جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱
بی بی سی:

ایران نه؛ در دوبی سرمایه گذاری کنید!

يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب: 435295
بی بی سی: ایران نه؛ در دوبی سرمایه گذاری کنید!+ عکس شبکه دولتی انگلیس با پخش یک رپوتاژ خبری به دنبال جذب سرمایه برای عشرتکده شاهزادگان سعودی در شهر دوبی افتاده است!
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، شبکه بی بی سی فارسی که در طول مذاکرات هسته ای روند خبری خود را در کارشکنی و ایجاد فضای مسموم و دروغ پراکنی قرار داده و با رویکردی مرموز تلاش می کرد تا خود را به عنوان حامی مردم و دولت ایران جا بزند، بلافاصله پس از جمع بندی مذاکرات و بازگشت وزیران خارجه ۷ کشور به پایتخت کشورهای خود، کارشکنی خود را برای جلوگیری از ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار اقتصاد ایران آغاز کرد.



به دنبال اعلام پایان ماراتن مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵، زمزمه حضور تعدادی از شرکت های اقتصادی فعال بین المللی در بازار ایران به گوش رسید. شور و هیجان این خبر امیدهایی را برای بازگشت سرمایه هایی که از ایران خارج شده را بار دیگر زنده کرد. همین مساله باعث شد تا شبکه بی بی سی فارسی با تهیه گزارش های مختلفی سرمایه گذاران را از ورود به بازار ایران منصرف کند و آنها را به سرمایه گذاری در کشورهای حاشیه خلیج فارس تشویق کند!

شبکه بی بی سی فارسی به لطف دلارهای نفتی دربار آل سعود و با هدایت عطاءالله مهاجرانی به تریبون رسمی برنامه های رژیم آل سعود تبدیل شده و حتی از هماهنگی با دربار آل سعود در تبدیل شدن به بازوی رسانه ای داعش هم ابائی ندارد. بر همین اساس این دستپاچگی بی بی سی فارسی در برنامه ریزی برای ایجاد هراس میان سرمایه گذاران خارجی از حضور در بازار ایران را می توان در ابراز نارضایتی و نگرانی سران عربستان سعودی از رونق گرفتن اقتصاد ایران در دوران پساتحریم پیدا کرد.

این شبکه که پیش از این در برنامه های خود کلید پیشرفت ایران را در "اقتصاد" خلاصه کرده و به تحقیر پیشرفت های علمی ایران در زمینه هسته ای می پرداخت، بلافاصله پس از ابراز نگرانی سران برخی کشورهای عربی از حذف آنها از بازار تجارت منطقه ای، با تهیه گزارشی مبسوط به تبلیغ و تشویق سرمایه گذاری در دوبی که این روزها به محلی برای سرمایه گذاری سران آل سعود و عشرتکده شاهزادگان آن تبدیل گردیده، پرداخته و به سرمایه گذاران برای ورود به بازار ایران هشدار داده و آن را "محلی غیر مطمئن" برای سرمایه گذاری معرفی کرد!

شبکه دولتی انگلیس که پیش از این به بهانه شب یلدا به تبلیغ دیسکوهای امارات و شهر دوبی پرداخته بود، این بار به سراغ بازار املاک این شهر رفته و با تهیه گزارشی با عنوان "چرا در دوبی ملک بخریم"آن را "بهشتی رویایی برای سرمایه گذاری" معرفی می کند!

این گزارش بدون اشاره به بحران های اقتصادی در زمینه سرمایه گذاری در مسکن دوبی مانند یک آگهی تبلیغاتی برای تحریک سرمایه گذاران، پخش شد.

با توجه به سابقه ورشکستگی اقتصادی دوبی، تهیه کننده گزارش بی بی سی فارسی تلاش می کند تا با مصاحبه با افراد مختلف این نگرانی سرمایه گذاران را نیز حل کند!

شش سال قبل بازار املاک دوبی به عنوان قطب اقتصادی این امیرنشین حاشیه خلیج فارس با ورشکستگی بی سابقه ای در تاریخ اقتصادی کوتاه خود مواجه گردید که موجب خروج سرمایه گذاران خارجی و وارد شدن خسارت های فروان به بسیاری از آنها از جمله هزاران ایرانی که به امید افزایش سرمایه خود در آن به خرید املاک پرداخته بودند، گردید.

کارشناسان اقتصادی پیشروی لجام گسیخته امیرنشین دوبی در راه انجام طرح‌های غول‌آسای نمایشی که بر محاسبات دقیق اقتصادی متکی نبوده است را موجب به ورطه ورشکستگی افتادن آن ارزیابی کردند اما گزارشگر بی بی سی فارسی بدون اشاره به این سابقه برای کاهش نگرانی از تکرار این ورشکستگی با تکرار جمله "هر سرمایه گذاری ریسک داره اگه به چشم ریسک بهش نگاه کنی اصلا نباید سرمایه گذاری کنی" به تحریک سرمایه گذاران خارجی پرداخته و از تبدیل شدن این جزیره نشین به "لندن خاورمیانه" در آینده نزدیک و ویژگی های سرمایه گذاری در دوبی همچون "معافیت مالیاتی" سخن به میان آورده است!

شبکه بی بی سی فارسی در ادامه با ترتیب دادن یک مصاحبه مفصل با سفیر آمریکا در عربستان سعودی و تعریف و تمجید از ملک سلمان پادشاه عربستان از گاف جدید خود رونمایی کرد. بی بی سی در این مصاحبه در حالی بر هوش اقتصادی ملک سلمان تاکید دارد که پادشاه سعودی سال هاست با بیماری آلزایمر دست به گریبان است. البته این شبکه برای جذب سرمایه گذاران تلاش دارد تا با تکیه بر هوشمندی و اقتصاد دان خواندن شیوخ خلیج فارس، خاطره ورشکستگی دبی و اقتصاد صرفا نفتی این کشورها را در یادها به فراموشی بسپارد.


رابرت جردن در مصاحبه خود با BBC فارسی به تمجید از نقش پادشاه آل سعود در پیشرفت اقتصادی عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس پرداخت!


گفتنی است شبکه بی بی سی در ماه‌های اخیر به دلیل اتخاذ مواضعی متفاوت با سیاست های دولت انگلیس از جمله اعتراض نخست وزیر این کشور به حمایت این شبکه از گروه تروریستی داعش با مشکلات مالی مواجه شده و به همین دلیل برای ادامه فعالیت خود حتی از دریافت تبلیغات از مافیای بین المللی روسپیگری نیز ابایی ندارد که پیش از این در گزارشی به آن پرداخته شد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


الکی مثلا خوشیم
Iran, Islamic Republic of
کلا باید عشرتکده ها رشد کنند نه کارخانجات و کشاورزی !!
ایران نباید رشد کند فقط باید عیاشی و شادی الکی !