کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجازات های فعلی قاچاق دارو کافی نیست

24 تير 1394 ساعت 11:28

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه مشخص نیست داروهای قاچاق از کدام کشورها وارد ایران می شود، گفت: مجازات های کنونی قاچاقچیان دارو و فروشندگان داروهای تقلبی کافی نیست و قوانین مربوطه باید اصلاح شود.


به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر عبدالرضا مصری در آستانه برگزاری سمینار مبارزه با قاچاق دارو و داروهای تقلبی اظهارکرد: اینکه داروهای قاچاق از کجا وارد می شوند چندان مشخص نیست اما این که در کجا تولید می شوند به طور عمده مشخص است. هرچند که بعضا محل تولید برخی اقلام نیز مشخص نیست که آیا خارج از ایران است یا داخل کشور.

وی درباره عوارض ناشی از مصرف داروهای قاچاق تاکید کرد: متأسفانه داروهای فاقد استاندارد و بدون تایید سازمان غذا و دارو و نیز داروهای قاچاق به اندازه ای به سلامت مردم صدمه زده که اغلب مردم در جریان عوارض و تبعات ناشی از مصرف چنین داروهایی هستند.

مصری خاطرنشان کرد: به طور جدی از مردم می خواهیم عمر، سلامتی و پول شان را صرف خرید داروهای به اصطلاح تک نسخه ای از ناصرخسرو نکنند، بلکه به مراکز تک نسخه ای و هلال احمر مراجعه کنند که از مبادی رسمی داروهای تک نسخه ای را تهیه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من مجازات های فعلی برای قاچاق دارو و تولید کنندگان داروهای تقلبی به هیچ عنوان کفایت نمی کند. زیرا اگر این قوانین کفایت می کرد نباید شاهد قاچاق و توزیع داروهای تقلبی در کشور می بودیم. به همین خاطر مجلس باید با همکاری دیگر دستگاه های مربوطه، قوانین را هرچه سریعتر اصلاح کند.

مصری تاکیدکرد: کسی که با سلامت مردم بازی می کند باید با سلامتی اش بازی کرد اینکه جریمه اش کنیم، دو روز حبس و... هیچ اثری ندارد.

سمینار مبارزه با قاچاق دارو، ۸ مرداد ۹۴ با همکاری سازمان غذا و دارو، شرکت سانوفی و با حضور متخصصین دارویی داخلی و سخنرانان خارجی در هتل اوین تهران برگزار می‌شود.


کد مطلب: 433467

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/433467/مجازات-های-فعلی-قاچاق-دارو-کافی-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com