جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱

اعلام زمان ابلاغ احکام رتبه‌بندی معلمان

چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 434568
وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به واگذاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به سازمان سنجش گفت: امیدواریم اول مهر احکام رتبه‌بندی به دست معلمان برسد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی‌اصغر فانی در نشست مشترک شورای معاونین و مدیران کل استان‌ها با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی شاهد بازگشایی مطلوب مدارس در سال تحصیلی ۹۴ ــ ۹۳ باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع استیضاح تصریح کرد: رأی اعتماد مجدد نمایندگان به بنده تکلیف ما را مضاعف کرده است تا با تعهدات گذشته و قدرت مضاعف راه رفته را ادامه دهیم.

وی با تاکید بر این که اگر توفیقی هم در آموزش و پرورش حاصل شده است از جانب مدیران حوزه ستادی و استان‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: از معلمین، مدیران آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شخص رئیس‌جمهور به دلیل اعتماد به بنده تشکر می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که ما نباید تصور کنیم که موضوع استیضاح تمام شده است، افزود: مدیران در جابه‌جایی و عزل و نصب‌ها دقت لازم را داشته باشند تا در این خصوص مشکلاتی برای آموزش و پرورش ایجاد نشود تا بتوانیم حمایت‌های بعدی را در آینده برای آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی کارهای اساسی و زیربنایی برای اعتلای جایگاه جامعه فرهنگیان صورت گیرد.

فانی ساماندهی بهره‌وری مطلوب از نیروی انسانی را موجب حل بخش مهمی از مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: استفاده از نیروهای متوسطه دوم در مقاطع متوسطه اول و ابتدایی باید با رعایت ظرافت و دقت صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این که باید نیروی انسانی در آموزش و پرورش کاهش پیدا کند، یادآور شد: برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش، نیروهای این وزارتخانه به زیر یک میلیون نفر یعنی ۹۷۰ هزار نفر رسیده است که با خروج نیروهای بازنشسته طی چند سال آینده شاهد کاهش نیروی انسانی در آموزش و پرورش و تحول در دریافتی معلمان خواهیم بود.

فانی با اشاره به این که طی دو سال گذشته بودجه ریزی آموزش و پرورش را ۲.۱ درصد افزایش داده‌ایم، افزود: سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۱.۲ درصد است که اگر بتوانیم سهم آموزش و پرورش را در بودجه به ۱۷ یا ۱۸ درصد برسانیم کار بسیار ارزشمندی انجام داده‌ایم.

وی با تاکید بر این که ۹۸ درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش هزینه جاری است، افزود: یکی از راه‌های اساسی صرفه‌جویی در آموزش و پرورش، صرفه‌جویی در نیروی انسانی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ در برنامه ششم توسعه کشور بر خلاف سال گذشته که وزیر علوم رئیس بخش آموزش بوده است، برای نخستین بار رئیس شورای بخش آموزش، وزیر آموزش و پرورش است و وزرای دیگر عضو هستند اما مسئولیت بخش آموزش به عهده وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است.

فانی اظهار کرد: سال گذشته نقشه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آماده شد که در اجلاس روسای آموزش و پرورش این نقشه راه رونمایی خواهد شد که می‌تواند مبنای کار مدیران در آموزش و پرورش باشد.

وی به رتبه‌بندی معلمان به عنوان یک اقدام چشمگیر در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: افرادی سعی می‌کنند طرح رتبه‌بندی معمان را یک کار کوچک تلقی کنند در صورتی که این طرح یک طرح با مزیت رقابتی در دولت یازدهم بوده که در حال تحقق است و امیدواریم در اول مهر این احکام به دست معلمان برسد.

وزیر آموزش و پرورش به استخدام ۵ هزار نفر نیروی جدید در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در کنار پذیرش دانشجومعلمان از سوی دانشگاه فرهنگیان یک پذیرش جداگانه در آموزش و پرورش انجام می‌گیرد که این امر یک کار تخصصی در آموزش و پرورش است.

وی به واگذاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به سازمان سنجش اشاره کرد و افزود: هماهنگی‌های لازم با سازمان سنجش و معاونت توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری صورت گرفته که طی چند روز آینده شرایط و چگونگی آزمون استخدامی در سایت وزارتخانه منعکس خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


......
در اين كشور قانون وقتي به ضرر معلمان شود كاملا اجرايي است اما اگر قانوني به نفع معلمان باشد هيچ گاه اجرا نخواهد شد.