پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
به همت مؤسسه فرهنگی هنری روایت صبح انجام می شود

برگزاری دوره آموزشی «شهروند خبرنگار»

جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 434826
مؤسسه فرهنگی هنری روایت صبح ثبت نام دوره جدید آموزش رسانه‌ای خود را آغاز کرد.
برگزاری دوره آموزشی «شهروند خبرنگار»
به گزارش جهان، به منظور تقویت جبهه انقلاب و توان‌افزایی بانوان متعهد و با هدف ارائه الگویی مناسب از زنان نویسنده مسلمان در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی، مؤسسه روایت صبح با همکاری مؤسسه قرآن و عترت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) و با حضور اساتید متعهد و متخصص دوره آموزش مهارت‌های رسانه‌ای تحت عنوان «شهروند خبرنگار» ویژه بانوان ساکن تهران را پس از گزینش متقاضیان برگزار می‌کند.

از ویژگی‌های مهم و کاربردی دوره «شهروند خبرنگار» آن است که ضمن توجه به اهمیت نهاد خانواده و به منظور پرهیز از منحصر کردن نتایج دوره آموزشی به کار در محیط اداری-رسانه‌ای، برنامه پیشنهادی به گونه‌ای طراحی و تدوین شده که هر یک شرکت کنندگان پس از پایان دوره بتوانند مستقلا نسبت به تولید محتوا و ارائه و انتشار آن در فضای مجازی اقدام نمایند. بدین ترتیب هر فرد به مثابه یک خبرنگار با مراحل سوژه‌یابی، تولید محتوا و انتشار آن از ابتدا تا انتها آشنا شده و دست به تولید محتوای هدفمند در فضای مجازی خواهد زد. بر این اساس دروس زیر در این طرح ارائه می‌گردد:

الف) دروس عمومی
۱- خبر نویسی
۲- مصاحبه
۳- گزارش خبري
۴- مقاله ویادداشت تحلیلی
۵- عکاسی خبري

ب) دروس اختصاصی
۱- جریان شناسی و تاریخ معاصر
۲- آشنایی با اندیشه هاي امام(ره)
۳- آشنایی با مبانی رسانه
۴- حقوق رسانه
۵- اخلاق رسانه

ج) بخش ویژه از وبلاگ تا وبسایت
• آشنایی با مبانی شبکه
• معرفی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی
• تولید محتوا، ساخت و بارگزاری تارنمای اینترنتی


این طرح سه روز در هفته و حداکثر طی دو ماه برگزار خواهد شد و اساتید مجرب و متعهدی چون دکتر فیروز اصلانی، ابراهیم حاجی محمدزاده، حسن شایانفر، محمد ایمانی، تقی دژاکام، وحید یامین‌پور، حسین شمسیان، امیر قلندری و … ما را در این طرح همراهی خواهند کرد. گفتنی است به شرکت‌کنندگانی که حد نصاب قبولی در آزمون نهایی دوره را بدست آورند گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به قسمت ثبت‌نام در تارنمای r-sobh.ir و تکمیل اطلاعات مربوطه آمادگی خود را جهت حضور در دوره اعلام نمایند. آخرین مهلت ثبت‌نام ۷/۵/۹۴ می‌باشد. بدیهی است ظرفیت این طرح محدود و اولویت با واجدین شرایط خواهد بود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *