سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۳

جزئیات کشف قطب طلای ایران

چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 433472
یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت از کشف قطب طلای کشور در آذربایجان غربی خبرداد و گفت: ظرفیت تولید طلای کشور به ۶ تن می‌رسد.
به گزارش جهان، امیر صباغ در گفتگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت تولید طلا در کشور گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید طلای کشور ۵.۵ تن در سال است، البته برنامه ریزی شده که فاز دو طلای زرشوران هم اجرایی شود، چراکه در منطقه زرشوران، ذخیره ۱۰۸ تنی طلا وجود دارد که کارهای اکتشافی آن صورت گرفته و ذخیره برای ما محرز شده است.

معاون سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران افزود: در زرشوران این ذخیره نهایی شده و ظرفیت طلای کشور را به ۶ تن می‌رساند؛ بر این اساس برآورد ما این است که با کارهای اکتشافی دیگری که در محدوده استان آذربایجان غربی صورت خواهد گرفت، این منطقه به عنوان قطب طلای کشور مطرح خواهد شد.

وی تصریح کرد: در محدود اکتشافی طلای زرشوران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، کل کارهای اکتشافی را صورت داده و مردم طبق قانون معادن، حق کشف ندارند، این در حالی است که ۱۲ هزار متر حفاری جدید در این منطقه انجام شده که بر مبنای آن، توانستیم ذخیره زرشوران را به ۱۰۸ تن برسانیم. در عین حال، مناقصه‌ای هم برگزار شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، پیمانکار فاز دو نهایی شده و ظرفیت طلای کشور را به ۶ تن برسانیم.

صباغ در خصوص کارخانه تولید طلای زرشوران ادامه داد: کل فروش شمش طبق قانون باید از طریق بورس کالا صورت گیرد و در قالب بسته‌های عرضه شده شبیه آنچه که اکنون طلای موته در بورس عرضه می‌شود اما در فاز دوم، طلا از طریق مزایده می‌تواند عرضه شود.

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی عرضه‌ای بابت تولیدات زرشوران در بورس کالا صورت نگرفته است اما به هرحال در شرایط فعلی تولید از این معدن صورت می‌گیرد ولی برای این ذخیره، کارهای پذیرش در بورس انجام شده و عرضه‌ها صورت خواهد گرفت، چراکه اولین نکته طلا این است که باید شمش آن، استاندارد باشد، این در حالی است که طلای موته در بورس عرضه می‌شود و کارهای استانداردسازی آن باید صورت گیرد، این در حالی است که امیدواریم در آینده نزدیک هم قیمت‌گذاری صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


همین قطب طلای کشور بزرگترین شهرستان مهاجر فرست کشور ویکی از محرومترین مناطق کشور است
واژه مهاجر فرست! :-) از کدوم فرهنگستان استخراج شده؟!
Iran, Islamic Republic of
یه بار هم آمارو نگاه کن 6 میلیون تن!!! درسته