چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
صادق الشرفی در نشست تحولات یمن مطرح کرد:

آمریکاو اسرائیل مسئول محاصره یمن

پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب: 434781
رئیس ائتلاف جوانان یمن با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی مسئول محاصره یمن هستند گفت: یمنی ها آماده اند دولت مستقلی را پس از پایان جنگ تشکیل دهند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید صادق الشرفی رئیس ائتلاف جوانان یمن و نماینده جبهه مردمی مواجهه با تجاوز نظامی عربستان در نشست خبری آخرین تحولات یمن که صبح امروز از سوی سازمان بسیج رسانه برگزار شد با اشاره به اینکه کشور یمن در ۵۰ سال گذشته از سوی کشورهای اسکتبار جهانی و عاملان آنها در منطقه در معرض خطر جنگ بوده است گفت: یمن متاسفانه در طول ۵۰ سال گذشته مورد تحریم و آزار و اذیت این کشورها قرار گرفته و ثروت های یمن توسط آل سعود مکیده شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که یمن جایگاه استراتژیکی در منطقه دارد همیشه مورد طمع استعمار بوده و حکومت های یمن اجرا کننده برنامه های استعمار و آل سعود بودند و مردم یمن می خواهند از شر این استعمار نجات یابند.

رئیس ائتلاف جوانان یمن با اشاره به نقش رسانه ها در نشان دادن جنایات یمن اظهار داشت: نکته اول این است که در رسانه های مهاجمین به یمن از مردم برای دفاع از حکومت مشروع در یمن دعوت می شود که این کذب است و اینها خودشان در کشورهای خود برای حکومت بر مردم مشروعیت ندارند و ما می دانیم که رژیم آل سعود به زور بر دو حجاز سیطره پیدا کرده است.

الشرفی خاطرنشان کرد: براساس طرح همکاری شورای خلیج فارس دوره ریاست جمهوری منصور الهادی تمام شده است و مردم یمن حق دارند انتخاب کنند که چه کسی بر این کشور حکومت کند.

عدن دومین «بندر» استراتژیک جهان


رئیس ائتلاف جوانان یمن با اشاره به نقش امارات در حمله به شهر عدن اظهار داشت: در عدن بندری وجود دارد که به لحاظ استراتژیک دومین بندر جهان حساب می شود و کشور امارات با رژیم سابق یمن رایزنی هایی کرده است که فعالیت این بندر را متوقف کند زیرا آن را خطری برای برنامه های اقتصادی خود می دید.

وی تصریح کرد: آل سعود می خواهد از طریق استان حضرموت وارد یمن شود و بر ثروت های این استان سیطره پیدا کند. اما به رغم بمباران های شدید ما در استان های مختلف پیروز شده ایم و تهاجم عربستان با شکست مواجه شده است.

الشرفی با اشاره به پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی یمن در استان های نجران و جیزان گفت: در این استان ها مهمترین پادگان هایی که تکفیری ها در آن آموزش می دیدند سقوط کرد و در مناطقی که توسط آل سعود اشغال شده است شاهد موفقیت های زیادی بوده ایم. تاکنون ۳۰ پایگاه نظامی و پادگان و پاسگاه در استان‌های نجران و جیزان عربستان سقوط کرده است و پیوستن قریب الوقوع این دو استان به یمن نزدیک است.

مسئول واقعی محاصره یمن آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند


رئیس ائتلاف جوانان یمن با بیان اینکه توطئه های بین المللی یمن را به این وضعیت دچار کرده است افزود: اگر توطئه های بین المللی نبود شاهد محاصره یمن نبودیم و مسئول واقعی این محاصره آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و ناوشکن های آنها با حضور در سواحل یمن مانع رسیدن کمک ها به کشورمان می شود.

وی ادامه داد: از سازمان های بین امللی و وجدان های بیدار می خواهیم محاصره یمن را بشکند و جامعه بین المللی فکر نکند که مردم یمن سکوت خواهند کرد.

الشرفی با بیان اینکه کمیته های مردمی و ارتش یمن هم اکنون در همه جا حضور دارند خاطرنشان کرد: یمنی ها آماده هستند پس از پایان جنگ کنار هم بنشینند و دولت مستقلی را تشکیل دهند و در نهایت یمن پس از این جنگ قوی تر از گذشته خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *