین دادرسی کیفری نیز پیش بینی شده است که برای بسیاری از کسانی که مجازات جایگزین حبس شاملشان می شود قاضی این مجازات را اعمال کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه در خصوص استفاده از دستبندهای الکترونیک برای زندانیان در خارج از زندان هم گفت: این روش یکی از راههای جایگزین حبس محسوب می شود، اما در حال حاضر مشکل اساسی استفاده از این روش بحث بودجه است البته تا مرحله کارهای اجرایی این روش جلو رفته ایم.

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه و با اشاره به دستورالعمل عفو زندانیان گفت: بر اساس این دستورالعمل اگر زندانیان در داخل زندان حرفه آموزی داشته باشند و یا نسبت به مسائل فرهنگی و توجه به خانواده خود تلاش بیشتری بکنند و همچنین در مقام توبه و جبران گذشته بربیایند سعی می شود، اسامی شان در لیست عفو قرار بگیرد با این حال این آزادی منوط به شرایطی است که زندانی باید آنها را داشته باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا حرفه آموزی و بحث ادامه تحصیلات مهم است سازمان زندانها هم شرایطی را فراهم کرده است که زندانیان پس از آزادی به عضو مفیدی برای جامعه تبدیل شوند.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به یکی دیگر از فعالیتهای دستگاه قضا در رابطه کاهش جمعیت کیفری زندانها توضیح داد از جمله اقدامات انجام شده ای که حتما باید مجلس دنبال کننده آن و یاریگر ما باشد بحث تعریف جرم است دولت و به خصوص مجلس در این رابطه باید به ما کمک کنند تا هر عملی جرم تعریف نشود قوه قضائیه در مقام این است که مواردی را که ضرورت ندارد جرم تلقی نکند این مهم نیز در حال انجام است که باید نهادهای دیگر هم یاری کننده ما در این رابطه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه اشتغال زایی را یکی دیگر ازاقدامات مهم برای زندانیان دانست و افزود: در هر حال حاضر تعدادی از زندانیان شاغل هستند با این حال گفتگوهای ابتدایی با بخش خصوصی انجام شده است تا این بخش هم در بحث اشتغال زایی به سازمان زندانها کمک کند پیرو این صحبتها هم هزینه سازمان زندانها کم می شود و هم خود زندانی مشغول به کار خواهد شد.

وی در خصوص طرحها و مشکلات زمین مانده در این رابطه هم توضیح داد علت اصلی این مشکل بحث بودجه و مشکلات مالی است که قطعا دولت و مجلس باید به این قضیه ورود کنند هر چند که مشکلات مربوط به مدیریت باشد با این حال باید بخش ظرفیتها در مدیریت را فعال و از آن استفاده کنیم که در این راستا خود سازمان زندانها باید ورود کند.

سخنگوی دستگاه قضا با تاکید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت بهداشتی زندانها خاطر نشان کرد: برخی از بیماریها در داخل جامعه وجود دارد با این حال حساسیت این بیماریها در داخل زندانها دو چندان است چرا که در صورت عدم توجه به آنها این امراض مضاعف خواهد شد در این راستا دولت به بحث هزینه های زندانی و همچنین وزارت بهداشت به وضعیت زندانیان رسیدگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه افزود: وزارت بهداشت تاکنون اقداماتی را انجام داده است با این حال بحث رسیدگی به وضعیت سلامت و بهداشت زندانیان بسیار حساس است در برخی از زندانها فعالیتهای بسیار چشمگیری در این رابطه انجام شده است با این حال کفاف تمامی زندانها را نمی دهد و باید اقدامات بیشتری به کمک دولت و وزارت بهداشت انجام شود.

پرونده شکایت رئیس جمهور سابق از معاون اول رئیس جمهور در حال رسیدگی است

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه نشست خبری خود درباره شکایت رئیس جمهور سابق از جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: هر کس شکایتی داشته باشد این شکایت ثبت می شود این شکایت نیز در دادسرا ثبت شده و به بازپرسی رفته است و در مرحله ی کارهای دادسرایی است؛ در دادسرا هر کسی شکایت کند از او مستندات می خواهند و از کسی که از او شکایت شده نیز دفاع می خواهند و مراحل دادسرایی باید طی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه درباره موارد اتهامی پرونده فوق گفت: از بیان جزئیات معذورم و در برخی موارد عناوین اتهامی عوض می شود اما پرونده مورد نظر ثبت و ارجاع شده و در مرحله رسیدگی است.

پرونده مهدی هاشمی به اجرای احکام رفته است

وی درباره اینکه اجرای حکم مهدی هاشمی در چه مرحله ای قرار دارد، گفت: حکم پرونده قطعی شده و از مرحله تجدید نظر به مرحله بدوی برگشته و برای اجرای احکام رفته است و به دنبال اجرای حکم هستند.

سخنگوی دستگاه قضا با ابراز امیدواری از اینکه این پرونده هرچه زودتر اجرایی شود، گفت: این پرونده نیز مانند سایر پرونده ها برای اجرای حکم ممکن است زمان ببرد زیرا بین زمان قطعیت حکم تا اجرا معمولاَ زمانی وجود دارد و خیلی غیر متعارف نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه درباره شنیده هایی مبنی بر تقاضای کمک مهدی هاشمی به دولت در برخی پرونده ها مانند کرسنت در ازای بخشش محکومیتش، گفت: چنین چیزی وجود ندارد و این اولین بار است که این موضوع را از شما می شنوم و ارتباطی نیز ندارد زیرا هر کس در مورد پرونده ای اطلاعی داشته باشد باید ارائه دهد.

سخنگوی دستگاه قضا درباره اینکه برخی سایتها اقدام به انتشار موارد غیر واقع علیه برخی افراد می کنند و اینکه واکنش دستگاه قضا در این خصوص چیست، گفت: اگر سایتی علیه کسی مطلبی بزند و قصد اخاذی داشته باشد اقدامات لازم انجام می شود.

وی درباره دستور رئیس قوه قضائیه برای برخورد با عوامل کوتاهی کننده در موضوع سیل، گفت: یکی از وظایف دستگاه قضا این است که در مواردی که حقوق عمومی مطرح است دادستان ورود کند و سالهای پیش نیز در مواقع وقوع سیل هیئت ها به استانها اعزام می شدند مانند زمانی که به مازندران فرستاده شدند و اقداماتی انجام گرفت که موثر بود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه تصریح کرد: رئیس دستگاه قضا این بار از سازمان بازرسی کل کشور خواستند که در این زمینه بررسی کنند که آیا مسئولان قضائی کوتاهی کرده اند یا خیر البته شاید نشود جلوی همه خسارات سیل را گرفت، اما می شود آن را کنترل کرد و باید دید آیا مطابق قانون کار خود را انجام داده اند و کوتاهی داشته اند یا نه.

حکم پرونده مرتضوی تا ۱۰ روز آینده صادر می‌شود

وی درباره اظهارات سعید مرتضوی پیرامون عدم حضور وزیر کار و رئیس سازمان تأمین اجتماعی در دادگاهش گفت: اگر متهمی در دادگاه تقاضای احضار کسی را داشته باشد این گونه نیست که هر کسی را که درخواست کرد الزام قانونی برای احضار و دعوت وی به دادگاه باشد، مگر اینکه مطلبی را که احضار شونده خواهد گفت متوقف به تحقیق از او، شهادت او و اینکه تعیین کننده در سرنوشت پرونده تشخیص داده شود و این مطلب را قاضی پرونده حکم داده و تشخیص می دهد.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: اگر جایی این موضوع الزام نداشته باشد انجام نمی شود و بستگی به حکم و تشخیص قاضی است که حضور افراد احضار شده می تواند به نحوی به روند پرونده کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه افزود: معاون حقوقی و مدیرکل ذیربط این پرونده آمده اند و مطالبی که مورد نظر آقای مرتضوی بود را به دادگاه ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه از مقام بالاتر از قاضی پرونده شنیده است که جلسه ی روز شنبه گذشته آخرین جلسه ی پرونده سعید مرتضوی بود، گفت: آقای مرتضوی درخواست کرده علاوه بر دفاعیات شفاهی دفاعیه کتبی خود را نیز ارائه دهد و طی چند روز آینده دفاعیات کتبی وی ارائه خواهد شد و دادگاه نیز نهایتاَ طی ده روز آینده حکم را صادر می کند.

رسیدگی به هر پرونده بستگی به ماهیت کار دارد

سخنگوی دستگاه قضا درباره پرونده احمدی نژاد و اینکه روند رسیدگی به این پرونده کند شده است یا خیر؟ ، گفت: رسیدگی به هر پرونده بستگی به ماهیت کار دارد و گاهی امری ساده و بسیط است که زمان کوتاهی می برد، اما گاهی در مواردی نیاز است تحقیقات از محل های مختلفی انجام شود و کارشناسی انجام بگیرد و باید دید اینکه گفته می شود پرونده کند پیش می رود بر چه مبنایی است البته من معتقدم در هر پرونده ای امکان کوتاه کردن زمان رسیدگی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه افزود: اینکه گفته می شود طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده باعث شده آقای احمدی نژاد بتواند از آقای جهانگیری شکایت کند درست نیست، زیرا این دو موضوع متوقف بر هم نیستند و ممکن است شاکی یک پرونده متهم پرونده دیگری باشد که هر دوی اینها جای خود را دارد.

در مورد پرونده ی بابک زنجانی ۲ و ۳ چیزی نشنیده ام

وی درباره اینکه گفته می شود بابک زنجانی دو و سه پیدا شده اند و اینکه آیا پرونده ای در این راستا تشکیل شده یا خیر؟ گفت: من بارها عرض کردم اگر همه ملتزم به قانون باشیم به نفع همه است؛ ما باید بدانیم که در پیشگاه ملت و پروردگار باید پاسخگو باشیم و اگر مسئله ای باشد که در دنیا گرفتار آن نشویم در قیامت گرفتار می شویم و هر کس که ادعایی می کند تبعاتی نیز دارد.

سخنگوی دستگاه قضا در این رابطه نیز افرادی ادعاهایی نیز داشتند که سازمان بازرسی به آنها نامه زده است و مستنداتشان را خواسته و چنانچه این افراد جواب ندهند موضوع به قاضی و دادستان واگذار شده و تحت بازرسی قرار می گیرند و گر نتوانند ادعایشان را اثبات کنند گرفتار عواقب آن می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه تأکید کرد: در مورد پرونده بابک زنجانی ۲ و ۳ چیزی نشنیده ام.

وی درباره ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم شهرها و روستاها و اینکه ۵۰۰ هزار ساخت و ساز فاقد مجوز بخصوص پیش از سال ۸۵ وجود دارد و اینکه آیا دستگاه قضا این موضوع را تأیید می کند یا خیر گفت: از اینکه تعداد دقیق چه میزان است اطلاعی ندارم، اما آنچه که مکرر گفته شده این است که دولت، مجلس و قوه قضائیه به لحاظ کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس به این موضوع حساس هستند و موارد زیادی نیز شنیده شده که چطور برخی زمین ها که بدون مجوز و یا دارای مجوز ناقص هستند تخریب شدند.

سخنگوی دستگاه قضا تأکید کرد: مشکل اصلی باید بین دستگاهی که مجوز می دهد حل شود و مشخص گردد که در دولت یا نظام چه کسی حق ارائه مجوز را دارد و اینکه آیا شورای شهر یا شورای روستا حق ارائه تغییر کاربری دارند یا اینکه دهدار می تواند مجوز بدهد یا خیر یا اینکه فلان نحوه ساخت در حریم محسوب می گردد یا نه و اینکه ساخت و ساز داخل محدوده است یا خارج از آن این موضوعات باید حل شود زیرا در بسیاری از موارد منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و شهرداری ها با هم تعارض دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه تصریح کرد: این مسائل در ستاد مبارزه با مفاسد طرح شده است و وزیر کشور مسئول رسیدگی به آن شده که این بخش در طرح های جامع و تفصیلی برای شهر و روستا در نظر گرفته شود و تنها کسانی که اجازه صدور مجوز تغییر کاربری یا ساخت را دارند اینکار را انجام دهند.

رئیس دفتر رئیس جمهور سابق نه بازداشت شده و نه به دادگاه احضار شده است

خبرنگاری در خصوص اینکه رئیس دفتر سابق رئیس جمهور به پرونده بقائی ورود پیدا کرده و بازداشت شده است پرسید که حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژیه پاسخ داد: هر دوی این مطلب کذب محض است و وی نه به دادگاه احضار شده و نه بازداشت شده است. اگر جایی هم توسط رسانه ای این مطلب عنوان شده اگر جنبه عمومی پیدا کند دادستان می تواند به آن ورود کند و رسانه ای را که تخلف کرده تحت تعقیب قرار دهد.

بخشی از پرونده سه هزار میلیاردی مختومه شده است

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده سه هزار میلیاردی که بخش دوم آن هنوز رسیدگی نشده و بخش اول آن مختومه شده است، گفت: بخشی از پرونده مختومه شده، افراد مرتبط با این پرونده نیز از ۳۰۰ نفر گذشته است. در این پرونده هم به تدریج کیفرخواست صادر شده و افراد به ترتیب اولویت به دادگاه احضار شدند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه گفت: در خصوص این پرونده با مشکل مضاعفی روبه رو شده ایم که آقای سراج قبلاَ قاضی این پرونده بود که اقای سراج پس از مدتی تغییر کردند و قاضی دیگری به عنوان دادرس این پرونده را دست گرفت که وی هم منتقل شده اما این پرونده هنوز مطرح است.

وی ادامه داد: مواردی هم که قبلاَ کیفرخواست صادر شده ولی هنوز حکم داده نشده و مواردی هم هست که اعاده دادرسی کرده اند که برخی در دیوان عالی رد شد و برخی هم پذیرفته شد و به دادگاه برگشته که برخی از آنها رسیدگی شده برخی هم در حال رسیدگی است. در واقع کل این پرونده هنوز مختومه نشده است.

بازداشت سردار احمدی مقدم و فرزندش کذب محض است

خبرنگاری هم به پرونده فساد مالی مسئولان ناجا اشاره کرد که حجت الاسلام و المسلمین اژیه پاسخ داد: قبلاَ اعلام کرده ام که خبر بازداشت سردار احمدی مقدم و فرزندش کذب محض است و امروز هم اعلام می کنم که این موضوع کذب است. در خصوص این موضوع پرونده ای مربوط به تعاونی ناجا تشکیل شده و در حال رسیدگی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ملت ایران منتظر اجرای حکم مهدی هاشمی هستند انشاءالله .
ملت منتظر محاکمه احمدی نژاد است
Iran, Islamic Republic of
كدام ملت اخوي؟
نسل اول
ممنون ازآقای اژه ای فردزحمتکش قوه قضائیه
علی
عیب نداره بگذارید یکبار هم جامعه پزشکی ضرر کند!
بيچاره جامعه پزشكي! طفلكي ها همش در حال متضرر شدن بوده وهستن و درآينده هم خواهند بود بخصوص پزشكان متخصص و بالاخص پزشكان عضو هيآت علمي دانشگاههاي علوم پزشكي!!!!!!!!!!!!!