جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اوباما با وزیر خارجه عربستان دیدار می کند

جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 433769
مسئولان کاخ سفید به رسانه های آمریکایی گفته اند، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا امروز جمعه در کاخ سفید با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار خواهد کرد.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از رویترز خبرداد: روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا روز پنجشنبه این خبر را به نقل از مسئولی در کاخ سفید بدون ذکر نام او اعلام کرد و افزود: این اولین دیدار یکی از همپیمانان اصلی منطقه ای آمریکا در منطقه با اوباما بعد از توافق هسته ای ایران است.

هر چند الجبیر که در آمریکا به سر می برد و با جان کری همتای آمریکایی خود دیدار کرده به صراحت توافق هسته ای شش قدرت جهانی با ایران را تایید یا رد نکرده است.

این گزارش می افزاید: اما تکرار برخی اتهامات بی اساس از سوی وی مانند اتهام برهم زدن ثبات منطقه ای از سوی ایران و توصیه او مبنی بر «لزوم تمرکز تهران بر اقتصاد داخلی به جای بی ثبات کردن منطقه» نشان می دهد که ریاض از این توافق خشمگین است و به جای برخورد معقول تلاش می کند با فرافکنی مسائل بر مشکلات منطقه ای خود به ویژه در مساله یمن سرپوش گذارد؛ موضعی که پیشتر ناظران سیاسی آن را در راستای رویکرد رژیم صهیونیستی به تحولات مرتبط با ایران تلقی کردند.

عادل الجبیر زمانی که هنوز سفیر سعودی در واشنگتن بود گفته بود که عربستان از توافق هسته ای که محدودیت های زیادی بر ایران اعمال کند، حمایت می کند.

جبیر افزوده بود: ریاض از توافقی حمایت خواهد کرد که ایران را تحت بازرسی ها و نظارت های دقیق، سرزده و بی سابقه قرار دهد و تحریم های شدید اقتصادی را تا هنگامی ادامه دهد که ایران رعایت و اجرای تعهداتش را بر اساس این توافق اثبات کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *