جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

مقام‌اسرائیلی: با اعراب دریک قایق هستیم!

چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 435724
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی درباره پیامدهای لغو تحریم‌ها پس از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵، تأکید کرد که این رژیم به دلیل داشتن دشمن مشترک با کشورهای عربی در یک قایق قرار دارد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، "موشه یعلون" با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی درباره تأکید آمریکا بر حفظ برتری نظامی این رژیم در منطقه و سفر وزیر دفاع آمریکا به اراضی اشغالی فلسطین پس از توافق هسته‌ای گفت: "تغییرات راهبردی در منطقه خاورمیانه را حتی با اعطای سلاح و حفظ برتری نظامی - که بسیار مهم است – نمی‌توان تحت تأثیر قرار داد. این تغییرات سیاسی موجب ایجاد خاورمیانه جدید و بسیار منفی به معنای کامل کلمه می‌شود."

یعلون افزود: "اگر تحریم‌های ایران برداشته شود، به این معنا است که این کشور فورا به ۲۵۰ میلیارد دلار پولهای بلوکه شده خود دست می‌یابد."

یعلون تأکید کرد: "علاوه بر این، ایران به قراردادهایی دست می یابد؛ ما امروز می بینیم که کل سرمایه گذاران اروپایی و علاوه بر آنها چین و هند در حال شتاب به سوی ایران هستند، تا به قراردادهایی دست یابند."

وی با بیان اینکه با برداشتن تحریمها، ایران از تنگنای اقتصادی رهایی می یابد، ادامه داد: "ایران به اموالی دست می یابد و می تواند آنها را به حزب الله و حماس بدهد."

یعلون کمکهای ایران به گروه‌های مقاومت را خطری برای رژیم صهیونیستی دانست.

یعلون در پاسخ به این سؤال مجری که گفت، همه این مسائل به خاطر نرسیدن به توافق با فلسطینی‌ها است، اظهار داشت: "این موضوع چه ربطی به فلسطینی‌ها دارد؟".

یعلون ادامه داد: "کسانی که مدعی هستند دلیل بی ثباتی خاورمیانه نزاع اسرائیلی فلسطینی است، - البته اگر هنوز کسانی باشند که اینگونه فکر می‌کنند – افراد مسخره‌ای هستند؛ چه ارتباطی می‌تواند بین کشته ۲۵۰ هزار نفر در سوریه و نزاع فلسطین وجود داشته باشد .. سلاح اتمی ایران هیچ ارتباطی به نزاع اسرائیلی فلسطینی ندارد".

یعلون در پاسخ به این گفته‌های مجری که "اگر میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها صلح باشد عربستان خواستار ارتباط با اسرائیل می شود" تأکید کرد: "این درست نیست، ما امروز با کشورهای عربی سنی در یک قایق هستیم، ما دشمنهای مشترکی داریم مانند ایران، محور شیعی، اخوان المسلمین و تروریسم جهاد بین المللی .. به همین دلیل وارد کردن موضوع اسرائیلی فلسطینی در این مسائل، خلط مبحث است."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
قایق سوراخه
Iran, Islamic Republic of
لطفاً بعضی اعراب فریب خورده زودتر از قایق اسراییل پیاده شوند.
از اینکه در یک قایق هستند که درست میگه ولی چیزی رئ که متوجه نیست اینه که قایق سوراخ داره.