جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تماس تلفنی روحانی با ممنون حسین

شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب: 433929
رییس جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با ممنون حسین گفت: تفاهم ایران و ۱+۵ به نفع همسایگان و منطقه خواهد بود و باعث تقویت روابط اقتصادی می شود.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه در تماس تلفنی رییس جمهوری پاکستان با وی با تبریک متقابل عید سعید فطر، به توافق هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ اشاره کرد و گفت که این تفاهم به نفع همسایگان و منطقه خواهد بود و باعث تقویت روابط اقتصادی می شود.

وی اظهارداشت: این تفاهم همچنین نشان داد که مشکلات هر چند پیچیده و سخت در روابط بین کشورها را در صورت وجود حسن نیت، می توان در پشت میز مذاکره حل و فصل کرد.

روحانی همچنین به ظرفیت های گسترده دو کشور برای گسترش همکاری های اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم حجم مبادلات تجاری دو کشور را به بیش از رقم سالانه ۵ میلیارد دلار برسانیم و فضا و شرایط کنونی، امکان تحقق این موضوع را فراهم کرده است.

رییس جمهوری همچنین به اوضاع منطقه ای اشاره کرد و با قدردانی از موضع پاکستان در قبال یمن و تاکید بر ضرورت رایزنی‌ها میان تهران و اسلام‌آباد در این عرصه گفت: ما معتقدیم مشکلات منطقه از جمله یمن باید از طریق مذاکره حل و فصل شود.

رییس جمهوری پاکستان نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید فطر به روحانی، از توافق جامع هسته ای میان ایران و ۱+۵ ابراز خرسندی کرد و گفت: این توافق قطعا نه تنها به نفع منافع دو کشور بلکه به نفع کل منطقه است.

ممنون حسین با تاکید بر ضرورت گسترش همه جانبه روابط تهران و اسلام آباد گفت: باید هر چه سریعتر رقم مبادلات تجاری دو کشور از ۵ میلیارد دلار بگذرد.

وی افزود: این توافق هسته ای به جمهوری اسلامی ایران فرصت می دهد که بیش از پیش روند توسعه اقتصادی خود را با سرعت بیشتری طی کند.

رییس جمهوری پاکستان همچنین بر ضرورت استفاده از راه حل های سیاسی برای رفع مشکلات منطقه ای تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *