جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲

اسلحه پیشرفته حشد الشعبی+عکس

دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۵
کد مطلب: 434061
سرایا عاشورا در حال حاضر از مسلسل سبک تیپ ۷۳ ساخت کشور کره شمالی برای نبرد با تروریست‌های داعش در فلوجه عراق استفاده می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، پس از اعلام جهاد کفایی از سوی مرجعیت دینی نجف اشرف، اقشار مختلف مردم عراق با هر موضع گیری سیاسی و هر گرایش دینی و مذهبی پا به میادین مبارزه علیه پدیده تروریسم گذاشتند.

اکنون می‌توان قوای نظامی عراق را به دو دسته ارتش و بسیج مردمی (حشد الشعبی) تقسیم کرد که حشد الشعبی شامل گروه‌های مقاومت اسلامی می‌شود.


یکی از این گروه‌ها "سرایا عاشورا" نام دارد که زیر نظر مجلس اعلی اسلامی عراق فعالیت می‌کند که تاکنون ده‌ها نفر از اعضای این گروه در نبرد با گروه تروریستی ـ تکفیری داعش به شهادت رسیده‌اند.

سرایا عاشورا با انتشار تصویری از استفاده این گروه مقاومت اسلامی از مسلسل سبک تیپ ۷۳ کُره شمالی در منطقه فلوجه عراق خبر داد.


این اسلحه در کارخانه‌های اسلحه سازی کره شمالی طراحی شده و در ارتش این کشور به کار گرفته شده است.

طراحی این اسلحه برگرفته از کلاشینکف PK شوروی است که به آن برخی قابلیت‌های بومی، همچون سیستم تغذیه دوگانه (استفاده از خشاب و استفاده از فشنگ) اضافه شده است.

مسلسل تیپ ۷۳ یک اسلحه گازی و دارای سه حالت قفل، آزاد و تمام اتوماتیک است.

سیستم تغذیه دوگانه این اسلحه باعث شده تا در آن بتوان هم از خشاب‌های ۳۰تایی طراحی بومی و هم از فشنگ‌های فولادی تیپ کلاشینکف PK استفاده کرد.

مسلسل تیپ ۷۳ مجهز به قنداق چوبی، دستگیره تپانچه همراه با ماشه و دوپایه تاشو است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *