سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
آخرین وضعیت چشمه های طاق بستان؛

وضعیت عجیب چشمه های طاق بستان

چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب: 433603
چشمه های چندهزارساله ی طاقبستان که جمعه شب گذشته به طور ناگهانی در مدت کمتر از ۴۰ دقیقه خشکیدند، عصر امروز به یکباره طغیان و پس از سه دقیقه فروکش کردند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مجموعه تاریخی طاق بستان که چندی است سودای جهانی شدن در سر دارد به دلایل مختلفی هنوز نتوانسته است نظر کارشناسان یونسکو را به خود جلب کند، آخرین رخداد بزرگترین انیمیشن سنگی دنیا، خشکیدن چشمه های چند هزار ساله ی آن بود که اکنون وضعیت عجیب و غریبی را تجربه می کند.

مدیر پایگاه مجموعه طاق بستان دراین باره به خبرنگار مهر گفت: چشمه های چندهزارساله ی طاق بستان که جمعه شب گذشته به طور ناگهانی در مدت کمتر از ۴۰ دقیقه خشکیدند، عصر امروز به یکباره طغیان و پس از سه دقیقه فروکش کردند.

علیرضا مرادی بیستونی افزود: ساعت ۱۶ در پی گزارشی مبنی بر بازگشت آب چشمه های طاق بستان، محل را مورد بازدید قرار داده و صحت این موضوع آشکار شد.

وی اظهار داشت: از ساعت ۱۶ امروز تا لحظاتی پیش، آب چشمه ها بطور عجیبی بیش از ده بار و هربار به مدت پنج دقیقه سرریز و مجددا" تخلیه شده است.

مدیر پایگاه مجموعه طاق بستان عنوان کرد: این مجموعه تاریخی تاکنون چنین وضعیتی را به خود ندیده و علت این پدیده توسط کارشناسان در دست بررسی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *