چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - 24 Oct 2018
 
۲۳
۶۲

کدی که تیتر روزنامه شرق برای تجدیدنظرطلبان ارسال کرد

چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۸
در واقع، روزنامه شرق یک کد تاریخی و پیام رمز شنیده نشده را برای تجدیدنظرطلبان و رفرمیست ها ارسال می کند که در چه فازی قرار داریم و کجا ایستاده ایم تا تئوری و عمل خود را با هم انطباق دهند.
کدی که تیتر روزنامه شرق برای تجدیدنظرطلبان ارسال کرد
به گزارش جهان، پیام فضلی‌نژاد در فارس نوشت: تیتر یک روزنامه شرق با عنوان "پیروزی بدون جنگ" برگرفته از تیتر کتاب خاطرات ریچارد نیکسون رئیس جمهور پیشین آمریکاست که در آن نشان می دهد چگونه ایالات متحده از رهگذر مذاکرات و توافق اتمی با شوروی، زمینه‌های فروپاشی از درون آن کشور را فراهم کرد.

نکته‌ای که باراک اوباما نیز ٢ بار در سخنرانی هایش (یکبار پس از تفاهم لوزان و یکبار پس از بیانیه وین) به آن اشاره کرد و گفت: من به نحوی غریزی استراتژی ای را که پرزیدنت نیکسون و ریگان در دوران جنگ سرد علیه شوروی داشتند، درک می کنم و ما همان راهی را می رویم که با شوروی سابق رفتیم.


اوباما دیروز هم در نطق خود گفت که مذاکرات ما با شوروی در نهایت به سود آمریکا تمام شد و با ایران نیز همان نتیجه را خواهد داشت؛ این مذاکرات به امن‌تر شدن آمریکا و اسرائیل می‌انجامد.

روشی که نیکسون و ریگان در دوران جنگ سرد علیه شوروی داشتند، حمایت از سلسله اقدامات غیرنظامی‌ای بود که به "فروپاشی از درون" یک ابرقدرت بیانجامد و در تاریخ شوروی همین راه طی شد.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000433/nf00433543-1.jpg

در واقع، روزنامه شرق یک کد تاریخی و پیام رمز شنیده نشده را برای تجدیدنظرطلبان و رفرمیست ها ارسال می کند که در چه فازی قرار داریم و کجا ایستاده ایم تا تئوری و عمل خود را با هم انطباق دهند. از همین روست که دعوت رهبر انقلاب به حضور قوی‌تر نخبگان و خواص در جنگ نرم (به مثابه یک استراتژی کلاسیکِ عصر جنگ سرد) معنای خود را باز می یابد و تاکید چندباره ایشان در آستانه توافق وین بر مبارزه جدی با استکبار مفهوم بیشتری پیدا می کند.
کد مطلب: 433543
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۵:۲۵
احسنت. به نكته دقيقي اشاره شده است
نواب
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۰۳:۵۹
دقیقا
زمزمه اینکه سفارت آمریکا میتونه باز بشه.
آمریکا کاری نمیکنه که به ضررش باشه.
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۰۵:۱۲
خب شما هم تو همین مقاله به شباهت ایران و شوروی صحه می‌گذارید. نظام مبتنی بر حاکمیت الله کجا و نظام کمونیستی کجا!!!
اگه ما اعتقاد داریم نظام اسلامی ما هرروز بالنده تر از قبل میشه نباید نگران طرح این موضوعات باشیم. غربی‌ها سالهاست برداشتهای غلطی از کشور و نظام ما دارند.
۱۳۹۴/۰۴/۲۷ ۰۸:۰۴
به هر حال باید دشمن رو شناخت و دونست تو مغزش چی میگذره راجع به ما.
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۱۰:۱۸
تا رهبر داریم غم نداریم
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۰۰:۴۸
یعنی همه بار بر دوش رهبرمان باید باشد؟
یعنی هرکسی هر کاری دلش می خواهد انجام دهد؟
ج س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۱۱:۵۳
خیانت به ملت ایران چرا ?!
نکته دقیق تر آن است که راه را بر جاسوسان و مرتبطین به سازمان سیاه باز می کند و ارتباط با دشمنان ملت از خیانت به افتخار تغییر چهره می دهد
و این همان بزک کردن آمریکاست که رهبری فرمودند خیانت است
ثنا
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۲۱:۳۳
اگر ملت بیدار باشد با رهبری آگاه نمیتوانند غلطی بکنند ولی اگر مردم خواب باشند خود امام علی ع وامام حسین هم باشه متاسفانه امام نمیتواند کاری بکند .پس باید هوشیار باشیم ودقیق امور را رصد کنیم
امیر
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۵:۲۷
انشاءالله در این نبرد هم پیروزی بدون جنگ اتفاق خواهد افتاد و البته غالب و مغلوب اینجا فرق می کند. البته با همت جوانان رشید انقلاب و رویشهای نو به نو که دارند جایگزین نسل واداده ی فرتوت می شود.
نصر من الله و فتح قریب
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۵:۲۸
واقعا به نظرم اينطور نيست. شما خيلي بدبين هستيد...
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۶:۱۸
شايد شما زيادي خوش بين هستيد؟!!!!
بیدار نسبت به دشمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۶:۳۱
شما خوشبین هستی که هدف آمریکا از توافق را فقط هسته ای می بینی ! هدف آمریکا بزک کردن خود و جریان خزنده غرب دوست هم به بزک آمریکا خوشبین هستند
فتنه فرهنگی اصلی همین است که تو به آمریکا خوشبین باشی
منظور امام علی ع در نهج البلاغه هم که خواب در برابر دشمن را مطرح کردند همین این است که به دشمن خوشبین و از توطئه‌های آن غفلت شود
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۸:۱۰
شما ها وجود مقام معظم رهبری رو همیشه نادیده میگیرید که فکر میکنید ایران مثل شوروی دچار فروپاشی میشود... متاسفم براتون
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۱۸:۴۷
وجود مقام معظم رهبری مستدام باد ولی چرا همیشه از ایشون هزینه میکنید .....ایشان بارها فرمودند بصیرت
۱۳۹۴/۰۴/۲۷ ۰۸:۱۰
حکومت‌های پیامبران و ائمه هم به خاطر عدم همراهی مردم شکست خوردند. اگر آقا، آقا هستند، به خاطر وجود مردم ولایت پذیر است. بهتر است به جای اینکه راجع به رهبر فکر کنیم راجع به وظایف خودمون فکر کنیم. اینطوری دچار سوتی بزرگ نمی‌شویم و خودمون رو به جای یاران خیانتکار امام حسن نمیگذاریم و برای رهبر تعیین تکلیف نمیکنیم.
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۰۱:۳۶
خواهش میکنم مصاحبه اوباما با نیویورک تایمز رو بخونید. ترجمه هم شده
خیلی بدتر از این گفته
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۰۰:۵۲
علی جان اوباما وقتی مثال شوروی را در نطقش زد مبهوت ماندیم سپس در مصاحبه با نیویورک تایمز دوباره تکرار کرد! چرا؟
باید مروری بر چگونگی فروپاشی شوروی داشته باشی تا ببینی باید خوش بین بود یا واقع بین؟
۱۳۹۴/۰۴/۲۷ ۰۸:۰۷
واقعا فکر می کنید دشمنی آمریکا با شوروی ملحد سابق بیشتر از دشمنی آن با جمهوری اسلامی متکی به احکام اسلام بوده است؟
اگر همه ملت آنطور که رهبری آمریکا میشناسد ، میشناختند الان وضع ما و دنیا جور دیگری بود.
محمد
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۵:۳۵
قطعا حتی در صورت برداشتن تحریم ها ازطرف آمریکا و غرب، حتما یه خواب هایی برایمان دیده اند واین واقعیتی است که با خوی استکباری آنها در تضاد می باشد.
رضا
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۵:۴۱
بازگشایی سفارت انگلیس! یعنی چی؟؟؟!!!
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۵:۵۱
دقیقا همینطور است. احسنت بر فضلی نژاد... هزاران احسنت... ملت ایران بیدارند انشاالله فریب نمیخورند... خدایا به حق امام زمان ما را از شر شیاطین محفوظ بدار
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۶:۱۵
تفاوت روسها با اسلام است
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۶:۳۳
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
محمد
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۶:۳۶
شتر در خواب بیند پنبه دانه...
اگه علی ساربونه...
ايماني
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۷:۰۷
البته به شرط آنكه ملت بيداربوده وبه موقع عمل كند. وگرنه همانطور كه رهبرمان فرمودند سيلي خواهيم خورد.
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۷:۱۶
البته رویکرد روزنامه شرق بر کسی پوشیده نیست .
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۷:۵۸
یعنی الان شوروی کمونیسم با جمهوری اسلامی فرقی ندارن دیگه با این تحلیل شما
منتظر
۱۳۹۴/۰۴/۲۷ ۱۲:۲۳
کسی نگفت یکی هستند
گفتیم که برنامه چیده شده برا از بین بردن ایران را شبیه فروپاشی شوروی طراحی کردن
و ارازل و سرسپرده های داخلی هم دارن با هم و با کدخداشون ست میکنن
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۸:۲۰
به فضل خدا و رهبری رهبر فرزانه همانگونه که نقشه های پیچیده استکبار به ضرر خودشان تمام شد این بار نیز توطئه ها به خودشان بازخواهد گشت
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۸:۲۸
پیام از بس مطالعه داره زود میفهمه این چیزارو
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۸:۴۲
آفرین بر شما پیام فضلی نژاد نخبگان و کارشناسان وتحلیلگران ولائی با به میدان اومدن مضاعف و ارائه مقالات علمی و مستند و قوی در رسانه ها بایستی اون خطی که رو که دنبال بزک کردن چهره هیولایی امریکا و دنبال اصلاحات امریکایی و اسلام لیبرالی است و در یک کلام خط نفاق و فتنه را به مردم نشان دهند.
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۸:۵۶
چرا باید دشمنان جنگ نرم در ایران هم تریبون رسمی و علنی داشته باشند؟ لزوم وجوب ابن امر در چیست؟
يك
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۹:۰۲
سوال :
مگر مملكت رهبر ندارد؟
شما فكر ميكنيد واقعا با وجود رهبري آنهم شخصي مثل آقاي خامنه اي اجازه پياده شدن چنين تاكتيكي به آمريكاييها داده ميشود...
منتظر
۱۳۹۴/۰۴/۲۷ ۱۲:۲۷
از رهبری مایه نذار
مثل دولت راستگویانت تا کم میاری و پتت میریزه رو اب الکی هوچی گری نکن
رهبری قطعا اجازه چنین کاری را نمیده
البته به فضل الهی دشمنان ما را خدا از احمقها افریده
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۹:۴۱
هیچ اعتقاد و علاقه ای به شرق ندارم اما بدبینی مفرط باعث این یادداشت شده است! پیروزی بدون جنگ ایران مورد نظر است نه پیروزی بدون جنگ امریکا!!
رضا
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۲۰:۰۹
شما شناختی از مزدوران سرمایه داری جهانی در داخل نداری عزیزم!
سروش از پرث استرالیا
Australia
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۱۹:۴۸
همه ی دشمنان ایران بدانند هر اتفاقی که بیافتد هر توافقی که امضا شود یا نشود ما پشتیبان رهبر فرزانه مان امام خامنه ای هستیم و هر جای دنیا که زندگی کنیم گوش به فرمان ایشان هستیم.
لبیک یا خامنه ای
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۲۰:۰۸
توهم توطئه مثل همیشه،خیلی غیرعادی نیست
منتظر
۱۳۹۴/۰۴/۲۷ ۱۲:۳۶
دقیقا راجع به کودتای مخملی 88 از همین عبارت استفاده میکردین
اما عزیزم اینا دیگه نخ نما شده و مردم میدونن که صلح با دشمن توهمه نه مراقبت از دشمنان داخلی و خارجی و روی اب ریختن پتشون مثل 88
hamidreza
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۲۱:۳۰
دوستان !عزیزان وظیفه ما سنگین تر شده . بیشتر باید به آقامون توجه داشته باشیم و آماده باشیم. کار برای انجام دادن خیلی داریم.
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۲۲:۰۰
خب با چین هم تقریبا یه همچین وضعی داشتند اما چین تبدیل شد به ابرقدرت
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۱۵:۴۷
آره منهی چین رئیس جمهوری مثل ما نداشت که این همه خوشبین باشه!!
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۰۰:۵۹
مسئولان چین قانع و پرتلاش هستند و نسبت به تولید کشورشان به شدت متعصب هستند!
ولی کدامیک از این ویژگیها را در دولت روحانی می بینید؟
...ر
۱۳۹۴/۰۴/۲۷ ۱۲:۳۸
دل بستن به کدخدا و توهم صلح با دشمن!
رضا
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۲۰:۱۱
چین ابرقدرت نیست و هیچ وقت نخواهد شد. کنترل اقتصاد جهانی به دست صندوق بین المللی پول و بان ک جهانی مستقر در واشنگتن و وال استریت و ابر بانک های جهانی مستقر در نیویورک است.
در ضمن درآمد سرانه و رفاه در چین به مراتب از ایران پایین تر است.
۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ۲۳:۱۱
ایران باید با کمال قدرت با تمام دنیا به جز اسرائیل ارتباط داشته باشد وسفارتخانه های مربوطه بازگشائی شود
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۰۰:۳۵
می گوید چرا دعوا ما خودمان به اسم مذاکره عقب میشینیم ولی با حفظ ظاهر که هم شما قهرمان بشی هم ما. برد-برد.
یک نفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۰۰:۳۶
طرف گفته بود من زیر بار زور نمیرم مگه خیلی زور داشته باشه.
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۰۰:۴۰
منظورش اینه که غربی ها بدون جنگ و دادن هزینه های مالی و انسانی و...پیروز شدن.
...ر
۱۳۹۴/۰۴/۲۷ ۱۲:۴۰
منظورش اینه که بدون اینکه حمله کنیم خودشون دارن با هزینه خودشون تموم هسته ایشونا نابود میکنن
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۰۰:۵۰
این توافق ۸ سال قبل انجام می شد اگر وقایع ۸۸ به دولتهای غربی امید تازه ای جهت بر اندازی نمی داد.
ذبیحی
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۱۶:۰۹
البته خیلی بهترازاین ونه به این وادادگی.
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۰۰:۵۷
دقیقا
البته با محتوای خیلی خیلی بهتر!!
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۰۱:۰۸
ان شا الله به وقتش ما هم در خیابانها حضور پیدا میکنیم رهبر لب تر کنند ما آماده ایم.
بنده خدا
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۰۱:۱۷
راستش شخصا فکرنمی کنم که سواد این رسانه در این حدباشه که بخواد از تئوری نیکسون به دیگران خط بده
اینا ظاهربین هستند و با یک تیتر خودشون رو مطرح می کنند و دنبال حاشیه و مطرح کردن خودشونند
کریمی
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۰۲:۳۵
مررررررررگ و نفررررررررررین بر خائنین به ایران و اسلام
علی
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۰۶:۳۰
باداشتن وحدت اعم از فرمانبرداری از رهبری وحدت میان اقوام ایران واجرای عدالت اجتماعی واقتصادی میان همه ی ایرانیان تیر دشمن به سنگ میخورد
سید
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۰۸:۵۸
این آرزوی خود را به گور خواهند برد؛اینجا مملکت امام زمان ارواحنا له الفداه است...
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۱۳:۳۲
براشون راحتتر نبود تا توی یه جلسه یا یه جور دیگه به صورت مخفی این کدشون رو به هم بفرستن و هماهنگ بشن تا بیان وسط روز روشن توی تیتر یک یه روزنامه این کارو بکنن؟
محسن
۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ۱۹:۵۷
يعني شما تنها منتظر شنيدن صداي فروپاشي هستيد؟
م...
۱۳۹۴/۰۴/۲۷ ۱۲:۴۶
خدا شفات بده
برا شفای این بنده خدا بخوانید فاتحه مع الصلوات
ما میگیم مواظب باش تو میگی لیلی زن بود یا مرد؟!
آگاه
United States
۱۳۹۴/۰۴/۲۷ ۱۰:۲۸
نه فقط به خاطراین تیتربلکه به دلیل مواضع صددرصدغربگرایانه ی این روزنامه به نظرمن روزنامه شرق بایداسمش راروزنامه غرب بگذارد.