پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ظریف با آیت الله سیستانی دیدار کرد

دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 435444
وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه گزارش مفصلی درباره مذاکرات هسته‌ای به آیت‌الله سیستانی ارائه دادیم، تاکید کرد: ایران همواره حامی عراق در مبارزه با تروریسم بوده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران که بامداد امروز (دوشنبه) وارد عراق شد، پس از زیارت حرم امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در نجف اشرف، به دیدار آیت‌الله علی سیستانی از مراجع بزرگ شیعه در عراق رفت.

این دیدار در منزل شخصی آیت الله سیستانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «الفرات نیوز»، ظریف پس از دیدار با مرجع عالیقدر شیعیان عراق با حضور نشستی مطبوعاتی گفت: آیت الله سیستانی مرجع شیعیان بر لزوم تقویت‌ تلاش‌های بین‌المللی برای رویارویی با تروریسم تاکید کردند.

وی با بیان اینکه «امام سیستانی بر لزوم مبارزه با تروریسم و رویارویی با آن تاکید کردند»، یادآور شد: ما امید زیادی به نقش فعال مراجع تقلید در مبارزه با تروریسم و رویارویی با این پدیده داریم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «گزارش مفصلی درباره جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای و چالش‌های فرا روی منطقه به آیت الله سیستانی ارائه دادیم»، تاکید کرد: ایران همواره حامی ملت و دولت عراق در مبارزه با تروریسم بوده است.

ظریف با بیان اینکه تندروی و مذهبی‌گری همه کشورها و ملت‌های منطقه را با تهدید مواجه می‌سازد، ضرورت بالای هماهنگی و همکاری بین کشورها برای مبارزه با تروریسم را یادآور شد.

وی افرود: بعد از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، این اولین سفرم به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است که با تقویت روابط بین کشورها در راستای تامین منافع منطقه و تقویت صلح و امنیت بین‌المللی است.

بنا بر گزارش وبگاه خبری «السومریه» عراق، پیش از این دیدار، ظریف به شهر مقدس کربلا و زیارت حرم امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام رفت.

قرار است دکتر محمد جواد ظریف بعد از ظهر امروز راهی بغداد پایتخت عراق شود تا با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

ظریف پیش از عراق، روز گذشته به کویت سپس قطر سفر و با مقامات این کشور در کویت و دوحه دیدار کرد و با سفر به عراق، این سفر دوره‌ای در منطقه به پایان می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *