جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

گل‌فروش یا انتحاری داعش؟!+عکس

سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 433257
پیوستن نوجوان گل‌فروش لبنانی به داعش، این روزها در مطبوعات و محافل اجتماعی این کشور بحث و جدل به راه انداخته است.
به گزارش جهان به نقل از العالم، روزنامه های لبنانی با انتشار تصویر "فارِس" اعلام کردند که وی در حمله جنگنده های ائتلاف ضد داعش به شهر رقه در سوریه کشته شده است، اما کمی بعد خبری منتشر شد مبنی بر این که "ابوخطاب الانصاری" (نام داعشیِ فارِس) در یک عملیات انتحاری در مقر نیروهای ارتش سوریه در حسکه در شمال شرق کشور، خود را منفجر کرده است.

درباره "ابوخطاب الانصاری" خبرها مختلف و متفاوت است؛ عده ای معتقدند که او همان فارِس گل فروش است که خیابان الحمرا در بیروت پاتوقش بود؛ و برخی دیگر می گویند که ابوخطاب، شخص دیگری به نام "عمر حدید المحمدی" است، چنان که نشریه انگلیسی دیل میل هم اشاره کرده است.


اگر صاحب این عکس و فارِس گل فروش دو نفر باشند، باید گفت که این دو تشابه بسیار زیادی به هم دارند، اما نظریه دیگر این است که عمر حدید المحمدی همان گل فروش لبنانی است که نام مستعار فارِس را برای پنهان کردن هویت اصلی خود در بیروت برگزیده بود.

اما گذشته از همه این حرف و حدیث ها که امروز نقل محافل و پایگاههای اجتماعی در لبنان شده، مساله بسیار مهمی وجود دارد که از دید آنها دور مانده و آن این است که چگونه یک پسر ۱۴ ساله گل فروش بعد از یک درگیری نزدیک یکی از قهوه خانه های بیروت، با فاصله بسیار کوتاهی در سوریه و دوشادوش داعشی ها دیده می شود؟

به هر حال فارِس مدتی است که ناپدید شده و اثبات این موضوع که آیا او همان تروریست انتحاری است یا خیر موضوعی است که آینده از آن پرده برخواهد داشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *