چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
۱

ساخت بیمارستان توسط خارجی‌ها در ایران

چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 435767
وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان ۶هزار تختخوابی خارجی‌ها در ایران خبر داد و گفت: در این زمینه ژاپن، فرانسه، چین و کره جنوبی برای ساخت بیمارستان‌های هزار تا ۶هزار تختخوابی اعلام آمادگی کردند.
به‌ گزارش جهان به نقل از تسنیم، سید حسن هاشمی طی حضور در خبرگزاری تسنیم، درباره تأثیر توافق ۱+۵ با ایران به‌خصوص در عرصه حوزه سلامت از استقبال کشورهای اروپایی و آسیایی برای احداث بیمارستان در ایران خبر داد و گفت: هم اکنون برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آسیایی از جمله ژاپن و کره جنوبی برای ساخت بیمارستان‌های هزارتختخوابی اعلام آمادگی کردند کما اینکه امروزه در دنیا بیمارستان‌ها بر مبنای حدود هزار تا دوهزار تختخوابی است.

وزیر بهداشت با اشاره به نمونه‌هایی از این بیمارستان‌ها به‌خصوص در کشور ترکیه با ۵هزار تختخواب عنوان کرد: کشور چین نیز اعلام آمادگی برای ساخت یک بیمارستان ۶هزار تختخوابی در ایران کرده است.

هاشمی ادامه داد: البته ما در این زمینه مشکلاتی از جمله تعرفه‌ها را داریم و دولت باید همان‌طور که برای حوزه‌هایی مانند برق و دام سوبسید می‌دهد حوزه سلامت را نیز واجب‌تر در نظر بگیرد زیرا انسان سالم محور توسعه است بنابراین در این زمینه باید در بودجه سال ۹۵ و برنامه ششم سوبسیدهای لازم تأمین شود زیرا ما هم‌اکنون عقب‌ماندگی‌های زیادی داریم و سال‌هاست که فقط ۳ درصد اعتبارات برای ساخت بیمارستان‌ها اختصاص می‌یابد و این باعث شده تا از نظر زیرساخت‌های بیمارستانی عقب بمانیم.

وی با اشاره به "نیمی از بیمارستان‌های ما بیش از ۵۰ سال عمر دارند و در برابر زلزله و حوادث دیگر آسیب‌پذیر هستند" خاطرنشان کرد: از طرفی نیز دچار کمبود ۷۰ تا ۸۰هزار تخت بیمارستانی هستیم و با بودجه کنونی ۳۵ تا ۴۰ سال طول می‌کشد بتوانیم نیازهای تخت‌های بیمارستانی را برطرف کنیم زیرا فقط سالانه ۲هزار تخت می‌توانیم بسازیم بنابراین دولت و مجلس باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری را فراهم کنند که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با سودآوری‌ای که به دست می‌آورند مشتاق برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت ایران شوند.

به گزارش تسنیم گفت‌وگوی تفصیلی وزیر بهداشت به‌زودی منتشر می‌شود. (گزارش تصویری و کاریکاتور سید حسن هاشمی)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر پزشکان.اگر به شما باشه که تمام بودجه مملکت رو در جیب پزشکان میریزی.