پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲
بازرس انجمن جراحان عمومی:

پزشکان شجاعت سال های قبل را ندارند

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 436558
بازرس انجمن علمی جراحان عمومی ایران، اظهارداشت: ترس از زندان و دیه، باعث شده تا جراح برای ارائه خدمات درمانی به بیمار، دچار مشکل بشود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر سید هاشم سید مهدی روز یکشنبه در نشست خبری دهمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی ایران که قرار است از ۲۱ تا ۲۳ مرداد ماه ۹۴ در مرکز همایش های رازی برگزار شود، گفت: متاسفانه سرطان پستان با علت های نامشخص، رو به افزایش است.

وی با اعلام اینکه سرطان پستان ۵۰ درصد جمعیت کشورمان را درگیر می کند، افزود: اگر نتوانیم از بروز این بیماری در مراحل اولیه پیشگیری کنیم، درمان آن بسیار پرهزینه، خطرناک و مرگ آور است.

دبیر اجرایی کنگره بر افزایش حساسیت زنان نسبت به سرطان پستان تاکید کرد و گفت: متاسفانه سن ابتلا به این نوع سرطان در کشور کاهش یافته است.

به گفته سید مهدی، شیوع ابتلا به سرطان پستان در دهه های ۴۰ و ۵۰ زندگی زنان اتفاق می افتد.

وی در ادامه به موضوع حبس پزشکان و مشکلاتی که در مسیر ارائه خدمات به بیماران رخ می دهد، اشاره کرد و افزود: ترس و لرز از دیه ۱۵۰ میلیونی و زندان، باعث شده تا جراح در منگه قرار بگیرد.

سید مهدی با بیان این مطلب که شجاعت سال های قبل را نداریم، گفت: در شرایط کنونی، اگر امکان موفقیت در درمان تا ۶۰ درصد هم وجود داشته باشد، پزشک از انجام آن عقب نشینی می کند.

بازرس انجمن علمی جراحان عمومی ایران، تاکید کرد: حبس جامعه پزشکی، صدمه بزرگی برای طبابت کشور است.

وی در ادامه به وضعیت پوشش بیمه ای خدمات درمانی در کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه بیمه های تکمیلی عدد بسیار کمی از هزینه ها را پوشش می دهند.

سید مهدی با عنوان این مطلب که فقط نیروهای مسلح در ارائه خدمات تکمیلی خوب عمل می کند، گفت: سقف بیمه تکمیلی برای جراحی ها ۵ میلیون تومان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وزارت پزشکان.ننگ بر چنین وزارتی که تنها دغدغه آنان جیب پزشکان است.کاش ذره ای هم دغدغه سلامت و بهداشت مردم داشتید
کدوم جیب پزشکان؟ با اون همه تبلیغات و غیره ۱۱ ماه است تنها حقوق به ما داده شده ولی خبری از آن حقوق‌های نجومی دروغین نیست