جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

بازگشت دکتری فیزیوتراپی به علوم پایه

پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 433653
انجمن فیزیوتراپی به منظور بیان درخواست خود پیرامون برگزاری دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی جلسه‌ای با معاونت آموزشی وزارت بهداشت برگزار کرد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی از زمان دولت‌های گذشته در وزارت بهداشت مطرح و یک سال این دوره برگزار شد اما این مسئله در دولت جدید رویکردی جدید را مشاهده کرد، رویکردی که با تمام تصمیمات گذشته مغایر بود.

در زمان معاونت آموزشی سابق وزارت بهداشت، برگزاری دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی متوقف شد و دیگر نه تنها برگزاری آن بلکه برنامه‌ریزی آموزشی دکتری حرفه‌ای نیز مورد تایید قرار نگرفت. به دنبال این اتفاقات بود که انجمن فیزیوتراپی دوباره درخواست خود را پیرامون برگزاری دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی با وزارت بهداشت در میان گذاشت.

در این میان سخن وزیر بهداشت به گوش این انجمن رسید مبنی بر اینکه با برگزاری دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مخالف است.

این مسئله انجمن فیزیوتراپی را به واکنش وادار کرد. این انجمن در طی جوابیه‌ای بر لزوم برگزاری دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی تاکید کرد و برگزاری آن را امری جاری در تمام کشور از جمله آمریکا دانست. پس از تمام این کش و قوس‌ها بود که انجمن فیزیوتراپی موفق شد درخواست خود را با دبیرخانه علوم پزشکی و بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در میان بگذارد.

محمد اکبری، عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی در اینباره گفته بود: دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت مطرح خواهد‌ شد و منتظر زمانی است که معاونت آموزشی وزارت بهداشت در اختیار آنها برای طرح درخواست خود قرار دهد.

پس از گذشت حدود یکی دو ماه از آن زمان هم‌اکنون خبرهای جدیدی پیرامون دکتری حرفه‌ای وزارت بهداشت مطرح می‌شود .

اسماعیل ابراهیمی، رئیس انجمن فیزیوتراپی، از ملاقات خود با معاونت آموزشی وزارت بهداشت می‌گوید و خبر می‌دهد: هم‌اکنون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی از طریق دبیرخانه علوم پایه پزشکی و بهداشت تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پیگیری خواهد شد و انجمن فیزیوتراپی نیز تحت پوشش این قسمت قرار دارد.

وی افزود: برنامه آموزشی رشته دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی را به وزارت بهداشت اعلام کرد و پیرامون این موضوع هرچند کوتاه با معاونت آموزشی وزارت بهداشت صحبت کردیم، قرار شد این مسئله از طریق علوم پایه وزارت بهداشت پیگیری شود. هنوز نمی‌توان درباره آینده برگزاری دکتری حرفه‌ای پیش‌بینی کرد.

با وجود طرح تمام این مسائل می‌توان گفت که دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی تنها به ارتقای تحصیلی پزشکان این رشته نمی‌انجامد بلکه در درمان بیماران نیز تاثیرگذار خواهد بود و نمی‌توان با هر بهانه‌ای از برگزاری این دوره تحصیلی جلوگیری کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
فيزيوتراپ ها كه پزشك نيستند.فقط مي خوان به تنهايي حتي مريضاي قلبي را ببينند.