پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

طرح امپریالیسم برای سلطه مجدد برمیانمار

چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 435804
نشریه «نیوایسترن آوت لوک» نوشت: «همه حمایتی که غرب در سوریه از القاعده و در اوکراین از نازیسم های کلامی دارد، بدترین شکل آن را در میانمار انجام می دهد تا جبهه‌ای پیشگام برای جایگزینی نهادهای ملی با نئومحافظه کارانی از واشنگتن، وال استریت، لندن و بروکسل تشکیل شود.»
به گزارش جهان به نقل از فارس، وب گاه تحلیلی «نیوایسترن آوت لوک» (چشم انداز جدید شرق) در یادداشتی به قلم «تونی کارتالوسی» نویسنده و محقق علوم ژئوپلتیک نوشت: "کو کو گی" سیاستمدار میانماری است که دستکم از اواخر ۱۹۸۰ تاکنون از سوی ایالات متحده برای بازگرداندن هژمونی غربی به میانمار، که هنوز هم در رسانه‌های غربی با نام دوران امپریالیسم انگلیس آن "برمه" عنوان می‌شود، انتخاب گردیده است. اکنون وی گام بعدی خود را برداشته و قصد شرکت در انتخابات را دارد؛ در چنین شرایطی غرب باید بر سابقه سیاه و حضور بحث برانگیز وی سرپوش بگذارد.

بی بی سی گروه این فرد را اینگونه توصیف می‌کند: گروه «دانش آموزان نسل ۸۸» مترادف با سالها مبارزه برای دموکراسی در دولت نظامی برمه است. در قیام سال ۱۹۸۸ نظامیان حکومتی با شلیک به تعداد زیادی از دانش آموزان معترض، هزاران تن از آنها را به قتل رساندند. نام گروه برگرفته از این حادثه است. دو گروه دیگر نیز که اهدافی همراستا با «دانش آموزان نسل ۸۸» دارند، دارای سرمایه گذارانی خارجی برای ایجاد بی ثباتی‌های سیاسی و اجتماعی در میانمار بوده تا با براندازی حکومت، منافع ویژه غرب از جمله ورود مجدد به میانمار و چپاول سرمایه، ثروت، منابع و حق حاکمیت آن محقق گردد.

فاکتور مشترک دیگر میان اعضای این سه گروه "تنفر فوق العاده و نژادپرستی عمیق" علیه ساکنان روهینگیاست؛ مردمانی که چندین نسل از آنها در این کشور زندگی کرده و می‌کنند. این تنفر نژادپرستانه تنها در کلام آنها نبوده بلکه خشونت‌های آشکاری را موجب شده؛ از قتل ساکنان منطقه و سوزاندن خانه و زمین‌های کشاورزی آنها تا آواره کردن بازماندگان در اردوگاه‌ها و قایق ها. «کو کو گی» پیشتر نقطه نظرات خود را درباره روهینگیا عنوان کرده بود. اظهارات وی از یکی از خروجی های رسانه‌ای مورد حمایت وزارت خارجه آمریکا اینگونه منتشر شد:

«این کشورهای همسایه هستند که به ناآرامی در آراکان (منطقه مسلمان نشین غرب میانمار) دامن می زنند. «گروه نسل ۸۸» قاطعانه عنوان می‌کند که مسلمانان روهینگیا را قومیتی برمه‌ای ندانسته و تمامی اعضای گروه برای مسلح شدن علیه این مهاجمان خارجی اعلام آمادگی کرده اند.»

دیدگاه‌های «کو کو گی» شباهت فراوانی به اظهارات همتایان آمریکایی وی درباره عدم شناخت اتباع دورگه آفریقایی-آمریکایی بعنوان آمریکایی‌های اصیل و لزوم بازگشت آنها به آفریقا دارد؛ درحالی که اهالی روهینگیا حتی قرن ها پیش از سلطه امپریالیسم بریتانیا در میانمار زندگی می‌کرده‌اند. این فرد در بخش دیگری از نظرات کاملا نژادپرستانه خود می گوید:اهالی روهینگیا نه از لحاظ ژنتیکی و نه فرهنگی و زبانی هیچ ارتباط قومی یا ملیتی با میانمار ندارند.

* حمایت آمریکا از وحشی گری نژادپرستان در میانمار

در ادامه این گزارش آمده است: تمامی گروه های مخالف در میانمار از جمله گروه «دانش آموزان نسل ۸۸» از سوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، بنیاد ملی دموکراسی (سازمان غیرانتقاعی آمریکایی) و دیگر سازمان های بزرگی نظیر «بنیاد جامعه آزاد» جورج سوروس مورد حمایت می‌باشند.

«کمپین انگلیسی برمه» گزارشی را منتشر کرده که در آن به جزئیات حمایت‌های آمریکا و انگلیس از این شبکه‌های مخالف در میانمار اشاره شده است. در این گزارش بر نقش حمایتی «صدای آمریکا» و «رادیو آسیای آزاد» که هر دو توسط وزارت خارجه آمریکا مدیریت می‌شود نیز تاکید گردیده است. طبق اسناد و شواهد مستدل، دستان لندن و واشنگتن علاوه بر حمایت از نسل کشی در میانمار، در بودجه دهی به تروریست ها در این کشور نیز آلوده است.

* نقش رسانه های غربی در اختفای سابقه نژادپرستانه «کو کو گی»

این نویسنده تایلندی در انتها خاطرنشان کرد: خبرگزاری رویترز اخیرا گزارشی منتشر کرد که در آن ادعا شده «کو کو گی» رهبر دانش آموزان معترض در قیام ملی و سراسری ۱۹۸۸ که برای حمایت از دموکراسی انجام گرفت، بوده است. به نظر می رسد دیدگاه های نژادپرستانه و فراخوان وی برای نسل کشی (ساکنین مسلمان روهینگیا) آشکارتر از آن است که «رویترز» با پوششی عمدی بتواند آن را پنهان نگه دارد.

رویترز صرف نظر از خشونت، تعصب و عقاید نژادپرستانه «کو کو گی»، وی و حامیان غربی آن را برای پیروزی در انتخابات آتی میانمار مشروع می داند. (اما واقعیت این است که) کو کو گی و پروکسی‌های غربی تا زمانی که به سازماندهی اوباش های خیابانی و اجرای اقدامات تحریک آمیز در سراسر کشور مشغولند، باید در انتخابات شکست بخورند.

افکار عمومی دنیا باید بداند که دولت کنونی میانمار و احزاب سیاسی هم پیمان آن متعصبان، نژادپرستان و اوباش نسل کشی هستند که از سوی سرمایه گذاران خارجی (غربی) تامین مالی می شوند. همه حمایتی که غرب در سوریه از القاعده و در اوکراین از نازیسم‌های کلامی دارد، بدترین شکل آن را در میانمار انجام می‌دهد تا جبهه ای پیشگام برای جایگزینی نهادهای ملی با نئومحافظه کارانی از واشنگتن، وال استریت، لندن و بروکسل تشکیل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *