جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

ظریف: غنی‌سازی به‌رسمیت شناخته‌می‌شود

چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 433424
محمدجواد ظریف اعلام کرد: هفته آینده شورای امنیت برنامه غنی‌سازی ایران را به رسمیت خواهد شناخت.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان که صبح امروز با استقبال برخی از مسئولان کشور وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد، در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدا خدمت مردم بزرگوار ایران و مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان سلام عرض می‌کنم. در این مقطع زمانی مردم ایران با مقاومت و ایستادگی این امکان را به ما دادند که از حقوق آنها با استعانت از خداوند متعال و با توسل به ائمه اطهار دفاع کنیم و ذره‌ای از دین خود را به مردم و انقلاب اسلامی ادا کنیم.

ظریف با تشکر از مردم در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تصریح کرد: لازم می‌دانم در همین ابتدا درود و سلام خود را به امام راحل (ره)، امام شهدا و تمام شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و شهدای هسته‌ای که نمود مقاومت و ایستادگی مردم بزرگ ایران هستند، اعلام کنم.

وی در ادامه سخنان خود به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: مذاکرات در ۲۲ ماه گذشته در ابعاد مختلف دارای ویژگی‌ها و امتیازاتی است که ان‌شاءالله در آینده در فرصت بیشتر آنها را بیان خواهیم کرد.

رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در همین ارتباط افزود: این مذاکرات را ما در شرایطی شروع کردیم که شورای امنیت با قطعنامه‌های ظالمانه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را به عنوان موضوعی نگران کننده مطرح کرده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محدودیت‌هایی که در ارتباط با دستیابی ملت ایران به حقوق خودشان در جریان این فرآیند اعمال شده بود، اظهار کرد: ان‌شاءالله هفته آینده در شورای امنیت برنامه غنی‌سازی کشور به رسمیت شناخته می‌شود.

ظریف با اشاره به اهمیت این موضوع، گفت: این موضوع یک حرکت از یک انتها به انتهای دیگر است و این جز با مقاومت و ایستادگی مردم ایران در برابر حربه تحریم‌ها، فشارها و زورگویی‌ها حاصل نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لاریجانی: حق غنی سازی در دولت قبل به رسمیت شناخته شد.
ظریف: غنی‌سازی به‌رسمیت شناخته‌می‌شود.

آقای ظریف در دولت قبل حق غنی سازی به رسمیت شناخته شد. و در دولت روحانی شناخته می شود؟!