جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تنها ۵ سال حبس، حکم نخست‌وزیر مبارک

پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 434671
دادگاه جنایی قاهره امروز چهارشنبه طی حکمی «احمد نظیف» نخست وزیر دوره حسنی مبارک را به اتهام کسب مال نامشروع به ۵ سال حبس و پرداخت غرامت به مبلغ ۵۳ میلیون محکوم کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رسانه های خبری مصر خبرداد: دادگاه جنایی قاهره امروز چهارشنبه در التجمع الخامس تشکیل جلسه داد و پس از رسیدگی به پرونده اتهامات احمد نظیف، وی را به ۵ سال حبس و پرداخت غرامت به مبلغ ۵۳ میلیون و ۶۵۳ هزار پوند و بازگرداندن مبلغ ۴۸ میلیون و ۶۱۰ هزار پوند محکوم کرد.

پیش از این دادگاه استیناف با اعتراض نظیف به حکم صادره علیه وی مبنی بر ۳ سال حبس و پرداخت غرامت به مبلغ ۴.۵ میلیون پوند و بازگرداندن مبلغ مذکور موافقت کرده بود.

دستگاه کسب اموال نامشروع مصر احمد نظیف را به اتهام سوء استفاده از منصب برای کسب درآمد نامشروع به مبلغ ۶۴ میلیون پوند به دادگاه جنایی ارجاع داده بود.

بر اساس این گزارش، ۵۹ میلیون پوند از مبلغ مذکور مربوط به چند قطعه زمین، یک واحد آپارتمان در برج های سان استیفانو و تاسیس یک موسسه آموزشی با ادعای عام المنفعه بودن است که در حقیقت یک موسسه آموزشی غیرانتفاعی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *