جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۲۳

افت شدید قیمت خودروها/ فروش خودرو به هر قیمتی!

پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 435977
بازار چند هفته‌ای است که کاهش رسمی قیمت انواع خودروها را انتظار می‌کشید اما با اظهارنظر خودروسازان مبنی بر عدم کاهش قیمت، بازار خود دست به کار شده و قیمت را به کارخانه نزدیک و حتی پایین‌تر از آن کرد.
افت شدید قیمت خودروها/ فروش خودرو به هر قیمتی!
به گزارش جهان به نقل از مهر، از چند هفته پیش تاکنون، انتظارات مردم در بازار خودرو و رفتار برخی فروشندگان، خریداران خودرو را با بلاتکلیفی قیمتی روبرو کرده است.

بسیاری از مردم انتظار کاهش قیمت را می‌کشند و همین انتظار روانی نیز بر بازار اثرگذار شده و گشت و گذاری در نرخ خودروها در هفته جاری هم به خوبی این را نشان می‌دهد که کاهش قیمت بر انواع خودروهای داخلی حاکم شده است.

یکی از این نمایشگاهداران خودرو در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره می‌گوید: این روزها مردم منتظر مدلهای جدید خودرو هستند که از سوی خارجیها قرار است در ایران تولید شود، به این معنا که اعلام خبرهایی مبنی بر آمدن آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها در بازار ایران، به خصوص گفته‌های مدیران صنعت خودرو کشور مبنی بر تولید مدل‌های جدید خودرو، بازار را تحت‌الشعاع خود قرار داده و اینکه بالاخره چه خودروهایی با چه رنج قیمتی قرار است به بازار بیاید، به یک سئوال و چالش ذهنی متداول در میان مردم تبدیل شده است.

وی می‌گوید: قیمت بسیاری از محصولات تولید داخلی، به قیمت کارخانه نزدیک شده و شاید در برخی از انواع خودروها هم، قیمت به پایین تر از نرخ کارخانه رسیده است. به خصوص در مورد انواع پژو نیز با وجود اینکه فرانسوی‌ها هم قرار است که در بازار ایران به صورت جدی حضور داشته باشند، قیمت انواع پژو در بازار از کاهش بیشتری نسبت به سایر خودروها برخوردار بوده است.

البته برخی از خودروسازان به هر روشی متوسل می شوند تا بتوانند خودروهای خود را در بازار بفروشند اما بازار هم گویی قفل کرده و کمتر معامله ای در آن انجام می شود، البته به نسبت، بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم، گرم تر از خودروهای صفر کیلومتر آن هم از نمایندگی ها است. به همین دلیل برخی خودروسازان، فروشهای مدت دار را هم بعد از سالها در دستور کار خود قرار داده اند.

قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار

هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس ۳۰میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، پژو پارس سال ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز ۴۲ میلیون و پانصد هزار تومان است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۳میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، رانا ۳۱میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۴۰میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۴۹ میلیون تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سمند LXمعادل ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سمند EF۷ نیز ۲۹میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است، همچنین قیمت هر دستگاه رنو کپچر نیز ۱۱۹ میلیون تومان در بازار است.

بررسی های میدانی مهر نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۲۰ میلیون تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، تیبا ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی ۴۸ میلیون تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات ۸۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
یه جوری گفتین افت شدید که فکر کردیم چند میلیونی ارزون شدن و قیمت ها به قبل از دوران الف.نون برگشته
علیرضا
در کشور ما، قیمت خودرو بازهم بسیار گران است و به نظر من باید سایتها و رسانه ها و شبکه های اجتماعی کمک کنند و جو روانی رو جوری طراحی و مدیریت کنند که قیمت خودرو بیش از اینها ارزان بشه.
امیدوارم دست به دست هم بدیم و این کار رو عملی بکنیم.
علی
Iran, Islamic Republic of
آقاجون قیمت خودرو خیلی خیلی گران شد و باید همه مصرف کننده ها دست به دست هم بدن و هیچ کس تا 3ماه آینده خودرو نخره!
خودروسازان رو اگر تحریم کنیم حتما بیش از اینها ارزان میشه!
مریم
من دختری 20 ساله هستم و آرزو دارم که پدرم ماشین بخره ولی آنقدر گرون شده که نمیتونیم ماشین دار بشیم!!
واقعا باید فکری اساسی کنیم!
بدون تارف بگم من به عنوان جوان ایرانی آرزو دارم پدرم بتونه خودرو بخره و توی این سالها سرخورده شدم.
از همه کاربرها میخوام کمپینی برای ارزون شدن ماشین راه بندازند و فکرهای عملی رو ارائه کنند.
تشکر
مجتبی
سلام پول هاتو آماده کن.
آرزوهات عملی میشه .
با صبر
ناشناس
سلام گرون میشه ارزون نمیشه. ماشینه 5تومنی بشه سیو شیش میلیون با کلی مکافات ده تومنم از خریدار نمیخرن. . باز کسب که خریده باید راضی باشه . احتمالا میخواد بره سفر تو این ترافیکو. جریمه های سنگین. باید کلی مرتحل طی کنه تا غول مرحلیه اخرو شکست بده. . جایزه ام نداره . واسه بازی کردن . هر راهی هست .
مهدي رحيمي
خواهر گرامي ديگه لازم نيست آرزو كنيد. تو بازار غير رسمي وآزاد قيمت ها تا 3 تومن هم افت كرده مثلا من پرايد صندوقدار صبا مدل 87 رو كه تا يك ماه پيشنزديك 14/5 هم نميدادن الان به 12/800 رسيده تازه چونه زده بشه كمترم ميشه خريد . علتشم نگارني برخي از صاحبان ماشين از اينه كه اين ماشينا از اينم كمتر نشه قيمتش
رامین
توی این کشور از خوردوسازها نامردتر سراغ ندارم! گرون کردن خودرو خیلی خیلی غیر واقعی بود و الان قطره چکانی قیمت پایین می آید!!!!!
متاسفم برای خودروسازها و ما مردم بدبخت باید آرزوی ارزونی خودرو رو به گور ببریم!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
مردم اگه صبر کنند و فعلا خودرو نخرند خوردروسازان مجبور میشن قیمتها را کم کنند
هموطن
United States
خودرو الکی قیمتش رفته بالا و کیفیتش اومده پایین.
عدم مدیریت بازار
سود جو ها بخرند که بوقتش بفروشند
برلیانس چینی با جلو پنجره ب ام و 60 میلیونه- واقعا خخخخخخخخخخخخخخخخخ
منتظر باشید با قرارداد های جدید مصرف کنندگان ایرانی ضرر و زیان خودروسازان فرانسوی که حاصل تحریم ها بوده را جبران کنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!
حیف شد.من یکم زود اقدام کردم و پورشه ام رو حدود 100هزار تومن گرونتر خریدم
من نمیدونم ای قیمت ها رو ازکجا میارن.
بگین از کجا قیمت گرفتین تا ما هم از اونجا خرید کنیم.
امید اصفهان
ملت عزیز ایران درود بر شما
نخرید تا باز هم بیاد پایین
الان ما هم ماشین لازمیم شدید ولی نمیخریم

باید ادب کرد این خودروسازهای ستمگر رو
سارا
United States
ما هم به شدت نیاز داریم و پولشو هم با هزار بدبختی جمع کردیم. ولی نمی خریم تا ارزون تر شه و دهن این خودروسازا هم سرویس شه که دهن ملت رو سرویس کردن. باید حسابی ادب شن
United Kingdom
آفرین صددرصد.......................
United Kingdom
تکبیر.............
عبدالرضا
بخرید بخرید اما شیر پاستوریزه بخرید نه این خودروهای چینی به اصطلاح ساخت وطن آخه پول واسه ماشین ساخت داخل میدیم اما خودروچینی سوار میشیم
Iran, Islamic Republic of
پیش از35 سال حمایت از خودروسازان واجبار به خرید خودروهای داخلی ،این وضعیت ماست
متاسفانه فعلا قدرت خودرو سازها تو این مملکت از همه بیشتره و کسی حریفشون نیست، البته وزارت صنایع هم بدش نمیاد
محمد
نخريد...