جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۲

امتیاز واردات موز، آناناس، نارگیل و انبه در دست چند نفر خاص!

يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 434004
سخنگوی اتحادیه بارفروشان می‌گوید: مجوز همان ۴ قلم میوه‌ای که اجازه واردات رسمی به آن داده می‌شود در دست افراد و شرکت‌های خاص است که به راحتی با کاهش عرضه در بازار قیمت‌ها را بالا و پایین می‌کنند.
امتیاز واردات موز، آناناس، نارگیل و انبه در دست چند نفر خاص!
به گزارش جهان، بیژن حاج‌محمدرضا در گفت‌وگو با فارس، در مورد وضعیت ورود میوه‌های قاچاق به میدان مرکزی تره‌بار به این نکته اشاره کرد که با توجه به حضور بازرسان وزارت بازرگانی، اصناف و تعزیرات حکومتی امکان توزیع میوه‌های قاچاق در میدان مرکزی تره‌بار وجود ندارد.

وی تصریح کرد: از طرفی براساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات رسمی به میوه‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شود داده نمی شود و تنها ۴ مورد مجوز برای میوه‌هایی همچون موز، آناناس، نارگیل و انبه به افراد خاص و شرکت‌های خاص داده می‌شود.

سخنگوی اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی تره‌بار با انتقاد از سیاست‌گذاری‌های وزارت جهاد و وزارت صنعت مبنی بر تنظیم و مجوز واردات میوه گفت: بارها گفته‌ایم که برای تعدیل قیمت‌ها می‌توان عرضه را در بازار کنترل کرد نه آنکه انحصار واردات میوه در همین چند قلم هم در دست افراد خاص باشد که با جلوگیری از عرضه به یکباره می‌توانند قیمت‌ها را در بازار افزایش دهند.

وی گفت: ما حتی به‌ عنوان اتحادیه مرتبط واردکنندگان میوه را نمی‌شناسیم و این افراد حضوری در این حوزه ندارند، بارها گفته‌ایم که بهتر بود در راستای صدور مجوز نیز از ظرفیت اتحادیه استفاده شود.

حاج‌محمدرضا در پاسخ به اینکه ظاهراً سیب و پرتقال کشورهای شیلی و مصر از مبادی قاچاق وارد میوه‌فروشی‌ها می‌شود، گفت: اگر هم چنین چیزی وجود دارد به‌صورت خرده‌فروشی در اختیار میوه‌فروشی‌های سطح شهر قرار می‌گیرد که از اختیار ما خارج است.

وی گفت: از یک طرف می‌گویند سیب مازاد داریم و آن را صادر می‌کنند و قیمت بالا می‌رود، از یک طرف سیب وارد می‌کنند که قیمت‌ها را می‌شکند. یک زمانی سیب خراسان ما در اروپا حرف اول را می‌زد، اما اکنون کار به جایی رسیده که ترکیه هم سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار تن سیب به کشور ما صادر می‌کند و تولیدکننده ما در انبارهای خالی خود را بسته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م...
در دست وارد کننده بنزین و دوستان
Iran, Islamic Republic of
این افراد خاص مفسدفی الارض هستند که خون مردم را می مکند و فقط دزدی می کنند.