پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

نوسازی بیمارستان‌های ایران در عربستان

دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 435433
رئیس مرکز پزشکی حج و زیات هلال احمر با اشاره به نوسازی و تقویت سیستم بیمارستان‌های زائران ایرانی عربستان گفت: بیماری تنفسی و گرمازدگی، بیماری‌های شایع در تمتع امسال است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سیدعلی مرعشی در نشست خبری سازمان حج و زیارت قبل از آغاز موسم حج در خصوص اقدامات پزشکی حج تمتع گفت: ناوگان حمل و نقل بیماران ایرانی در عربستان در حال فرسوده شدن بود که ما اقدام به خرید ۵ دستگاه آمبولانس نو و سعی در نوسازی این ناوگان کردیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ادامه داد: سیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دو بیمارستان زائران ایرانی در عربستان تقویت شده و ۱۵۰ دستگاه کامپیوتر خریداری شده و برنامه سیستم جامع بیمارستانی برای جمع‌آوری اطلاعات بیماران روی آنها نصب شده است.

وی افزود: سعی داریم نسخه‌نویسی کاغذی را برداریم. همچنین در تمام پروازهای رفت و برگشت به تمتع یک پزشک مستقر است.

مرعشی اظهار داشت: امسال احتمال می‌دهیم تا به دلیل گرمای هوا درصد گرمازدگی بین حجاج بیشتر باشد که تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از تشکیل پروتکل واحد درمانی برای زائران حج به خصوص خانم‌ها خبر داد و گفت: هم‌اکنون بیش‌از ۶۰ هزار زائر معاینه شدند که جواب ۲۸۰ نفر از کمیسیون پزشکی نیامده و ۴۸ نفر از نظر جسمی توانایی سفر به تمتع را نداشتند.

وی با اشاره به ویروس کرونا اظهار داشت: منطقه شیوع این ویروس با مکه و مدینه فاصله بسیاری دارد و چند مورد بیماری تنفسی در سال گذشته پیش‌ آمد که کرونا نبود و آنفلونزا و بیماری‌های فصلی بود.

مرعشی تاکید کرد: زائرانی که به تمتع می‌آیند اگر داروی خاصی مصرف می‌کنند باید نسخه پزشک را به همراه داشته باشند و نسخه پزشک نیز مهر شده و به زبان انگلیسی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *