پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۱
۴۳

این ستاره‌های معروف چرا ازدواج نمی‌کنند؟!

سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 434321
قطعا ستاره هاي ايراني براي ازدواج نکردنشان، دلايلي دارند؛ همان حکايت قديمي دردسرهاي زندگي با يک ستاره و جفت و جور نبودن شرايط با چارچوب هاي زندگي خانوادگي. ستاره هادر گفت و گوهاي مختلف به رسانه ها پاسخ دادند.
این ستاره‌های معروف چرا ازدواج نمی‌کنند؟!
به گزارش جهان، روزنامه خراسان نوشت: حامد بهداد، ستاره محبوب سينماي ايران که اين روزها ۴۱ ساله شده، هنوز تصميمي براي ازدواج ندارد و مي گويد: «اگرچه ازدواج يک روش درست زندگي است، اما با سبک زندگي اين روزهايم هماهنگ نيست. من دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار شوم اما الان شرايطم مناسب نيست. در هيچ کجا از اين شهر، هيچ کورسويي از دوست داشتن در يک حريف و همراه نمي بينم».

بهرام رادان، بازيگر ۳۶ ساله که اخيرا از سوي وب سايت تخصصي styllish که در حوزه مد فعاليت مي کند، جزو «خوش قيافه و خوش پوش ترين بازيگران مرد جهان» قرار گرفته، با اين که اميدوار است ازدواج پر سر و صدايي داشته باشد، اما تاهل را مانع فعاليت هاي حرفه اي اش مي داند و مي گويد: «تابه حال برايم پيش نيامده که گوشه اي از ذهنم را به ازدواج اختصاص دهم. منظورم اين است که هنوز موضوع آنقدر جدي نشده که بروم زيرساخت هاي زندگي را آماده کنم تا بتوانم ازدواج کنم. اگرچه هميشه طرفدار يک زندگي سالم خانوادگي بوده و هستم».

نيکي کريمي، ستاره اي با بيش از دو دهه فعاليت بازيگري، حتي اين روزها که به پايان چهل و سه سالگي نزديک مي شود، به سوالاتي که درباره ازدواجش باشد، اين طور پاسخ مي دهد: «اين سوال ها به دور از نزاکت است!». اما مهرانه مهين ترابي جزو معدود بازيگراني است که از صحبت درباره دلايل تجردش امتناع نمي کند و خيلي راحت مي گويد به نفع موفقيت شغلي اش از ازدواج چشم پوشيده: «ازدواج را دوست داشتم، اما بايد تنها مي ماندم. من هم عاشق فرزند هستم و دوست دارم براي افراد خانواده ام آشپزي کنم. اما از آنجا که بازيگري وجودم را ساخته بود، نمي توانستم به راحتي از حرفه ام بگذرم.»

هانيه توسلي، چهره آشناي سينماي ايران، امسال ۳۶ ساله مي شود اما همچنان معتقد است: «ازدواج و مادر شدن به نظر من فداکاري بزرگ و مسئوليتي سنگين است؛ من هنوز اين قدرت را در خودم نمي بينم.» از ديگر چهره هاي مجرد که به رغم موقعيت پر سر و صدايش، تقريبا هيچ وقت درباره دلايل مجرد ماندن و شرايط ازدواجش حرف نزده، احسان عليخانيِ سي و سه ساله است. محمد رضاگلزار هم که با فيلم سام و نرگس به سينماي ايران وارد شد و با فيلم بوتيک، گل کرد، ۳۸ ساله است اما مي گويد: «ازدواج چيزي نيست که دنبالش بروم. وقتش که بشود، خودش پيش مي آيد. سروقتش!».

پارسا پيروزفر، مريلا زارعي، مهراوه شريفي نيا، مصطفي زماني و... همه جزو ستاره هاي مجردي هستند که هنوز تن به ازدواج نداده اند. درست است که ازدواج، به دانش، مهارت، مشاوره، تجربه و آمادگي هاي مالي و اجتماعي نياز دارد و يک جورهايي مهم ترين انتخاب زندگي هر شخص به حساب مي آيد اما آيا واقعا هنرمندان ما که الگو و الهام بخش جامعه، به ويژه قشر جوان هستند، با وجود سن بالا و موفقيت هاي مالي و حرفه اي، هنوز آماده نيستند يا بي تعارف دچار ازدواج گريزي شده اند؟ و اين موج ازدواج گريزي، تا کجا پيش مي رود؟ آيا دامن جوانان و نوجواناني را که سلبريتي ها، حکم تبلور آمال و آرزوهاي برآورده نشده شان را دارند هم مي گيرد؟

محبوبيت با اخلاق مداري و خانواده دوستي


در کنار ستاره هاي مجرد، چهره هايي هم هستند که با وجود مشغله و موفقيت هاي چشمگير حرفه اي، در سن مناسب، تشکيل خانواده داده اند و زندگي خانوادگي را همراه و همپاي زندگي حرفه اي پيش برده اند و اين روزها، يکجورهايي نماد و سمبل خانواده مداري به حساب مي آيند و اتفاقا همين خاصيت خانواده دوستي، دليل محبوبيت بيش از پيش آن هاست. شهاب حسيني و همسرش با يک زندگيِ مشترک ۱۸ ساله و يک فرزند، ليلاحاتمي و علي مصفا، مهدي پاکدل و بهنوش طباطبايي، ترانه عليدوستي، امين زندگاني و اليکاعبدالرزاقي و... از اين دسته اند. اما به نظر مي رسد اين عده در برابر تعداد زيادي از ستاره ها که يا تن به ازدواج نداده اند، يا بعد از مدتي جدا شده اند، در اقليت باشند. براي ما ايراني ها که دين و دستورات ديني، جزء جدانشدني لحظه هايمان است و در تار و پود زندگي مان ريشه دوانده، اخلاق مداري و پايبندي چهره هاي محبوب جامعه به توصيه هاي ديني و اخلاقي، اهميت زيادي دارد.

دين اسلام، ازدواج صحيح و به هنگام را تکميل کننده دين و ضامن سعادت و خوشبختي انسان مي داند. شايد وقتش رسيده، سلبريتي هاي ايراني هم، با درکِ موقعيت حساسي که در جامعه دارند، به ازدواج و تشکيل خانواده و زندگي در چارچوب سالم خانواده فکر کنند. مطمئنا با اين تغيير، محبوبيتشان دوچندان خواهد بود. البته ذکر اين نکته لازم است که ما انگيزه تجرد آن ها را قضاوت نمي کنيم اما از کنار تأثيرش بر جامعه نمي توان گذشت!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اين حرف هائي كه اين آقايان و خانم هاي هنرمند! در مورد دلايل مجرد ماندن شان گفتند اصلاً دليل براي اين موضوع نيست بلكه دليلي براي عدم پذيرش مسئوليت ...
همه میدونن دلیلش چیه. بیشترشون میخوان آزاد باشند و ....
اينا نميخوان متعهد باشن به يك نفر...
كاش براي مجرد هاي بالاي ٣٢. سال محدوديت هايي در نظر ميگرفتند
علی
بابا به ما چه ..ادمن آزادن هر طور میخوان زندگی کنن
ح ف
با برسی متون دینی و دستورات الهی و تتبع در ذات و فطرت انسانی در میابیم ازدواج برای سه هدف وضع گردیده است که به انها اشاره میشود:
1ارتقا و تعالی نفس انسانی 2تناسل و بقا نسل و انشاء صورت انسانی3 رسیدن به سکینه و آرامش درونی که برای هر کدام از این سه مطالب زیادی میتوان عرض کرد و بدون ازدواج رسیدن به برخی از آنها بسیار سخت بلکه محال است.
آقایان و بانوانی که به عنوان ستاره بر شمرده شدند ستاره هایی در عالم بازیگری و فقط و فقط در عالم بازیگری هستند که به هیچ عنوان نحوه سلوک و زندگیشان نمیتواند و نباید برای انسان های شریف و نجیب الگو باشد
...
الگوی ما جوانان مومن و تحصیل کرده و موفقی اند که در حین ازدواج به هنگام خود و بعضا بدون داشتن امکانات مادی قابل توجه وارد زندگی شدند و در کسب و کار تحصیل و خانواده موفق بوده اند و به آرامش و تعالی نیز رسیده اند
محسن
Iran, Islamic Republic of
از این سینما بیشتر از فیلم های تین اجیر پسند انتظاری نیست!
عدم ازدواج انقراض یک نسل را بدنبال خود دارد. و خود شدیدترین گونۀ خودپرستی است که از یک انسان عاقل و بالغ و باسواد و فهیم بسیار بعید بنظر میرسد.
Ali
Germany
همون بهتر که نسل این آدما و مثلا هنرمندا منقرض بشه، زیاد تحریکشون نکنید !!!
نیکی کریمی سوال درباره ازدواج رو به دور از نزاکت دونسته؟؟!!
ایشون یا معنای نزاکت رو درست نفهمیده یا معنای ازدواج رو!
Iran, Islamic Republic of
شاید هم شما معنی نزاکت را نمی‌دانی. ازدواج یک مساله‌ی شخصی است.
چه ربطی داشت؟
میتونست بگه مساله شخصیه و به این دلیلی جواب نده نه اینکه حرف زدن درباره ازدواجو خلاف نزاکت بدونه
Iran, Islamic Republic of
یا معنای "دور" را !!
...کلا بازیگران ایرانی الکو مناسبی یرای جوانان از لحاظ ساختار خانواده نیستند!!
ازدواج نمیکنند چون میخوان...
فقط دلیلش همینه.
Romania
این مشکل جامعه ماست و فقط بازیگران برجسته تر نشون داده شدند چون معروفند. ولی امثال اینها خیلی زیادند و این یک معضلی برای اکثر جوانان موفق و سالم هم هست
به شما چه؟
به تو چه که به ما چه ؟
پاسخ خانم توسلی خیلی درسته!
Iran, Islamic Republic of
کجاش درسته؟ مگه بازیگری مسوولیت نداره؟ چطور زیر بار اون می رن ؟ نخیر اینا دنبال راحتی هستن و پول ....
این ستاره ها!!!!؟مصطفی زمانی و مهراوه شریفی نیا هم ستاره هستند!!؟؟؟همین القاب را بهشان میدهید که فکر میکنند تافته جدابافته هستند!!
حمید
Iran, Islamic Republic of
علت را خودتون گفتید " دین اسلام ، ازدواج صحیح و به هنگام را ... " دو نکته ای که طی 15 سال اخیر در کشور ما به آسیب جدی مواجه شده است که علل بسیاری صحت ازدواج را زیر سوال می برد و همان علل در تصمیم گیری به هنگام برای ازدواج دخیل است .
البته باید در نظر گرفت که تفکرات اکثر قریب به اتفاق بازیگران ایرانی با تفکرات بخش عظیمی از ملت ایران تفوت های فاحش دارد
فاطمه
این درست نیست که ما از دیدگاه خودمون به این قضیه نگاه کنیم ...
ترس از ازدواج فقط مختص به قول شما ستاره ها نیست،در بین اکثر جوانان جامعه این ترس وجود داره و دلایل مختلفی هم داره.با وجود شرایط امروز جامعه ما ازدواج نوعی ریسک محسوب میشه و مسلما عواقب یک انتخاب اشتباه برای یک فرد معروف زیانبارتر از سایر افراد جامعه است...
ما نمیدونیم دلیل هرکس برای عدم تشکیل زندگی مشترک چیه،و تا وقتی به جای اون ها نباشیم هیچ گاه هم درک نمی کنیم...
تشویق دیگران برای ازدواج امری پسندیده هست،اما سعی کنیم این فضا رو به سمت دخالت در زندگی دیگران و یا تهمت سوق ندیم.
رضا
Iran, Islamic Republic of
فکر نمیکنم ازدواج یه تعداد معدود ادم اونم از نظر شما ستاره دردی رو دوا کنه . این همه جون مجرد داریم که دولت هیچ برنامه خاصی برای تسهیل ازدواجشون نکرده جونهائی که اینده سازان واقعی این مملکتند .فکر نمیکنم به قول شما ستاره های سینما اونقدر که شما فکر میکنید الگو باشند

فکر میکنم جونهای این مملکت با توجه به فرهنگ غنی و اسلامی ای که ما داریم همه عاشق داشتن خانواده هستند منتها به شرطی که شرایطش فراهم باشه که متاسفانه دولت منظورم این دولت نیست منظورم کل دولتهائی که تا کنون در مصدر قدرت بودن هستند هیچ کاری برای تهیه شرایط ازدواج نکردن بلکه بعضی هاشون چوب لای چرخ هم گذاشتند
اگه کمی جلوی این هزینه ای نابجائی که میشه گرفته شه و به این کار اختصاص داده بشه و یک برنامه مشخص وجامع و خوب داشته باشیم و شرایط ادامه یه زندگی که همون داشتن یه شغل مناسبه فراهم بشه مطمئن باشید قریب به اکثریت افراد مجرد نه تنها تمایل بلکه با تمام وجود عاشق داشتن زندگی خانوادگی اند
یا علی
شما عادت کردید که همه چیز رو گردن دولت بیندازید . همین افرادی که اسمشون رو الان با هم خوندیم ، همشون هم پول دارند و هم شغل . اما چون نمی خواهند زیر بار مسئولیت بروند ، ازدواج نمی کنند . اگه به اطراف خودتان نگاهی بیندازید ، می بینید که خیلی از جوانان ، هم پول کافی دارند و هم شغل خوب ، اما ازدواج نمی کنند . همه چیز که وظیفه دولت نیست . پس جایگاه ما کجاست ؟ پس نقش ما چیست ؟ چرا خانواده ها فرزندان خود را مسئولیت پذیر پرورش نداده اند ؟
Iran, Islamic Republic of
درحالیکه هنرپیشه های هالیودی هم زود ازدواج میکنند هم تعداد فرزندانشان بیشتر از متوسط جامعه است تازه برخی چند تا فرزند خوانده هم دارند هالیوود با این روش ازدواج و فرزندآوری را رواج میدهند
والله اگر من شغل و امکانات اونا رو داشتم الان ازدواج کرده بودم
حیف که ندارم
دوست عزیز ، من چندین نفر در اطرافم را می شناسم که اتفاقا هم موقعیت شغلی و اجتماعی خوبی دارند و هم پول کافی و حتی بعضی ها خانه و مغازه هم دارند ، اما ازدواج نمی کنند .
آنهایی که پول ندارند ، دلیل ازدواج نکردنشان بی پولی است و آنهایی که پول دارند بهانه های دیگر می آورند و همش بهانه است و بهانه است و بهانه است .
ناشناس
Romania
البته نه تنها در بین ستاره ها رایج است شما سری به سازمانها و ارگانهای دولتی مراجعه کنید تعداد افراد تحصیلکرده ( مرد و زن ) مجرد و بیش از 40 سال
ملاحظه نمایید.
خدا همه شون رو + همه اونایی که اینها رو الگو میدونند جمیعاً شفا بده
Iran, Islamic Republic of
جهان جان زرد نباش و ستاره های واقعی را ترویج کن. ستاره هایی که زود ازدواج کردند و زود هم به آسمان برگشتند. ستاره هایی که امروز با نام شهید یادشون می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
واقعاً وضع اخلاقي جامعه ما داره خراب مي شه و همش بخاطر تن ندادن جوانها به ازدواجه كه البته برخي از اونا دلايل شون قابل قبوله ولي برخي نه. اون كساني كه مشكل پول و امكانات ندارن مثل همين بازيگرها، فوتباليست ها و سرمايه دارها چرا ازدواج نمي كنن؟! الان جوونا دنبال مسائلي مي رن كه خيلي راحت تر به لذايذشون مي رسن و احتياجي به زير بار مسئويت رفتن و هم رسيدن به لذت هاي مشروع نمي بينند ! و اين مايه ي تأسفه براي جامعه اي كه داعيه دار مذهبه. بايد كاري كرد. نمي دانم چه كاري و توسط چه كسي . ولي اين به قهقرا رفتن جامعه است.
رضا
چطور فقط توی حرفه بازیگری ازدواج ممکن نیست یا به قول آقایان وخانم هاازدواج را فدای کار کرده اند اگه اینجوری باشه پس هرکس شاغله و عاشق شغلش می باشد نباید ازدواج کنه البته اینطور که میفرمایند نیست میدانند که زندگیشان به تار مویی بسته است پس ازدواج نمی کنن تا درد طلاق را حس نکنند
کی با این جماعت حاضره وصلت کنه؟!؟
حسن
این ستاره ها باید برن یه سیاره دیگه زندگی کنن.ستاره های هالیوودونگا ازاونورش افتادن یکی ده بیست بار ازدواجیدن.اینا الگو های بدن
علی
اینها باید بدانند عدم ازدواج یعنی گناه در پیشگاه خداوند که پس از مرگ خواهند فهمید و انگاه دیگر راه گریزی ندارند
شیدا
Turkey
مشکل این مقاله اینه که هنرمندان را الگوی جامعه می بیند. اینطور نیست هنرپیشه حرفه اش هنرپیشگی است نه بیشتر و نه کمتر.مثل کسی که دکتر است یا روزنامه نگار
داریوش
علت عدم ادواجشون اینه که به طلاق منجر می شه
چه خبر از مهناز افشار و اقازاده رامين؟!!
Iran, Islamic Republic of
ستاره؟!
اگر دوباره مثل تهاجم دشمنی مثل صدام وحزب بعث به ایران حمله کرد معلوم میشه ستاره کیه؟!
واقعا متاسفم که این تیپ افراد شدن ستاره جامعه ما!
علی
سلام.به نظرم کار خوبی نیست گزارش های انطوری.من با حرف دوست خوبم که نوشته هر کسی ازاده موافقم.به هرحال ازدواج یک ام اختیاریه.در ضمن نویسنده محترم گزارش در پایان از ضرورت ازدواج و کارکرد ان در دین اسلام گفتند به نظر باید بپذیریم که در حال حاضر چیزی به عنوان پایبندی حتی به احکام اولیه اسلام وجود نداره در بین خیلی ها که حالا شما دارید توصیه اسلام رو بازگو میکنید
Iran, Islamic Republic of
کی گفته اینا الگو جامعه هستن؟
ali
اگه من موقعیت مالی این بازیگرها را داشتم ی دقیقه برای ازدواج صبر نمیکردم.
محمود
توکشورماکم نیستند کسانی که سن بالا دارند ولی ازدواج نکردند بعضیها واقعا مشکل مالی دارند بعضیها هم مشکل خانوادگی ولی شماقضاوت کنید کسی که شهرت داره پول هم داره محبوبیت هم بین خیلی ازجوونها داره ولی ازدواج نکرده توجامعه امروز که فساد و روابط نامشروع زیادشده وباتوجه به اینکه هرانسانی بعدازسن بلوغ نیاز شدید به رابطه باجنس مخالف خودش داره خودش رادرمعرض تهمت قرارنداده