پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

توکلی: تفاهم، تخاصم آمریکا را از بین نبرده

منتقدان توافق در آمریکا هم حاضر به پذیرش هزینه‌های جنگ نیستند
شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب: 435049
نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه تفاهم هسته‌ای «تخاصم» بین ایران و آمریکا را از بین نمی‌برد، گفت: حتی منتقدان توافق در آمریکا هم حاضر به پذیرش هزینه‌های جنگ نیستند.
به گزارش جهان، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تهدید به حمله نظامی آمریکا به ایران توسط جان کری وزیر خارجه آمریکا، اظهار داشت: عده‌ای تصور می‌کردند آمریکا بعد از توافق هسته‌ای با ما دوست شده است در حالی که اشتباه فکر می‌کردند، کینه و دشمنی آنان به فرموده قرآن آشکار است و آنچه از کینه در دل دارند بسیار شدید‌تر و بزرگتر از آنچه که به زبان می‌آورند، است.

وی افزود: ما با حفظ موضع با آمریکا و ۱+۵ مذاکره کردیم یعنی می‌دانیم که آنان با ما دشمنی دارند و در این دشمنی جدی هستند و در ظلم به ملت ایران سابقه دارند و بر ادامه ظلم هم مصمم هستند، بنابراین این فکر که اگر ما با آنها توافقی کردیم بدان معناست که رفع تخاصم شده است.

توکلی با تأکید بر اینکه اشتباه این است که تفاهم «تخاصم» را از بین نبرده است، گفت: آنان به خاطر حمایت ما از محور مقاومت در منطقه با ما دشمنی دارند و آنچه به ما نسبت می‌دهند هم دروغ است، ما از فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و عراق، حمایت کرده و می‌کنیم اما آنان می‌گویند ما به تروریست‌ها کمک می‌کنیم در حالی که آنان خودشان از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

وی همچنین یادآور شد: آنان به تعبیر قرآن از ما راضی نخواهند شد مگر اینکه ما دین، آزادی، استقلال، شرف و عزتمان را زیر پا بگذاریم و با آنان متحد شویم که هرگز این چنین نخواهد شد پس در نتیجه تخاصم وجود دارد و مذاکرات رفع تخاصم نکرده و نمی‌کند.

نماینده تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما با آنان دوست نشدیم بلکه در یک امری فقط تفاهم کردیم حالا اینکه این تفاهم چقدر باید پذیرفته شود، محل بحث است، باید بدانیم اگر آمریکا می‌توانست به ایران حمله نظامی کند، تاکنون دست به چنین اقدامی زده بود و حتی منتقدان توافق با ایران در آمریکا هم حاضر نیستند هزینه جنگ را بپذیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *