چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ایران؛ کری را به مصر وخلیج فارس کشاند

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 435544
وزیر خارجه آمریکا برای گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران و همچنین مبارزه با گروه تروریستی داعش راهی مصر و کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا هفته آینده برای گفت‌وگو درباره نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ و همچنین تبادل نظر درباره نحوه مبارزه با گروه ترویستی داعش راهی مصر و کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای برنامه سفر آقای کری را این طور تشریح کرد: «کری روز ۲ آگوست برای شرکت در جلسه موسوم به گفت‌وگوهای راهبردی مصر و آمریکا به قاهره سفر می‌کند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه به دوحه قطر سفر خواهد کرد تا با همتایان خود از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، شامل عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت، بحرین، عمان و قطر، دیدار کند. گفت‌گوی وزیر خارجه آمریکا با وزیران این کشورها، به نوشته رویترز، حول محور برنامه هسته‌ای ایران، مسائل سوریه و جنگ علیه داعش متمرکز خواهد بود.

کری در دوحه با «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه هم دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه گفته بود قصد دارد در این دیدار، درباره مبارزه با داعش و نقش ایران برای مبارزه با این گروه تروریستی گفت‌وگو کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *