جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
معاون وزیر راه اعلام کرد

نصب ۲۰۰ دوربین جدیدکنترل سرعت درجاده‌ها

جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 433728
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: هم‌زمان با آغاز مرحله دوم سفرهای تابستانی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر، اکیپ‌های راهداری با آمادگی کامل در محورهای مواصلاتی سراسر کشور استقرار یافتند.
‌به گزارش جهان به نقل از روابط‌ عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ‌داود کشاورزیان ‌اظهار داشت: اقدامات مربوط به نصب علائم و تجهیزات ایمنی در جاده‌ها، اجرای روکش آسفالت در راه‌های شریانی کشور، اصلاح مقطع – تقاطع پرحادثه و خط‌کشی راه‌ها، در چهار ماهه ابتدای سال‌جاری در استان‌ها انجام شده و اعتبارات مورد نیاز استان‌ها به منظور پروژه‌های در دست اقدام، اختصاص یافته است.

‌کشاورزیان‌ از آمادگی ۴۵ شعبه مرکز مدیریت راه‌ها در ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌ها و ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها خبر داد و افزود:
در حال حاضر ۲۰۰ دستگاه دوربین کنترل سرعت با هدف ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای توسط این سازمان نصب و راه‌اندازی شده است و در صورت مشاهده رفتارهای پرخطر اطلاعات مربوطه در اختیار پلیس راه قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که علت درصد زیادی از بروز تصادفات جاده‌ای، خطای انسانی و شتاب رانندگان در سفرهای جاده‌ای است، افزود:
در ۶۴۹ باب راهدارخانه ثابت و موقت،‌ تجهیزات مورد نیاز فراهم شده است و مسافرانی که در اثر خستگی و یا نقص فنی خودرو در طول راه‌ها متوقف شده‌اند، می‌توانند از این راهدارخانه‌ها جهت استراحت استفاده کنند.

وی برنامه‌های ارتقای ایمنی جاده‌ای را از اولویت برنامه‌های این سازمان در سال‌جاری اعلام کرد و افزود: یکی از این برنامه‌ها، ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های کشور است که در سال‌جاری بیش از ۱۰۰۰ واحد آموزشی در حاشیه جاده‌ها به تجهیزات ایمنی مجهز شده و آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند ضمن‌ آنکه ۸۵۰ باب مدرسه هم در سال‌جاری ایمن‌سازی فیزیکی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی از جاده‌ها که در سال‌های ‌دور براساس معیارهای فنی زمان خود احداث شده نیازمند دقت بسیار بالاتری در رانندگی است، باید ‌‌سرعت وسایل‌ نقلیه در جاده‌ها توسط رانندگان مدیریت شده و با سرعت مطمئنه در این گونه جاده‌ها حرکت کنند؛ بدیهی است توجه به علائم و تابلوها‌ بسیار مهم است.

وی افزود: همچنین در این راستا دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای هم در نظر گرفته شده است که با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی در سراسر کشور در سال‌ جاری اجرا می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *