جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

همایش قهرمانان ورزش فراموش‌شده +عکس

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 436285
گردهمایی پهلوانان و فعالان ورزش زورخانه‌ای با عنوان «گود معرفت»، در فرهنگسرای معراج سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس،، ویژه‌برنامه روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای با عنوان «گود معرفت» در حالی یکشنبه‌شب در فرهنگسرای معراج سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد که تعداد زیادی از فعالان و قهرمانان ورزش زورخانه‌ای در این مراسم آیینی ورزشی حضور داشتند.

در ابتدای مراسم گروه باستانی نوجوان «علمدار»، به اجرای آیین ورزش زورخانه‌ای پرداختند و با اجرای حرکات مختلف این ورزش باستانی، پهلوانان و پیشکسوتان حاضر در جلسه را وادار به تحسین کردند.

مرشد نوجوان این گروه، با خواندن ابیاتی با ترجیع‌بند «پهلوانان نمی‌میرند» حال و هوای خاصی را به مراسم بخشید و باستانی‌کاران نوجوان، با اجرای هماهنگ حرکات ورزشی، نوای مرشد را برای مخاطبان دلنشین‌تر ساختند.

در ادامه این ویژه‌برنامه، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، با گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اظهار داشت: ورزش باستانی و زورخانه‌ای، یک فعالیت ارزشی محسوب می‌شود و ریشه در اصالت‌ها و اعتقادات ما دارد.

مهدی نادعلی، با بیان اینکه ورزش باستانی آمیخته در اصالت شهری دیار ما دارد خاطرنشان کرد: ورزش زورخانه‌ای بر خلاف برخی ورزش‌های نوظهور و وارداتی، به صورت انحصاری به کشور و فرهنگ ما تعلق دارد و باید فرهنگ این ورزش در دارالمؤمنین بیش از پیش ترویج شود.

وی با تأکید بر لزوم اشاعه فرهنگ ورزش باستانی در خطه کاشان تصریح کرد: ورزش باستانی و زورخانه‌ای نباید محدود به نقطه و منطقه‌ای خاص شود و باید در مکان‌های مختلف این شهرستان فعال باشد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با یادآوری تغییر نام سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان به فرهنگی ورزشی عنوان کرد: با این تغییر عنوان، استمرار فعالیت‌ها به خصوص ورزشی شتاب بیشتری گرفته و سازمان، توسعه و حمایت از ورزش شهرستان را با جدیت بیشتری دنبال می‌کند.

وی همچنین به حضور تیم‌های مختلف سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در سطوح بالای ورزشی کشور اشاره و موفقیت‌ها و دستاوردهای تیم‌های هندبال، بسکتبال، فوتبال و این سازمان در مسابقات استانی و کشوری را افتخاری برای ورزش شهرستان قلمداد کرد.

در ادامه محمود تقریری یکی از فعالان عرصه ورزش زورخانه‌ای کاشان نیز در این مراسم با تقدیر از برگزارکنندگان این محفل فرهنگی ورزشی، زورخانه را محل تجلی صفات والای انسانی دانست و گفت: پهلوانان زورخانه با گره‌زدن قدرت جسمی و نیروی معنوی درونی سعی در عرضه تمام خصایص و ویژگی‌های انسانی دارند.

وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های یک پهلوان واقعی، از راستگو و صدیق بودن، تواضع و عدم خود بزرگ‌بینی و حسن خلق به عنوان خصلت‌های بارز یک ورزشکار حقیقی ورزش زورخانه نام برد.

اجرای نقالی توسط مرشد حسین ظاهری برگزیده جشنواره شمسه، برنامه دیگر گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای بود که با لحنی حماسی به بیان چگونگی تبدیل شدن قنبر از دشمن علی به یکی از یاران مخلص آن حضرت پرداخت.

تقدیر از خانواده پهلوان نایب و گرامیداشت این پهلوان نامدار و فقید ورزش باستانی شهرستان به همراه تجلیل از فعالان و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای از بخش‌های دیگر مراسم گود معرفت بود.

در پایان مراسم نیز پهلوان عبدالله ثابت از پیشکسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کاشان نیز با گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، به بیان ظرفیت‌های این ورزش باستانی پرداخت و نکاتی را پیرامون بایدها و نبایدهای یک فعال عرصه ورزش پهلوانی بیان کرد.

ویژه برنامه روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای با عنوان «گود معرفت» به همت فرهنگسرای معراج سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری هیئت باستانی و ورزش زورخانه‌ای اداره ورزش و جوانان این شهرستان با حضور پهلوانان، فعالان ورزش زورخانه‌ای و سایر شهروندان کاشانی برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *