کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام آماده باش جنبش فتح

5 مرداد 1394 ساعت 6:15

جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین (فتح)، با صدور بیانیه‌ای از اعلام حالت آماده باش کامل برای محافظت از مسجد‌الاقصی در قدس اشغالی خبر داد.


به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه الأهرام مصر خبر داد: جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین (فتح) با صدور بیانیه‌ای از اعلام حالت آماده باش کامل برای محافظت از مسجد‌الاقصی در قدس اشغالی خبر داد.

این جنبش از حرکت شجاعانه شهروندان فلسطینی در مسجد‌الاقصی و مقاومت آن‌ها در برابر یورش شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست به این مسجد تمجید و قدر‌دانی کرد.

جنبش فتح همچنین ضمن هشدار نسبت به نقشه‌های یهودی‌سازی قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی، بر آمادگی مبارزان این جنبش و ملت فلسطین برای مقابله با این نقشه‌ها و جان فشانی در راستای حمایت از مسجد الاقصی و همه مقدسات در قدس تاکید کرد.

منابع فلسطینی امروز یکشنبه از یورش نیروهای اشغالگر اسرائیل به مسجدالاقصی از طریق دروازه های باب المغاربه، السلسله و حطه و حمله آنها به سمت اعتکاف کنندگان در این مسجد خبر دادند.

به گفته‌ای منابع نیروهای اشغالگر صبح امروز یکشنبه همزمان با یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی از ورود همه نمازگزاران اعم از زن و مرد به این مسجد ممانعت کرده و همچنین موانع آهنی در ورودی بخش قدیمی قدس و اطراف مسجدالاقصی قرار داده اند.

بر اساس این گزارش، به دنبال یورش نیروهای اشغالگر به مسجدالاقصی و تعرض آنها به ده ها اعتکاف کننده فلسطینی، نوعی تنش در اطراف بخش قدیمی قدس و مسجد الاقصی بوجود آمده است.

این در حالی است که ده‌ها شهروند فلسطینی از شب گذشته به منظور حمایت از مسجدالاقصی در صورت یورش صهیونیست ها به این مسجد و به جا آوردن مراسم تلمودی، در مسجدالاقصی اعتکاف کرده اند.


کد مطلب: 435281

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/435281/اعلام-آماده-باش-جنبش-فتح

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com