جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

چرا فروش اینترنت مخابرات متوقف شد؟

چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 433466
معاون شرکت مخابرات ایران از ارائه درخواست نزدیک به ۴هزار و۶۵۰ مگابیت پهنای باند اینترنت به شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد و گفت: تا زمانی که این ظرفیت، تامین نشود مخابرات اینترنت نمی فروشد.
به گزارش جهان، داوود زارعیان در گفتگو با مهر، در مورد میزان درخواست پهنای باند اینترنت از شرکت ارتباطات زیرساخت، اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران نزدیک به ۴ ماه است که درخواست تامین پهنای باند مورد نیاز خود را به شرکت ارتباطات زیرساخت داده است اما تاکنون این شرکت، پاسخی به این درخواست نداده است.

وی با اشاره به اقدام رگولاتوری در دستور توقف فروش اینترنت مخابرات در ۶ استان به دلیل عدم کیفیت تاکید کرد: مخابرات درخواست خود را برای ارائه بالغ بر ۳۰ لینک STM۱ معادل بیش از ۴ هزار و ۶۵۰ مگابیت بر ثانیه پهنای باند، به شرکت ارتباطات زیرساخت ارائه داده است که به تفکیک می توان به درخواست ۴ لینک STM۱ در استان خراسان رضوی، ۱۰ لینک STM۱ در استانهای اصفهان و آذربایجان شرقی و ۲ لینک STM۱ در هر یک از استانهای همدان، کرمان و مرکزی اشاره کرد.

معاون شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه بین ۳ تا ۴ ماه از این درخواستها می گذرد گفت: مخابرات بحثی برای توقف فروش ندارد. اگر پهنای باند را تحویل دهند، واگذاری را انجام می دهیم و تلاش خود را برای تامین پهنای باند نیز به کار خواهیم گرفت اما درصورتی که پهنای باند به مخابرات اختصاص نیافت حقوق مشترکان قبلی را ضایع نخواهیم کرد و با هدف حفظ مشترکان فعلی، اینترنت نمی فروشیم.

وی با تاکید براینکه سیاست مخابرات در حوزه اینترنت، تامین پهنای باند مورد نیاز قبل از مصرف ۸۰ درصد ظرفیت در هر استان است، افزود: درخواست پهنای باند را قبل از اینکه ظرفیت اینترنت در هر استانی به اتمام برسد به زیرساخت داده ایم و برای مثال در استان کرمان از یک ماه گذشته که پهنای باند نداشته ایم هیچگونه واگذاری صورت نگرفته است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه برای واگذاری اینترنت مطابق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عمل می کنیم، گفت: در مورد دستور توقف فروش اینترنت در ۶ استان، شرکت مخابرات ایران و شرکتهای مخابرات استانی هیچگونه نامه ای از رگولاتوری دریافت نکرده اند.

وی در مورد بدهی ۳۵۰ میلیارد مخابرات که طبق اعلام شرکت زیرساخت دلیلی بر عدم تامین پهنای باند مورد نیاز این شرکت عنوان شده است نیز گفت: شرکت مخابرات ایران مشتری اصلی شرکت ارتباطات زیرساخت در حوزه پهنای باند اینترنت و لینک های بین شهری است و از گذشته نیز با این شرکت مراودات مالی گسترده داشته است.

زارعیان ادامه داد: از آنجایی که شرکت مخابرات ایران بخش عمده ای از طلب شرکت ارتباطات زیرساخت را از مشترکان دریافت می کند، تاخیر در پرداخت هزینه ها به شرکت زیرساخت امری طبیعی است و در طول ۶ سال گذشته وجود داشته است و آنچه هم اکنون اتفاق افتاده است جای سوال دارد.

معاون شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت سال گذشته تعرفه تلفن بین الملل را تا ۲۰ برابر افزایش داده است گفت: به دلیل این تغییر تعرفه، لاوصولی شرکت مخابرات ایران از مردم در بخش تلفن ثابت افزایش یافت؛ چرا که عده ای از مشترکان ناآگاهانه از تلفن ثابت برای تماس بین الملل استفاده کردند و قبوض خود را پرداخت نکردند.

وی مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان را برای بدهی مخابرات به زیرساخت مبلغ درستی ندانست و گفت: این رقم صحیح نیست، در اینکه مخابرات به زیرساخت بدهکار است تردیدی نداریم اما رقم به مراتب کمتر از ۳۵۰ میلیارد تومان است.

زارعیان با تاکید براینکه بخش عمده این بدهی ها مربوط به مطالبات مکالمات بین الملل است، افزود: مخابرات بخشی از مطالبات زیرساخت را زمانی خواهد داد که لاوصولی های مشترکان وصول شود.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: در حال حاضر در بخش تلفن ثابت و در بخش تلفن همراه، مشترکان بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان - به تفکیک ۹۰۰ میلیارد تومان برای هر بخش- به مخابرات بدهکارند.

وی با اشاره به دلایلی که برای واگذاری پهنای باند اینترنت به مخابرات مطرح می شود، خاطرنشان کرد: رگولاتوری باید به صورت بی طرف، این مسائل را برطرف کند و همانطور که بر فعالیت شرکت خصوصی مخابرات نظارت دارد فعالیت شرکت دولتی زیرساخت را نیز ارزیابی کند.

به گزارش مهر، اوایل هفته جاری، رگولاتوری، دستور توقف فروش اینترنت مخابرات را به دلیل کیفیت ارائه این خدمات در ۹ استان صادر و رسانه ای کرد. شرکت ارتباطات زیرساخت نیز اعلام کرد به دلیل رعایت حق مصرف کننده، تا زمانی که مخابرات بدهی خود را تسویه نکند امکان فروش پهنای باند به این شرکت را نخواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جالبه با افزایش درخواست هم اینترنت نه تنها ارزان نمیشود بلکه فروخته هم نمی شود....
Iran, Islamic Republic of
اينترنت بي کيفيت دولتي همان بهتر که فروخته نشود!