پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

شناسایی ۳۰داروخانه فروشه داروهای قاچاق

دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 434160
رییس دادگاه بدوی نظام پزشکی کشور گفت: براساس بازرسی های اخیر وزارت بهداشت، ۳۰داروخانه فروشنده داروهای قاچاق و تقلبی در کشور شناسایی شدند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ایرج خسرونیا روز دوشنبه در آستانه برگزاری این سمینار اظهار داشت: برای این تعداد داروخانه، پرونده تخلفاتی تشکیل شد که اخیرا دو داروخانه به همین اتهام ازسوی دادگاه نظام پزشکی محکوم شدند.

وی حکم داروخانه فروشنده داروی قاچاق را بین سه تا ۶ ماه محرومیت از کار عنوان کرد و افزود: اگر افراد غیر پزشک این کار را انجام دهند بین سه تا ۶ ماه و یا حتی تا یک سال حکم زندانی دارند.

خسرو نیا گفت: در مورد قاچاق دارو آمار دقیقی در دست نیست اما بررسی ها نشان می دهد حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد داروهای قاچاق به ویژه داروهای وارد شده از دبی ، ترکیه و پاکستان، تقلبی هستند.

وی تصریح کرد: داروخانه ها موظف اند تا داروهای قاچاق نفروشند و کسانی که این کار را می کنند خود به خود محکوم هستند.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی کشور تاکید کرد که مردم به هیچ عنوان نباید داروهای موجود در ناصرخسرو را خریداری کنند این داروها شامل آندسته از داروهایی نیز می شود که جلوی برخی داروخانه ها به فروش می رسند. زیرا اغلب َآن ها تاریخ گذشته و تقلبی هستند.

خسرونیا گفت: زمانی که دارویی تاریخ گذشته و تقلبی باشد خود به خود عارضه دارد و ممکن است که بر اعضای بدن همچون کبد، کلیه، سیستم خونی مغز و اعصاب اثرات بسیار جدی داشته باشد.

رییس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی کشور در پاسخ به این سوال که آیا مقدار قاچاق دارو در کشور نگران کننده است یا نه؟ گفت: خوشبختانه قاچاق دارو و توزیع داروی تقلبی تا اندازه ای نیست که جای نگرانی داشته باشد زیرا مسوولان دانشگاه های علوم پزشکی بازرسی های دایمی مربوطه را انجام می دهند؛ ضمن اینکه نباید فراموش کرد در همه کشورها داروهای قاچاق وجود دارد که البته مقدار وجود چنین داروهایی متفاوت است.

به گفته معاون نظام پزشکی تهران، قدر مسلم با استقبال بیشتر مردم از داروی قاچاق، قاچاق هم افزایش می یابد،پس مردم به هیچ عنوان نباید داروها را به غیر از داروخانه ها ازمحل دیگری خریداری کنند.

خسرونیا همچنین به هموطنان تاکید کرد که از طریق اینترنت و تبلیغات از بازارهای غیر رسمی به هیچ عنوان هیچ دارویی را خریداری نکنند.

سمینار مبارزه با داروهای قاچاق وتقلبی هشتم مرداد ماه امسال در تهران برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *