پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

حمله‌پلیس‌ترکیه‌به‌تجمع‌ ضدداعش+عکس

سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 434377
پس از انفجار انتحاری در شهر مرزی عمدتاً کُردنشین سوروچ هزاران نفر در میدان تقسیم استانبول تجمع کردند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، پلیس در استانبول به تظاهرات معترضان که در شعارهایشان دولت «رجب طیب اردوغان» را مسئول بمب‌گذاری‌ انتحاری روز گذشته در مرز ترکیه و سوریه می‌خواندند حمله کرد.

این حمله انتحاری موجب کشته شدن دست کم ۳۰ نفر شد شد که برای بازسازی کوبانی (عین العرب) به منطقه آمده بودند.

هزاران نفر در اعتراض به حمله انتحاری در سوروچ، در خیابان استقلال استانبول راهپیمایی کردند.

روی بنری که در دست تظاهرکنندگان است نوشته شده: دولت اسلامی شکست خواهد خورد، مردم ما پیروز خواهند شد.

معترضان در واکنش به حمله انتحاری حزب «عدالت و توسعه» ترکیه را مسئول کشتار شهروندان ترکیه دانستند.

دولت ترکیه گروه داعش را مسئول این حمله انتحاری معرفی کرده است؛ اما تجمع اعتراضی روز دوشنبه گروه‌های چپ در استانبول، دولت اردوغان را متهم به همدستی با گروه داعش کرد.

در این تجمع شعارهایی علیه رئیس ‌جمهور ترکیه و حزب عدالت و توسعه داده شد. از جمله: «قاتل: دولت اسلامی؛ همکار: دولت اردوغان» که در پی این شعارها پلیس ترکیه با گاز اشک‌آور و آب فشارقوی به معترضین حمله کرد.

گفتنی است انفجار روز دوشنبه در مرکز فرهنگی‌ در سوروچ، زمانی رخ داد که بیش از ۲۰۰ نفر از فعالان کُرد و ترک از اقصی نقاط ترکیه از این مرکز که محلی برای کمک رسانه‌ای به کوبانی است بازدید می‌کردند. این مرکز فرهنگی در ۱۲ کیلومتری کوبانی قرار دارد و پس از به‌قدرت رسیدن گروه تکفیری داعش در سوریه، پایگاهی برای کمک‌های تبلیغاتی، خبررسانی و آگاهی‌رسانی در مورد وضعیت کوبانی بوده است.

این انفجار تاکنون ۳۰ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی به جای گذاشته است. فیلم آماتور منتشر شده از این انفجار جوانانی را نشان می‌دهد که پلاکارد و بنر به دست در باغ مرکز فرهنگی شعار می‌دهند که ناگهان انفجار رخ می‌دهد؛ جمعیت پراکنده‌شده و بدن‌های کشته‌شدگان و زخمی‌ها بر زمین باقی می‌مانند.

از آنجا که در لحظه انفجار چندین دوربین در حال ضبط کردن کنفرانس خبری فعالان از این مرکز فرهنگی بودند، تصاویر لحظه انفجار به شکل گسترده در فضای مجازی منتشرشده است. در لحظه انفجار این گروه از جوانان شعار «زنده‌باد کوبانی» می‌دادند.

حمله انتحاری شهر سوروچ از مرگبارترین حملات در خاک ترکیه در دو سال گذشته است.






























نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آخه داعش وسایر تروریستهای منطقه عامل عربستان وترکیه هستند دیگه.
سیاح
Iran, Islamic Republic of
چقدر تحلیلگران کشور ما، بخصوص مقام معظم رهبری فرمودند به داعش کمک نکنید تروریستها به خودتان هم رحم نمی کنند ، گوش نکردند و حالا ۰۰۰
درود بر رهبری که پیشبینی های او تماما درست از آب در می آید
عین سین
Iran, Islamic Republic of
آزادگان عالم منتظر سقوط رژیم های ترکیه، عربستان، قطر وپشتیبانی کنندگان فرا منطقه ای داعش هستند. مرگ بر امریکا، انگلیس و اسرائیل