پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
زارع‌زاده خبر داد:

استانی شدن انتخابات ازدستورکارخارج شد

سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب: 434447
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اعلام کرد: طرح «استانی شدن انتخابات مجلس» به طور کامل از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شد.
به گزارش جهان، دخیل‌ عباس زارع‌زاده مهریزی در گفتگو با  مهر درباره سرانجام طرح استانی شهرستانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس که اخیراً مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته است، اظهار داشت: این طرح دیگر در دستور کار کمیسیون شوراها قرار نمی‌گیرد و می‌توان گفت که به طور کامل از دستور کار مجلس نهم خارج شد.

وی درباره علت این تصمیم گفت: با توجه به ایراداتی که شورای نگهبان گرفته بود و نیز تاکید مجمع تشخیص مصلحت نظام بر حذف استانی شدن انتخابات مجلس در سیاست‌های کلی انتخابات و با توجه به اینکه طرح ما به این دوره مجلس نمی‌رسد، بنابراین مصلحت دیده شد که این طرح از دستور خارج شود.

عدم حضور وزیر کشور در نشست کمیسیون شوراها/ ارجاع دو سوال از رحمانی فضلی به صحن علنی مجلس


سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس همچنین با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: قرار بود در جلسه امروز وزیر کشور برای پاسخ به سئوالات هفت نفر از نمایندگان در کمیسیون حضور یابد که متاسفانه بدون اعلام قبلی، در کمیسیون حاضر نشد.

زارع‌زاده مهریزی با بیان اینکه این حرکت توهین نسبت به کمیسیون بود، خاطر نشان کرد: از مجموع هفت سئوال، دو مورد از سئوال‌ها به صحن علنی مجلس ارجاع شد و پنج سئوال دیگر نیز تا هفته آینده معوق ماند تا وزیر کشور در کمیسیون حضور یافته و پاسخ دهد.

وی همچنین از تصویب دو ماده دیگر از طرح اصلاح قانون وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نشست عصر امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی خبر داد و گفت: احتمالاً تا یک ماه آینده بررسی این طرح پایان می‌یابد و نتیجه آن به صحن علنی مجلس ارسال می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *