چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
حسن روحانی:

روابط با همسایگان اولویت نخست است

يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۵
کد مطلب: 433956
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران آماده رایزنی با کشورهای منطقه از جمله قطر برای تقویت ثبات و امنیت منطقه است، گفت: رفاه و توسعه کشورهای منطقه در گرو حفظ امنیت آن است و همه باید مانع ادامه فعالیت‌های گروه‌های تروریستی و تکفیری شویم.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آقای روحانی امروز در گفتگوی تلفنی امیر قطر، افزود: ایران از دولت دوست و برادر قطر انتظار دارد تلاش‌هایش را برای کاستن از تشنجات منطقه و حفظ ثبات آن بیشتر کند.


رئیس جمهور با تبریک متقابل عید سعید فطر به امیر قطر، به مسئله توافق هسته ای میان ایران و ۱+۵ اشاره کرد و اظهار داشت: این توافق نشان داد که مسائل منطقه ای و اختلافات میان کشورها باید پای میز مذاکره حل و فصل شود.


آقای روحانی با اشاره به اینکه این موفقیت هسته ای پس از سال‌ها ایستادگی، مقاومت و تحمل فشارها حاصل شد، گفت: هیچ تردیدی نداریم که این توافق به همان نسبت که برای مردم ایران مفید و مؤثر است، باعث تقویت امنیت و رفاه منطقه نیز خواهد شد.


رئیس جمهور با تاکید بر اینکه "اولویت نخست ما بعد از این توافق، توسعه روابط با همسایگان ازجمله کشور دوست و برادر قطر است"، افزود: تردیدی ندارم در شرایط پس از توافق، به‌زودی شاهد روابط صمیمانه‌تر و توسعه بیشتر همکاری‌ها میان ایران و قطر خواهیم بود.


امیر قطر نیز در این گفتگوی تلفنی با تبریک عید سعید فطر به آقای روحانی گفت: قطر از توافق هسته ای میان ایران و ۱+۵ بسیار خوشحال است و پیوسته بر این موضوع تاکید دارد که راه حل مشکلات منطقه تنها از طریق گفتگو و طی مسیرهای مسالمت آمیز است.


شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با ستایش از نقش آقای روحانی در پیشبرد این توافق هسته ای اظهار داشت: نقش شما در روند حل و فصل این موضوع بسیار ارزنده بود و اطمینان دارم که این توافق می تواند در حل بسیاری از مشکلات منطقه نیز اثرگذار باشد.


وی همچنین با محکوم کردن تروریزم در منطقه و تاکید بر نقش و جایگاه مهم ایران در حل و فصل مسائل منطقه ای گفت: معتقدیم همکاری کشورهای منطقه می تواند این معضل منطقه ای را از بین ببرد و دولت قطر آماده ادامه تماس ها به ویژه با ایران برای رفع این موضوع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *