جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آخرین وضعیت مفقودین حادثه منا

دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب: 433625
رییس سازمان حج و زیارت گفت: DNA مفقودین و جانباختگان در قالب 3 لوح فشرده به عربستان تحویل داده شد و تطبیق این DNA ها با آزمایشات عربستان یک هفته طول می کشد.‎
به گزارش جهان، سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تشکیل جلسه مشترک ایران وعربستان به منظور پیگیری وضعیت آسیب دیدگان ایرانی حادثه منا گفت: DNA مفقودین وجانباختگان درقالب3 لوح فشرده به عربستان تحویل داده شد وطرف عربستانی طی نامه مکتوبی به عنوان مصوبه جلسه،آن رابه پزشکی قانونی تقدیم کرد‎.
 
وی در ادامه افزود: این DNA ها با آزمایشات گرفته شده از قربانیان  توسط عربستان تا هفته آینده تطبیق داده خواهد شد و با نتیجه این تطبیق میتوانیم آخرین وضعیت مفقودین را اعلام کنیم.‎
 
اوحدی در خصوص وضعیت 29 جانباخته دفن شده در عربستان تصریح کرد:قبور 12 جانباخته فقط دارای شماره است و اسمی ندارد که با تطبیق آزمایشات DNA مشخص می شود این قبور متعلق به کدام یک از جانباختگان است.‎
 
رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد:بر اساس فتواهای مراجع عظام، 16خانواده رضایت دادند تا پیکر جانباختگانشان در عربستان بماند.‎
 
وی تاکید کرد: اگر تا هفته آینده وضعیت مفقودین مشخص نشود، با هماهنگی های لازم، زمینه اعزام خانواده های مفقودین را فراهم میکنیم تا آزمایشات DNA در کشور عربستان انجام شود.
 
اوحدی به 115جسدی که به تازگی به سردخانه مکه منتقل شدند اشاره و یادآور شد: 37 پیکر از این اجساد مربوط به کشورهای دیگراست و قرار شده  68جسد دیگر که عربستان نتوانسته آنان را شناسایی کند تا زمان اعلام نتایج آزمایشات دفن نشوند.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر عوامل ما در حال شناسایی این افراد هستند و احتمالا تا امشب با  شناسایی پیکرهای جدید آمار مفقودین تغییر کند.
 

رییس سازمان حج و زیارت در پایان گفت: فردا نیز جلسه ای با مقامات وزارت حج عربستان در خصوص پیگیری های حقوقی آسیب دیدگان ایرانی حادثه منا خواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *