جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رزمایش‌ نیروی دریایی ارتش پس از ماه مبارک

سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 433260
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش‌های نداجا پس از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان این نیرو در جمع خبرنگاران از برگزاری رزمایش‌های نداجا پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند، نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را نیرویی قدرتمند محسوب می‌کنند.

وی با اشاره به سفر هفته گذشته خود به روسیه اظهار داشت: این سفر به‌دعوت فرمانده نیروی دریایی روسیه انجام شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: در چارچوب این سفر اجلاس پنج‌جانبه کشورهای حاشیه دریای خزر برای امنیت این دریا برگزار و ملاقات‌های دوجانبه و بازدید از نمایشگاه دوسالانه دریایی روسیه انجام شد.

دریادار سیاری اعلام کرد: در این سفر از موشک‌ها و قایق‌های جدید موجود در نمایشگاه سن‌پترزبورگ روسیه بازدید به عمل آمد.

وی در ادامه صحبت‌های خود در رابطه با مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای عضو گروه ۱+۵ نیز گفت: چه تحریم باشیم و چه نباشیم وظیفه نیروهای مسلح آمادگی برای مقابله با هر تهدیدی از هر سو و با هر شدتی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اینکه نیروی دریایی ارتش به خودکفایی رسیده است، یادآور شد که این نیرو سلاح و تجهیزات جدید مطابق با فناوری روز را به‌صورت بومی تولید می‌کند.

دریادار سیاری در ادامه افزود: ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی متشکل از ناوهای الوند و بندرعباس هم اکنون در خلیج عدن و تنگه باب المندب هستند و وظیفه تأمین خطوط مواصلاتی دریایی را به‌عهده دارند.

وی ادامه داد: ما رزمایش‌های متعددی داریم که بعد از ماه رمضان آغاز می‌شود؛ از جمله رزمایش‌های سطحی، زیرسطحی، فناوری، جنگال و موشکی و رزمایش ولایت نیز پایان سال برگزار می‌شود.

سیاری همچنین با بیان اینکه وزارت دفاع مسئول تأمین تجهیزات است، گفت: ما نیز در سفر به روسیه پیشنهادهای خود را در این خصوص ارائه کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *