جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱
معاون وزیر بهداشت:

مردم عوارض گیاهان دارویی را جدی بگیرند

سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب: 433371
معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:بسیاری از داروهای گیاهی ممکن است خطر و عوارضی به همراه داشته باشد و یا با داروهای شیمیایی که برخی از بیماران به صورت روزانه مصرف می کنند تداخل دارویی ایجاد و مشکل آفرین شود از این رو مردم باید خطرعوارض مصرف گیاهان دارویی را جدی بگیرند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، محمود خدا دوست در نشست هیات رییسه و مدیران ارشد این دانشگاه اظهار کرد:برخی از مردم ممکن است با این تصور و ذهنیت اشتباه که گیاهان دارویی یا داروهای گیاهی بی خطر و بدون عارضه است به صورت بی رویه مبادرت به استفاده از آنها کنند در حالی که این باور درست نیست و باید همگان در این مورد آگاه شوند.

وی نقش عطاری های با تجربه و خوشنام را مهم توصیف کرد و گفت:این گونه عطاری ها، پرچم نیمه برافراشته طب سنتی را بالا نگه داشته اند.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به مردم توصیه کرد که در مراجعه به عطاری ها، از درخواست داروهای ترکیبی خودداری کنند زیرا این داروها، ترکیبشان مشخص نیست و ممکن است ایجاد عارضه کنند.

خدادوست ادامه داد:یکی از مشکلات جامعه ما این است که برخی طب سنتی را همان حجامت می دانند در حالی که این باور اشتباه است و حجامت یکی از روش های درمانی طب سنتی است که باید فقط با دستور پزشک انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نسل اول
خداپدرومادرتان را بیامرزد که این هشدار را دادید چون بسیاری ازمردم فکر می کنند مصرف بی رویه داروهای گیاهی و بدون دستور یک پزشک طب سنتی هیچ عارضه ای ندارد درحالیکه اشتباه می کنند