پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

زنگ خطر برای توییتر به صدا درآمد

چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 435865
مدیران سایت توییتر می گویند علیرغم رشد درآمدی ۶۱ درصدی هنوز هم بسیاری از کاربران این سایت نمی دانند چگونه و چرا باید از این سایت استفاده کنند و همین امر رشد تعداد کاربران آن را کُند کرده است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از نیویورک تایمز خبر داد، حتی در میان کاربران عادی این سایت تعداد افرادی که آن را به طور روزانه کنترل می کنند کمتر از کل تعداد اعضای آن است و این امر زنگ خطر را برای توییتر به صدا درآورده است.

کارشناسان معتقدند سایت توییتر سایتی سهل الوصول برای استفاده نیست و کاربران با یک بار نگاه متوجه نحوه استفاده از آن نمی شوند. لذا باید طراحی توییتر به گونه ای تغییر کند که هر فرد تازه واردی به سرعت به کارکرد آن پی ببرد.

با افزایش درامد توییتر میزان زیان آن نسبت به یک سال قبل به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. با این حال میزان فعالیت کاربران در توییتر نسبت به ابتدای سال ۲۰۱۵ کاهش قابل ملاحظه ای نشان می دهد. تعداد کاربران توییتر هم در سه ماه قبلی تنها دومیلیون نفر افزایش یافته و به ۳۰۴ میلیون نفر در کل جهان رسیده است. البته ۱۲ میلیون نفر هم در کشورهای در حال توسعه از خدمات پیامک تلفن همراه برای ارسال پیام بهره می گیرند.

درآمد سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ توییتر هم ۵۰۲ میلیون دلار بوده که نسبت به رقم ۳۱۲ میلیون دلار در مدت مشابه سال قبل رشد خوبی داشته است. با این حال این درآمد به معنای زیان ۱۳۷ میلیون دلاری است. به خصوص که توییتر در بازار سهام هم عملکرد خوبی نداشته و در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به ازای هر سهم ۲۱ سنت ضرر کرده است. این ضرر در مدت مشابه سال قبل ۲۴ سنت به ازای هر سهم بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *